أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۳۵۳۶
زمان انتشار: ۱۷:۰۹     ۲۴ مرداد ۱۳۹۱
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اقتصاد ایران پیکره ای جدایی ناپذیر است و بخش‌ های خصوصی و دولتی در تعامل باهم می‌توانند بر مشکلات فائق آیند بنابر این همه باید در فضایی تعاملی در جهت اعتلای اقتصاد کشور تلاش کنیم.
«خبرگزاری دانشجو»، نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش‌خصوصی با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت معدن و تجارت، رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و مشاور رئیس قوه قضائیه در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص نتایج این جلسه گفت: در این جلسه، نمایندگان بانک مرکزی در مورد بند 29 قانون بودجه امسال گزارشی دادند سپس پیش نویس آیین‌نامه اجرایی این بند میان اعضا به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

نهاوندیان افزود: همچنین در خصوص پیش‌نویس طرح قانونی حمایت از تولید که به ابتکار کمیسیون صنایع و با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه شده است ، توضیحاتی مطرح و قرار شد دیدگاه های اعضا به صورت کتبی دریافت و پس از جمع‌بندی به مجلس داده شود.

وی گفت: در این طرح، ایجاد فضای ویژه حمایت از تولید به مناسبت سال تولید ملی طراحی و به کاهش برخی موانع و فشارهای مالیاتی، بانکی و مقرراتی را در قوانین موجود توجه شده است.

نهاوندیان ادامه داد: گزارش مربوط به لایحه آیین دادرسی تجاری موضوع دیگر این جلسه بود و این موضوع در قانون بهبود مستمر محیط کسب ‌و کار جزو تکالیف قوه قضائیه و دولت قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: این لایحه در کمیسیون‌های صنایع، اقتصاد و قضایی مجلس مطرح خواهد شد همچنین پیرو مذاکرات شورا قرار شد نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات بررسی این لایجه در کمیسیون‌ها شرکت کنند و با تأمین فرصت لازم پیشنهادهای تکمیلی نیز داده شود.

نهاوندیان با اشاره به موضوع نرخ ارز به عنوان یکی از مباحث مطرح در این جلسه گفت: گزارش عملکرد پنج ماهه اتاق بازرگانی در مورد تبصره یک ماده یک قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نیز مطرح و مقرر شد در جلسه آینده به تفصیل بررسی شود.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی موظف است فضای گفتگو و تعامل دولت و بخش ‌خصوصی را فراهم کند و این ارتباط مثبت، سازنده و تعالی بخش تحت هرشرایطی باید میان نمایندگان دولت و بخش‌خصوصی برقرارباشد.

نهاوندیان گفت: اقتصاد ایران پیکره ای جدایی ناپذیر است و بخش‌ های خصوصی و دولتی در تعامل باهم می‌توانند بر مشکلات فائق آیند بنابر این همه باید در فضایی تعاملی در جهت اعتلای اقتصاد کشور تلاش کنیم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها