أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۷۳۶۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

 امام خمینی فرمودند: روز قدس روز اسلام است، روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه اعمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است.
 
 
به گزارش خبرگزاری فارس، گزیده‌ای از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره روز جهانی قدس و گرامیداشت این روز به شرح زیر است:

* آخرین جمعه ماه رمضان می‌توانند در سرنوشت فلسطین تعیین کننده باشد

بسم الله الرحمن الرحیم

من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس " انتخاب ، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

(صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه: 26 7)

* قدس روز جهانی است/منافقین در روز قدس بی‌تفاوت هستند

 "روز قدس " یک روز جهانی است . روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است . روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست . روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می دانند، و عمل می کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی در این روز بی تفاوت هستند، یا ملتها را نمی گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود، باید ملت‌های مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین. باید همانطور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند و این جرثومه های فساد را به زباله دانها بریزند. روز قدس روزی است که باید این دنباله روهای رژیم سابق در ایران ، و آن توطئه چینهای رژیم فاسد و ابرقدرتها در سایر جاها خصوصا در لبنان، تکلیف خودشان را بدانند. روزی است که باید همت کنید و همت کنیم که قدس را نجات بدهیم ؛ و برادران لبنانی را از این فشارها نجات بدهیم . روزی است که باید تمام مستضعفین را از چنگال مستکبرین بیرون بیاوریم . روزی است که باید جامعه مسلمین

(صحیفه امام جلد نـهـم- صفحه276)

* روز قدس روز احیا اسلام/ باید در این روز به ابرقدرت‌ها هشدار داد

...روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدار داد. هشدار به اینکه اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد! ما به آنها مهلت دادیم و با آنها با ملایمت رفتار کردیم که شاید دست از شیطنت بردارند و اگر دست برندارند، کلمه آخر را خواهیم گفت و خواهیم به آنها فهماند که دیگر رژیم سابق قابل برگشتن نیست و دیگر امریکا نمی تواند به اینجا حکومت کند، و دیگر سایر ابرقدرتها نمی توانند در این مملکت حکومت کنند. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار داد که باید دست خود را از روی مستضعفین بردارید و سر جای خود بنشینید. روز قدس روز اسلام است . روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرتها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد. روز قدس، روز حیات اسلام است. باید مسلمین بهوش بیایند.

* من روز قدس را روز اسلام و رسول اکرم می‌دانم

من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می دانم ، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم ؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند.

(صحیفه امام ج9 ص277)

* روز قدس را باید مسلمان‌ها زنده نگه دارند

روز قدس را باید مسلمانها زنده نگه دارند. من کرارا راجع به طمعهای اسرائیل تنبه داده ام که اسرائیل اینطور نیست که اکتفا کند به آن زمینهایی که غصب کرده است. حالا دیدید که پایتخت خودش را در قدس قرار داده است و تمام این چیزهایی که از امریکا و از طرفدارهای حقوق بشر و از این محافل و مجالسی که در خارج هست ، اینها تمام یک شعرهای غیر موزون است و لهذا، می بینید که انکار می کنند و اسرائیل هیچ اعتنا نمی کند.تنبه می دهند، اسرائیل آنها را محکوم می کند. این برای آن است که مسئله، مسئله جدی ای نیست. اینطور نیست که آمریکا جدا مخالف باشد با اینکه پایتخت اسرائیل در قدس باشد و مع ذلک اسرائیل بتواند یک همچو کاری بکند. اینها همه یک مانورهایی است که می دهند.

(صحیفه امام ج13 ص72)

* در روز قدس اگر یک میلیارد مسلمان فریاد بزند، اسرائیل از همان فریاد می‌ترسد

خداوند انشاءالله ما را موفق کند به اینکه یک روزی برویم و در قدس نماز بخوانی. امیدوارم که مسلمانها روز قدس را بزرگ بشمارند و در همه ممالک اسلامی ، در روز قدس ، در روز جمعه آخر ماه مبارک، تظاهر کنند، مجالس داشته باشند، محافل داشته باشند، مسجد داشته باشند، در مساجد فریاد بزنند. وقتی یک میلیارد جمعیت فریاد کرد، اسرائیل نمی تواند، از همان فریادش می ترسد.

(صحیفه امام ج13ص80)

 

* لازم است روز قدس در بین مسلمان‌ها احیا شود و مبداء بیداری و هوشیاری باشد

روز قدس که همجوار شب قدر است لازم است که در بین مسلمانان احیا شود و مبداء بیداری و هوشیاری آنان باشد، و از غفلتهایی که در طول تاریخ خصوصا سده های اخیر شده است بیرون آیند تا آن روز هوشیاری و بیداری از دهها سال ابرقدرتها و منافقان جهان والاترباشد، و مسلمانان جهان مقدرات خود را خود به دست قدرت خود پی ریزی و پایه گذاری کنند. در شب قدر، مسلمانان با شب زنده داری و مناجات خود از قید بندگی غیر خدای تعالی که شیاطین جن و انسند، رها شده و به عبودیت خداوند در می آیند، و در روز قدس که آخرین روزهای شهرالله اعظم است.

(صحیفه امام ج15 ص59)

 

* مسئله قدس مسئله بزرگی است/ نباید قدس دست آنها باشد

مسئله قدس مسئله بزرگی است . روز قدس هم دیدید که چه [شد.] اما روز قدس مسئله ای است و روز جمعه خونین مکه مسئله دیگری است . روز قدس ما برای اینکه نجات بدهیم قدس را از دست غاصب [اعلام کردیم ] لکن آنها این طور نبود که قدس را توهین بهش بکنند، از بین ببرند. آنها هم مدعی بودند که ما قدس را می خواهیم و چه می کنیم . البته نباید قدس دست آنها باشد، . . . روز قدس[اعلام شد] برای خاطر اینکه اسلام آن طور صدمه دیده، برای خاطر اینکه قدس، که باید دست صاحبانش باشد، غاصب آمده غصب کرده .

(صحیفه امام ج19ص288)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها