أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۷۳۷۲۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه از قشرهای مختلف جامعه به ویژه دانشجویان، اصحاب رسانه، فرهیختگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و دست‌اندرکاران قوای سه‌گانه خواست مرز میان انتقاد و توهین و اشاعه کذب را رعایت کنند.

اداره‌کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضائی با اشاره به این‌که باید تفکیک مناسبی میان عناوین مجرمانه و انتقادهای صریح و معقول و محترمانه صورت گیرد، گفت: انتقاد کردن برای ساختن است و دستگاه قضائی هم هیچ‌گاه خود را بی‌کم‌و کاست نمی‌داند و همواره آماده و پذیرای انتقادات است و از آن استقبال می‌کند و هیچ مسئولی نیز نباید در هیچ جایگاهی خود را مصون از انتقاد بداند.

رئیس دستگاه قضا به قضات سراسر کشور توصیه کرد در برخورد با انتقادهای تند دانشجویی که در چارچوب قانون و به دور از توهین و افترا و یا سایر عناوین مجرمانه مطرح می‌شود، توصیه حکیمانه مقام معظم رهبری را رعایت کرده و مدارا کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نمونه‌هایی از توهین‌ها و موارد کذب برخی رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی داخلی به مقامات مسئول در قوای مختلف تاکید کرد: توهین‌های صورت گرفته در قالب برخی مطالب رسانه‌ای و یا برخی اظهارات نادرست حتی از تریبون‌های رسمی کشور را هیچ عقل سلیم و دلسوزی انتقاد نمی‌داند و هدف این گونه مطالب کذب و توهین و افترا، تضعیف جایگاه مجلس، دولت‌ و قوه قضائیه است و دستگاه قضایی در عین حالی که از هرگونه انتقادی حتی انتقاد تندی که در چارچوب قانون و متین مطرح شود استقبال خواهد کرد ولی اجازه توهین را نخواهد داد.

آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که مجلس، دولت و قوه قضائیه، نهادها و ارکان جمهوری اسلامی ایران هستند و نباید جایگاه آنها آماج تخریب‌ها قرار گیرد، گفت:‌ متاسفانه برخی اظهارنظرها و توهین‌ها و تخریب‌ها بوی خیانت می‌دهد و شبیه اقدامات تخریبی منافقان در ابتدای انقلاب راجع به مسئولان است و باید بساط این‌چنین روندی برچیده شود.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی و قضائی نیز باید مراقب باشند تا در اظهاراتشان خدای ناکرده حرمت و آبروی اشخاص را زیر سؤال نبرند و دستگاه قضایی را ملزم به ورود نسازند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روزها و شب‌های پایانی ماه مبارک رمضان و تبریک فرا رسیدن عید فطر افزود: امیدواریم در پایان این ماه مبارک توانسته باشیم از برکات و نفحات آن بهره‌مند شده باشیم.

رئیس قوه قضائیه با تسلیت مجدد به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از تمام مسئولان خواست در اسرع وقت نسبت به رفع کاستی‌ها و کاهش مشکلات زلزله‌زدگان اقدام کنند و سرپناه مقاومی برای آنان ایجاد کنند.

آملی لاریجانی با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس اظهار کرد:‌ مشعل این روز بزرگ را حضرت امام روشن کرده و نباید اجازه دهیم این مشعل خاموش شود و هرسال باید با شکوه بیشتری راهپیمایی این روز برگزار شود.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر حیله استکبار و استعمار شکستن خط مقاومت است، بزرگداشت روز قدس را حمایتی نمادین از خط مقاومت دانست و گفت: روز قدس تنها دفاع از ملت فلسطین و یا سرزمین کوچک و محدود نیست بلکه نماد حمایت از مقاومت در برابر استعمار و استکبار است و اکنون که جبهه استکبار و صهیونیست درصدد شکستن جبهه مقاومت است، باید مردم ایران و سایر مسلمانان با شکوه بیشتری این روز را گرامی بدارند.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران، برگزاری اجلاس در شرایط فعلی را خط بطلانی بر تبلیغات کاذب غربی‌ها درباره منزوی بودن ایران دانست و افزود: ایران در معادلات منطقه و خاور میانه نقش اول را دارد و این مسئله را تمام دشمنان این نظام هم می‌دانند و امیدواریم اعضای جنبش عدم تعهد به وظایف خود عمل کنند و خصوصا در بحث سوریه و جریان مقاومت نقش خود را ایفا کنند.

آملی لاریجانی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و استادان دانشگاه‌‌ و تأکید ایشان بر لزوم حضور مسئولان عالی نظام و سایر مسئولان در دانشگاه‌ها و شنیدن سخنان و انتقادات دانشجویان اشاره کرد و از آمادگی خود برای حضور در جمع دانشجویان خبر داد و تصریح کرد: جوانان ما عمدتا کسانی نیستند که عناد داشته باشند و شور و نشاط جوانی و انقلابی آنها قطعا با انتقاد و بیان مسائل و مشکلات همراه است و حضور مسئولان در دانشگاه‌ها موجب آشنایی مسئولان با مطالبات دانشجویی و پاسخگویی می‌شود، و این کار بسیار پرثمری است.

وی در پایان گفت:‌ اینجانب پیش از این نیز همواره در محیط‌ های دانشجویی حضور داشته و از ابتدای امسال نیز پیشنهاد دیدار با دانشجویان را به مسئولان ذی‌ربط در دانشگاه‌ها داده‌ام که البته متاسفانه تاکنون اجابت نشده است.

مسئولان عالی قضائی پس از پایان سخنان رئیس قوه قضائیه همچون جلسات گذشته به ادامه بررسی آیین‌نامه نظارت بر رفتار قضات پرداختند و مواد دیگری از آن را به تصویب رساندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها