يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۷۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

رييس سازمان بهزيستي كشور از ايجاد 22 روستامهد و مهدكودك در مناطق زلزله‌زده، شناسايي 40 كودك يتيم و تك‌سرپرست زلزله‌زده، ارسال ويلچر و تجهيزات كمك توانبخشي براي معلولان آسيب‌ديده و اعزام 32 تيم مددكاري و روانشناسي به مناطق زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي خبر داد.

همايون هاشمي در گفت‌وگو با ايسنا به مناطق زلزله‌زده با تشريح اقدامات انجام شده توسط سازمان بهزيستي طي روزهاي گذشته، اظهار كرد: از ساعات اوليه پس از زلزله ستاد بحران سازمان بهزيستي فعال شد و با حضور مسئولان سازمان در مناطق آسيب ديده براوردهاي اوليه انجام شد.
 
وي افزود: در ساعات اوليه هشت تيم تخصصي مددكاري به مناطق زلزله ديده اعزام و در دومين روز از حادثه اين تعداد به 16 تيم افزايش يافت، ضمن اينكه همزمان روزانه 10 هزار پرس غذاي گرم نيز ميان زلزله زدگان توزيع شد.
 
رييس سازمان بهزيستي در ادامه با اشاره به پذيرش عموم مردم در مناطق آسيب ديده از سوي مراكز و مجتمع‌هاي سازمان بهزيستي براي رفع مشكلات، عنوان كرد: اقدامات اصلي در سازمان بهزيستي كه از روز پنجم آغاز شد شامل مداخلات رواني و ارتقاي سطح امنيت روان آسيب ديدگان و دادغ ديدگان بود كه با اعزام 16 تيم روانشناسي و مددكاري ديگر پيگيري شد.
 
هاشمي در ادامه با اعلام ايجاد 22 مهدكودك و روستامهد در مناطق آسيب ديده براي مرتفع كردن آشفتگي و بي‌قراري كودكان در اين مناطق گفت: در بازديدي كه از يكي از اين مهدها داشتم شاهد حضور 40 كودك در اين روستا مهد بودم.
 
وي در ادامه با تاكيد بر لزوم تسريع در ساخت و سازها گفت: فعاليت‌هاي ساخت مسكن سازمان بهزيستي از هفته آينده آغاز مي‌شود چرا كه روستاهاي زلزله زده در مناطق سردسير واقع شده‌اند و بايد سريعا در اين زمينه مداخله شود.
 
رئيس سازمان بهزيستي همچنين با اشاره به شناسايي كودكان بي‌سرپرست و تك‌پرست، عنوان كرد: تاكنون 15 كودك يتيم كه دو سرپرست خود را از دست داده‌اند و 25 كودك كه در اين حادثه تك سرپرست شدند شناسايي و ساماندهي شده‌اند. این کودکان در وهله اول به فامیل درجه یک و در وهله دوم تحت پوشش مراکز نگهداری و شبه خانواده‌هاي تحت پوشش سازمان سپرده‌ خواهند شد.
 
هاشمي در ادامه از شناسايي مجروحيني كه دچار عارضه معلوليت شدند در اين حادثه خبرداده و تاكيد كرد: لازم است سازمان بهزيستي به وظايف ذاتي خود در اين حادثه عمل كند و بدين منظور سقف اعتباري كمك‌ها باز است و مشكلي از نظر اعتبار وجود ندارد.
 
وي در ادامه با اشاره به ارسال 25 كاميون كمك‌هاي مردمي جمع آوري شده توسط سازمان بهزيستي عنوان كرد: محموله ديگري از سوي ستاد سازمان بهزيستي شامل ويلچر و وسايل كمك توانبخشي براي معلولان در حال آماده سازي است و ظرف يكي دو روز آينده ارسال مي‌‌شود
 
رييس سازمان بهزيستي كشور در پايان از آسيب ديدن يكي از مراكز سازمان بهزيستي در شهر ورزقان خبرداد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها