يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۹۵۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
ایران و عراق از سركوب مردم بحرین در تظاهرات اعتراض آمیز سال گذشته به رهبری شیعیان این كشور كه خواستار اصلاحات مردم سالارانه بودند ، انتقاد كردند.
ایرنا: خبرگزاری فرانسه شامگاه چهارشنبه به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین ' بی ان ای' اعلام كرد: پروازهای هواپیمایی ملی بحرین موسوم به ' گلف ایر' به مقصد ایران و عراق از 20 سپتامبر ( 30 شهریور) از سرگرفته می شود.
 
خبرگزاری فرانسه در ادامه این خبر نوشت،سال گذشته، پروازهای شركت هواپیمایی گلف ایر به مقصد ایران و عراق – دو كشوری كه رهبران شیعی آن از حاكم سنی بحرین كه دارای جمعیت اكثرا شیعی است به دلیل سركوب خونین مردم بحرین انتقاد كرده بودند ، از ماه مارس سال 2011 میلادی متوقف شده بود.
 
ایران و عراق از سركوب مردم بحرین در تظاهرات اعتراض آمیز سال گذشته به رهبری شیعیان این كشور كه خواستار اصلاحات مردم سالارانه بودند ، انتقاد كردند.
 
خبرگزاری رسمی بحرین اعلام كرد : شركت هواپیمایی ملی بحرین ' گلف ایر' ، پرواز و سرویس دهی به ایران و عراق را از 20 سپتامبر سال 2012 میلادی در پی موافقت دولت بحرین از سر می گیرد.
 
بنابر اعلام گلف ایر ، با اعلام موافقت نهایی مقامات هوانوردی غیر نظامی كشورهای مقصد ، پروازهای این شركت در عراق به شهرهای اربیل ، نجف و بصره و در ایران به شهرهای تهران ، مشهد ، شیراز و اصفهان بتدریج بین روزهای 20 سپتامبر تا 28 اكتبر 2012 میلادی ( 30 شهریور تا 7 آبان ) آغاز خواهد شد.
 
به گفته فعالان و گروههای مدافع حقوق بشر ، نیروهای عربستان سعودی در اواسط ماه مارس به منظور كمك به نیروهای امنیتی بحرین در سركوب خونین معترضین بحرینی وارد این كشور ( بحرین ) شدند و دستگیری مخالفان حكومت بحرین پس از سركوبی تظاهرات ادامه یافت.
 
ایران ضمن مخالفت با سركوب تظاهركنندگان در بحرین ، با ارسال نامه ای مداخله شورای امنیت سازمان ملل را برای توقف كشتار مردم بحرین خواستار شد.
 
نوری مالكی نخست وزیر عراق در سال 2011 میلادی هشدار داد مداخله در بحرین توسط همسایه سنی آن ( عربستان سعودی ) خطر بروز جنگ فرقه ای در منطقه را در برخواهد داشت و این هشدار درحالی اعلام شد كه مقتدا صدر روحانی قدرتمند شیعی عراق در اوایل سال جاری میلادی از بحرینی ها خواست به تظاهرات ادامه دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها