يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۳۹۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۶ مرداد ۱۳۹۱
سامانه رایانه‌ای شرکت ملی نفت عربستان سعودی و بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان هدف حمله ویروسی قرار گرفت.

فارس، شرکت آرامکو عربستان سعودی (Saudi Aramco) اعلام کرد که یک ویروس، سامانه رایانه‌ای این شرکت را در اواخر دیروز چهارشنبه (۲۶ مرداد/۱۶ آگوست) دچار اختلال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ملی نفت عربستان که بزرگ‌ترین شرکت نفتی این کشور و جهان محسوب می‌شود، در بیانیه‌ای با اعلام این خبر افزود که شرکت، در اقدامی احتیاطی، همه سیستم‌های رایانه‌ای خود را جدا کرده و ورود به آن از خارج را متوقف کرده است.

یک مقام رسمی شرکت آرامکو اعلام کرد که بر خلاف اینکه ویروس بر برخی دستگاه‌های رایانه تاثیر گذاشت اما وارد بخش‌های اصلی شبکه نشد.

بنا بر اعلام این شرکت، آرامکو بزودی کار طبیعی خود را از سر خواهد گرفت.

در بیانیه این شرکت همچنین تاکید شده است که تولید [نفت] به دلیل قدرت پیشرفته حفاظتی سیستم از این نقیصه متاثر نشده است.

رویترز اعلام کرد که روز چهارشنبه شایع شد که بزرگ‌ترین شرکت نفتی عربستان هدف حمله ویروسی قرار گرفته است.

نمای بیرونی شرکت آرامکو

آرامکو، شرکت تحت تملک دولت مرکزی عربستان و بزرگ‌ترین شرکت نفتی دنیاست. گفته شده است که این شرکت دارای بیشترین ذخایر نفتی (اثبات شده) است وبالاترین سطح تولید را دارد. دفتر مرکزی آرامکو واقع در «ظهران» عربستان سعودی است.

تعداد کارمندان و کارگران این شرکت در سال 2001 در حدود 50٬000 نفر بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها