أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۱۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
این شب ها تقریباً ما بین هر سریال، تبلیغاتی را مشاهده می کنیم که در آن خانواده ای در حال بستن چمدان هستند و به کشور ترکیه سفر می کنند و در این بین، تصاویر زیبایی از این کشور نشان داده می شود که هر بیننده ای را مایل به سفر به این کشور می کند. آنها چیزی را جا گذاشتند که شوهر به بهانه خرید آن، یک دور جاهای دیدنی و جذاب ترکیه را به مخاطب نشان می دهد و نهایتاً از فروشگاه بزرگ و مجللی، شامپوی پرژک را می خرد. نهایتاً هم زن می گوید «فکر نمی کردم پرژک در ترکیه هم پیدا شود» تا اگر مخاطبی هم تاکنون متوجه نشده این زیبایی ها مربوط به کدام کشورند، کاملاً شیرفهم گردد.
به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، این شب ها تقریباً ما بین هر سریال، تبلیغاتی را مشاهده می کنیم که در آن خانواده ای در حال بستن چمدان هستند و به کشور ترکیه سفر می کنند و در این بین، تصاویر زیبایی از این کشور نشان داده می شود که هر بیننده ای را مایل به سفر به این کشور می کند. آنها چیزی را جا گذاشتند که شوهر به بهانه خرید آن، یک دور جاهای دیدنی و جذاب ترکیه را به مخاطب نشان می دهد و نهایتاً از فروشگاه بزرگ و مجللی، شامپوی پرژک را می خرد. نهایتاً هم زن می گوید «فکر نمی کردم پرژک در ترکیه هم پیدا شود» تا اگر مخاطبی هم تاکنون متوجه نشده این زیبایی ها مربوط به کدام کشورند، کاملاً شیرفهم گردد.



جدای از اینکه تبلیغ مسافرت به کشورهای غربی در صدا و سیما «ظاهراً» ممنوع است، جای این سؤال باقیست که چرا رسانه ملی تبلیغ کشوری را انجام می دهد که ما هم اکنون با او در نبرد استراتژیک هستیم؟ آیا مسئولین رسانه سریال هایی که هر شب پخش می کنند را تاکنون تماشا نکردند تا متوجه این موضوع شوند؟ اگر تماشا کردند و متوجه نشدند، آیا نباید نسبت به صلاحیت ایشان تأمل کرد؟

لازم به ذکر است که دامنه چنین تناقضی در رسانه ملی بسیار فراتر از اینهاست. اگر تاکنون پخش فیلم های آمریکایی با وسواس خاصی و بصورت حداقلی صورت می گرفته، اکنون شبکه نمایش را می توان شبکه ای در بست در اختیار هالیوود دانست. چنین اقدامی قطعاً این تناقض جدی را در ذهن مخاطب بوجود خواهد آورد که «اگر آمریکا بد است، چرا فیلم هایش را نشان می دهید و اگر خوب است، چرا اینقدر از او بد می گویید؟»



ریشه چنین تناقضی البته این حقیقت است که صدا و سیمای ما عامل جذابیتی جز فیلم و سریال نمی شناسد. ویژه برنامه عید او، آخرین فیلم های هالیوودی است. وقتی می خواهد با شبکه های جذاب و سیاسی ماهواره ای مقابله کند، شبکه فیلم تأسیس می کند. وقتی می خواهد چهارشنبه سوری مردم را در خانه نگه دارد، فیلم پخش می کند.

فی الواقع چرا مدل های موفقی مانند 90 و هفت در صدا و سیما تکثیر نشده و 90 سیاسی، 90 اقتصادی، 90 فرهنگی، 90 علمی و 90 اجتماعی بوجود نمی آید؟ آیا جذابیت مناظره های روبه فردای مرحوم، واقعاً کمتر فیلم های 2012 هالیوودی است؟ اگر مسئولین رسانه در این موضوع شک دارند، نگاهی به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان داشته باشند تا ببینند در شبکه موفقی چون من و تو، تنها یک سریال پخش می شود که آن هم «پوآرو» می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۸
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۱۳
۸
احسنت به قلم نویسنده. کو گوش شنوا.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
من تازه از مناطق زلزله زده اذربایجان اومدم همه از صدا و سیما ناراحت بودند که چرا زلزله رو زود تر اعلام نکردند به مردم و فرداش هم خنده بازار پخش کردند همه شاکی بودند شاید دارم اشتباه میکنم ولی به نظرم یه جریان انحرافی تو صداو سیما هست.
تغی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۴
۳
خب اگه رسانه خصوصی داشتی اونجا تبلیغ میشد حالا نه نوع صوتی را داری نه نوع تصویری را .عمرا نخواهی داشت برو حا لشو ببر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
۸
۲
به به چه عکسای خوب و خوشگلی شما هم که تبلیغش کردین ای بابا
ما هم حتما باید یه سفر بریم عکس دوم خیلی جالب بود.
ممنون از سایت خوبتون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
۵
۱
گندش در اومد دیگه خانومه نمیگه مگه تو ترکیه هم پرژک پیدا میشه... دیالوگ رو عوض کردن و خانم میگه: اینجا هم مگه پرژک پیدا میشه. یعنی کلمه ترکیه رو با کلمه اینجا عوض کردند
پاسخ
ناشناس
FRANCE
۲۱:۳۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۲
برو بابا همه چی تموم شد موند فیلم آمریکایی؟نه اینکه خودتوت خیلی فیلمهای جالب دارین؟!!!
پاسخ
ناشناس
GEORGIA
۰۲:۵۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۱
۰
۱
کی میگه من و تو موفقه ؟
پاسخ
یک ایرانی
FRANCE
۲۱:۰۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱
۰
۰
نوسینده محترم به نکته خوبی اشاره کرده که من شخصا با ایشان کاملا موافقم اما سوال اینست که، آیا این صحیح است که در سالی که سال حمایت از تولید ملی نام گرفته است شما با عنوان نام یکی از بهترین برندهای ایرانی -که بعنوان یک صادر کننده باعث ورود ارز به کشور عزیزمان شده است -در یک مقاله منفی خواسته یا نا خواسته اقدام به تحریک اذهان عمومی نسبت به این برند نمایید؟ از شما و کلیه منتقدین تقاضا دارم که پیش از نشر مطالب به کل مطلبی که قصد نشر آنرا دارید دقیق بیندیشید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها