أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۱۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده رسما نگرانی خود را از برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد در «تهران» ابراز داشته و تهران را مکانی نامناسب برای اجلاس مزبور خوانده است.
فارس، «فرست‌پست» نوشت: ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز گذشته در کنفرانس روزانه خود خطاب به خبرنگاران گفت: «جنبش عدم تعهد سازمانی است که ما عضو آن نیستیم. نقطه‌نظر ما به زبان ساده آن است که تهران با توجه به نقض متععد قوانین بین‌المللی و وظایف خود در برابر سازمان ملل متحد، به‌نظر مکانی مناسب [برای اجلاس سران جنبش عدم تعهد] نمی‌رسد.»

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر بان ‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد به تهران برای شرکت در اجلاس فوق‌الذکر گفته است که «ما نقطه‌نظر خود را ابراز داشته‌ایم که تهران مکانی عجیب و نامناسب برای این اجلاس است.»

در اجلاس سران جنبش عدم تعهد، بسیاری از سران کشورها شرکت می‌کنند. رویترز بر این باور است که ایران که در تقابل با غرب سرناسازگاری دارد، این اجلاس را یک دست‌آورد بزرگ دیپلماتیک برای خود می‌داند.

30 نفر از سران کشورها آمادگی خود را برای حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد ابراز داشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها