يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۱۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
رئیس شورای اسلامی شهر ورزقان با انتقاد از عملکرد برخی افراد که به فکر بهره‌برداری سیاسی از وضعیت پیش آمده در منطقه هستند، گفت: امروز روز عزل و نصب و انتقام‌جویی نیست.

فرامرز طرلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورزقان با قدردانی از کمک‌های مردمی و دولتی به منطقه زلزله‌زده شهرستان ورزقان گفت: انصافاً مردم و مسئولان در این روزهای سخت مردم منطقه را تنها نگذاشتند و هر قدر در توان داشتند به یاری مردم شتافتند.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: با توجه به شناختی که ما از موقعیت جغرافیایی منطقه و کوهستانی بودن آن داریم نگران هستیم که در روزهای آینده مردم این منطقه با مشکل اساسی در احداث مسکن مواجه شوند.

وی افزود: از مسئولان سایر استان‌ها و افراد خیر تقاضا داریم برای نجات این منطقه به فکر شورای تامین مسکن برای افرادی که در حادثه اخیر خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند، باشند و با جمع‌آوری کمک‌های مالی حداقل با احداث چند خانه در هر روستا یا شهر ورزقان آلام دردهای این مردم باشند. 

طرلانی تاکید کرد: مردم منطقه به رغم غنی بودن منطقه از ذخایر معدنی در فقر و تنگدستی به سر می‌برند و پرداخت چند میلیون وام کم‌بهره نیز دردی را دوا نخواهد کرد.

رئیس شورای شهر ورزقان ضمن استمداد از افراد خیر و مسئولان گفت: افراد خیر و مسئولان با تامین کانکس‌های مسکونی تا فروردین ماه مردم را برای اسکان موقت یاری کرده و پس از آن نیز به صورت بسیج سازندگی با جمع‌آوری کمک‌های نقدی بر اساس نیاز و به صورت انتخابی روستاهای مورد نیاز را از نظر مسکن بازسازی و بهسازی کنند.

وی تصریح کرد: اکثر خانه‌های شهرستان ورزقان تا مرز 90 درصد تخریب شده و یا آسیب دیده است که در صورت تامین شورای مسکن در اکثر استان‌ها و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی بازسازی انجام شده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد شکوفایی منطقه خواهیم بود.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی افراد که به فکر بهره‌برداری سیاسی از وضعیت به عمل آمده در منطقه هستند، گفت: امروز روز عزل و نصب و انتقام‌جویی نیست بلکه بیش از همه به اتحاد و همدلی نیاز داریم و ایجاد تنش و دخالت‌های بی‌مورد راه به جایی نخواهد برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها