يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۲۱۴
زمان انتشار: ۲۱:۵۲     ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
"خضر نور الدین" عضو دفتر سیاسی حزب‌الله لبنان با حمایت از ملت و نظام سوریه درباره خطر تجزیه و طرح سایکس- پیکوی جدید در منطقه هشدار داد.
انجمن تسامح تونس جشنواره الاقصی را به مناسبت روز جهانی قدس با مشارکت تعدادی از مهمانان جهان عربی و اسلامی برگزار کرد که شیخ"خضر نورالدین" عضو دفتر سیاسی حزب‌الله از جمله این مهمانان بود و در حاشیه این جشنواره خبرنگار فارس در تونس مصاحبه‌ای با وی انجام داده است که متن آن در زیر آمده است.

در نخستین سفر شما به تونس جوانان انقلابی اینجا را چگونه دیدید؟

من به تونس آمدم و احساس می‌کردم در میان خانواده و ملت خود در لبنان هستم، دیدم که ملت تونس اهتمام زیادی به قضیه فلسطین و حب به وطن خود تونس دارند برای همین مطمئن شدم که عجب نیست جرقه انقلاب و بیداری از تونس آغاز شود و تونس در آغاز حرکت‌های امت عربی و ایستادن در کنار مقاومت نقش اساسی داشت و بر این اساس، من نسبت به طرح‌های آمریکا، غرب و اسرائیل و همچنین برخی اعراب هشدار می‌دهم ؛ ما امروز در وضعیت پیچیده و غیرعادی و در مقابل بسیج آمریکا و نبرد آمریکایی علیه مقاومت قرار داریم و همه آنها قبل از هر چیز امنیت اسرائیل را اولویت قرار داده و آن را رکن اساسی می‌دانند و ما باید در برابر این فریب آمریکا بسیار هوشیار باشیم.

حزب‌الله امروز به انتقادات علیه این جنبش به عنوان عنصر بارز مقاومت عربی چگونه پاسخ می‌دهد؟

مقاومت در داخل و خارج با همه توطئه‌ها مقابله می‌کند و ما باید برای ایجاد امنیت برای امت عربی و اسلامی به دور از شرارت آمریکا مجاهدت کنیم و من به همه آزادگان جهان اعم از مسیحی و غیره می‌گویم که حزب‌الله در خدمت همه باقی مانده و همواره برای خدمت به قضایای امت عربی و اسلامی بیدار است.

شما و بسیاری از رهبران حزب‌الله بارها گفته‌اید که سوریه حامی اصلی مقاومت عربی است و کسانی که خواهان براندازی نظام بشار اسد هستند آنها مخالف مقاومت هستد نظرتان در این باره چیست؟

ما در کنار ملت سوریه هستیم و به سوریه به عنوان یک کشور نگاه می‌کنیم نه به افراد آن و ترس ما به خاطر کشور سوریه است که با ارتش قدرتمند خود اسرائیلی‌ها را به وحشت انداخته است و در این باره سخنان اسرائیلی‌ها شاهدی بر این ادعاست و ضربه به سوریه تنها به نفع اسرائیلی‌ها است و سوریه برای ما به منزله تضمین عربی است و خدماتی که سوریه انجام داده است هیچ رژیم عربی انجام نداد.

به نظر شما آیا قضیه فلسطین امروز در موازنه منافع تنگ‌نظرانه سیاسی قرار گرفته و هدف از ایجاد بحران‌ها به منظور دور کردن اعراب از قضیه اصلی خود است؟

مسئله جهان عرب امروز مسئله ساده‌ای نیست بلکه بسیار پیچیده است و ما باید بدانیم که فریب و خدعه از سوی برخی رژیم‌های عربی و حتی آمریکایی تحت پوشش طائفه‌گرایی وجود دارد و من می‌گویم که به تاریخ مراجعه کنید و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به دقت مطالعه کنید؛ ملتی از سرزمین خود رانده و محاصره شده است و آن موقع است که می‌فهمیم دشمنی که حمایت مالی از آن بعمل می‌آید، کیست و اگر این پول‌ها برای مقاومت هزینه می‌شد امروز وضعیت بسیار بهتر بود و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها سرگردان بودند اما متاسفانه برخی سلاطین برای خدمت به این طرح‌های صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند.

در سایه همه این فعل و انفعالات جوانان انقلابی در برابر آنچه رسانه‌های خبری در مورد بحران سوریه و مسائل دیگر تبلیغ می‌کنند چه وظیفه‌ای دارند؟

من به همه اعراب و همه مسلمانان و همه مردم تونس توصیه می‌کنم که دشمن خود را از آثار آن و نه از طریق آنچه در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، بشناسند و باید به دنبال یکی کردن صفوف به جای ایجاد تفرقه باشیم زیرا ما متاسفانه با سایکس پیکو جدید و نقشه خطرناک مواجه هستیم و در مقابل جنگ تقسیم‌بندی جدید جهان قرار داریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها