يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۲۱۸
زمان انتشار: ۲۱:۵۳     ۲۷ مرداد ۱۳۹۱
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با بيان اين كه رييس‌جمهور در حاشيه نشست مكه ديدار‌ها و ملاقات‌هاي بسيار خوبي انجام داد، از پيشنهاد محمد مرسي، رييس‌جمهور مصر مبني بر شكل‌گيري گروه تماس متشكل از ايران، تركيه، عربستان و مصر براي حل همه بحران‌هايي كه در منطقه در حال وقوع است از جمله سوريه استقبال كرد.

به گزارش ايسنا، رامين مهمان‌پرست، دستيار ويژه وزير خارجه ايران گفت: اين چهار كشور مي‌توانند حالت گروه تماس را داشته باشند و موضوعات را پيگيري و بررسي كنند تا هرچه زودتر آرامشي در منطقه برقرار شود و تنش‌ها برطرف شود.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد تحولات سوريه نيز گفت: امروز سوريه تاوان نقشي را كه در زمان حمايت از جبهه مقاومت ايفا كرده بود پس مي‌دهد؛ كينه‌اي توسط رژيم صهيونيستي و حاميان آن به ويژه آمريكا ايجاد شده كه فكر مي‌كنند اگر رژيم سوريه را ساقط كنند مي‌توانند شكاف در جبهه مقاومت ايجاد كنند و بعد سراغ تك تك كشورهاي اين جبهه بروند و آن‌ها را محاصره كنند بنابراين اگر آن‌ها موفق شوند در سوريه جبهه مقاومت را دچار مشكل كنند، حتما هدف بعدي آن‌ها جريان‌ها و كشورهاي ديگري خواهد بود كه در مقابل رژيم صهيونيستي مقاومت كردند. معتقديم نبايد فريب فتنه آمريكايي ـ صهوينيستي را خورد زيرا برخي به گونه‌اي عمل مي‌كنند كه گويي فراموش كرده‌اند خطر اصلي رژيم صهيونيستي است.

سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار كرد: سوريه كليدي‌ترين نقطه اصلي امروز براي جبهه مقاومت نقش‌آفريني مي‌كند. ضمن اين كه رژيم صهيونيستي نمي‌خواهد هيچكدام از كشورها مستقل باشند و هر حركتي كه نويد استقلال را در منطقه دهد نقطه درگيري را در كشورهاي غربي تعيين مي‌‌كند. اگر قرار باشد درگيري در كشور ما شكل بگيرد اين درگيري بايد تا نزديكي مرز‌هاي آن‌ها ادامه پيدا كند و هرچقدر كه لازم است بايد حريم كشور ما حفظ شود. منافع زماني بهتر تامين خواهد شد كه درگيري به داخل سرزمين‌هاي دشمنان ما منتقل شود. وقتي كشورهاي فرامنطقه‌يي سعي مي‌كنند در منطقه فتنه ايجاد كنند با كم‌ترين هزينه، هزينه‌هايي را به كشورهاي منطقه تحميل مي‌كنند. ما بايد اين هزينه را به كشورهاي خود آن‌ها منتقل كنيم. از اين ديد نيز سوريه عمق استراتژيك ما است. سوريه نقطه تقابل تمام استكبار با تمام اسلام و جريان مقاومت شده است. اگر آن‌ها موفق شوند در سوريه فتنه‌اي را به پا كنند و جريان غير مردمي را روي كار آورند كشورهاي مستقل در منطقه با مشكل مواجه مي‌شوند.

وي با بيان اين كه مردم در سوريه احساس مي‌كنند بايد از نظام‌شان دفاع كنند‌،گفت:‌ اگر جريان‌هاي افراطي در سوريه حاكم شوند كشورهاي منطقه و خود سوريه و كشورهاي ديگر دچار آسيب خواهند شد. ما بايد تلاش كنند مانع مداخلات خارجي شويم و درگيري‌ها متوقف شود و خواسته‌هاي مردم و مطالبات‌شان محقق شود.

دستيار ويژه وزير امور خارجه هم‌چنين افزود: اتفاق خطرناكي در منطقه در حال وقوع است و برخي كشورها متوجه نيستند به چه فتنه‌اي دامن مي‌زنند. در عين حال شاهديم گرو‌‌ه‌هاي تروريستي در سوريه به اذعان سازمان‌هاي بين‌المللي جنايت‌هاي جنگي در اين كشور انجام داده‌اند. نگراني در سوريه مشاهده مي‌شود و آن اين است كه از رفتار تروريستي به عنوان دفاع از مطالبات مردمي ياد مي‌شود. از سوي ديگر جريان‌ آمريكايي ـ صهيونيستي به دنبال تجزيه كشورهاي قدرتمند منطقه است كه اين پروژه را در سوريه دنبال مي‌كنند. اگر اين مساله دامن زده شود برخي كشورهاي ديگر در منقطه هدف بعدي اين فتنه خواهند بود و دامن آن‌ها را خواهد گرفت و اين كشورها نيزدقيقا همان تقسيم‌بندي‌هاي قومي را در بين ملت خود دارند و اين اقدامات جريان‌هاي تجزيه‌طلب و جدايي طلب را تقويت مي‌كند.

او درباره تقويت تروريست‌ها و تحركات القاعده نيز گفت: آمريكا بزرگ‌ترين متهم و مجرم اين صحنه‌هاست و ردپاي مقامات نظامي وامنيتي آمريكا در تمام اقدامات تروريستي قابل مشاهده است همان طور كه مي‌شنويم منافقين كه جريان مورد حمايت آمريكا هستند در سوريه فعال شده‌اند. اگر ريشه‌يابي كنيم مي‌بينيم كه القاعده را چه كسي ايجاد و تقويت كرد. آمريكايي‌ها نگران از دست دادن منافع خود هستند و البته بعيد مي‌دانم كه رژيم صهيونيستي نيز از سقوط نظام سوريه خوشحال باشد زيرا حاكم شدن يك جريان تند افراط‌گرا و تروريستي در سوريه اصلا به نفع رژيم صهيونيستي نيست. آن‌ها مي‌خواستند نظام را در سوريه ساقط كنند و يك جريان كاملا كنترل شده وابسته به خود را حاكم كنند.

وي تاكيد كرد: امروز در سوريه جنگ تمام عيار آمريكايي ـ صهيونيستي با جريان مقاومت اسلامي و كشورهاي مستقل وجود دارد. هر كسي به خوبي تحولات منطقه را مديريت كند مي‌تواند آينده خاورميانه را ترسيم و هدايت كند نمي‌توان به راحتي پيش‌بيني كرد موقعيت حساسي است كه در آن به سر مي‌بريم آن‌ها با تمام قوا وارد شده‌اند و كشورهاي همراه‌شان به صورت شفاف از هر نوع اقدام تروريستي حمايت مي‌كنند اما در اين بين نقش مردم سوريه بسيار اهميت دارد. اميدواريم سوريه پيروز از اين صحنه بيرون آيد. آينده را آينده روشني مي‌بينيم و جرياني كه در منطقه رخ داده تا ايجاد خاورميانه اسلامي بدون پديده شومي به نام رژيم صهيونيستي ادامه مي‌يابد.

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره نگاه ايران به موضوع فلسطين نيز يادآور شد: ما فلسطين را يك آرمان مي‌دانيم و قبلگاه اول مسلمين و سرزميني است كه پيامبران الهي در آن‌جا گام گذاشتند اين سرزمين اشغال شده و زخم عميقي در دل جهان اسلام ايجاد كرده است. ظلم‌ها و جنايت‌ها همه نشان مي‌دهد پشت سر اين جنايت‌ها تمام قدرت‌ها ايستاده‌اند و اهداف اعتقادي و سياسي خود را در مقابل مقابله با دين خالق خدا كه دين اسلام است بروز مي‌دهند.

مهمان‌پرست اضافه كرد: موضوع صهيونيست‌ها با يهوديت متفاوت است ما با دين يهود و پيروان آن مشكلي نداريم كشور ما محل حضور همه اقليت‌ها و پيروان اديان الهي است و آن‌ها در وضعيت خوبي زندگي مي‌كنند بحثي كه در فلسطين اشغالي وجود دارد يك تفكر سياسي و صهيونيستي است كه اصولا براي تامين منافع قدرت‌هاي بزرگ در اين منطقه حساس اين طراحي صورت گرفته است و سعي مي‌كنند از فعاليت‌هاي اين رژيم نامشروع به عنوان نماينده خود براي از بين بردن وحدت جهان اسلامي و تضعيف كشورهاي اسلامي و زمينه‌سازي براي حضور قدرت‌هاي بزرگ استفاده كنند.

دستيار ويژه وزير امور خارجه تسريع كرد: مهم‌ترين اتفاقي كه در زمان انقلاب اسلامي در كشور ما رخ داد كسب استقلال در ايران بود آن زمان منافع كشورها اولويت بالاتري نسبت به ايران داشت و تامين امنيت رژيم صهيونيستي يكي از اهداف سياست خارجي دولتي بود كه قبل از پيروزي انقلاب در وابستگي به آمريكا مسائل را دنبال مي‌كرد. با وقوع انقلاب استقلالي در كشور ايجاد شد و منافع قدرت‌هاي خارجي در كشور ما قطع شد و رژيم صهيونيستي احساس خطر كرد. بنابراين اصل نظام را هدف قرار دادند و تمام طراحي‌ها براي ضربه زدن به نظام ما در طول اين 33 سال قابل مشاهده است.

وي با تاكيد بر اين كه ريشه همه اين فتنه‌ها جريان آمريكايي ـ صهيونيستي است، افزود: در طول سال‌هاي پس از انقلاب موضوعات مختلفي براي مقابله با انقلاب بهانه كردند و مطمئن باشيد اگر هر كدام از بهانه‌هاي‌شان را به صورت كامل بپذيريم و آن پرونده را ببنديم و آن را كنار بگذاريم مشكل آن‌ها حل نمي‌شود آن‌ها با نظام‌هاي مستقل مشكل دارند. بنابراين از ديد آن اين درگيري ريشه‌يي و عميق است.

سخنگوي وزارت امور خارجه ايران ادامه داد‌: ما در ميدان نبرد قرار گرفته‌ايم براي استقلامان مي‌جنگيم و هزينه مي‌دهيم و با وجود همه مشكلات پيشرفت‌هاي چشمگيري داشته‌ايم. بيداري اسلامي نيز الهام اوليه را از مقاومت ملت ما گرفته است حال كه مي‌بينند اين صحنه فراگير شده است رژيم صهيونيستي ريشه اتفاقاتي كه منافع‌اش را به خطر مي‌اندازد را ايران مي‌داند. بنابراين به دنبال اين هستند كه به هر شكلي عليه ايران اقدام كنند.

مهمان‌پرست با اشاره به موقعيت آمريكا و رژيم صهيونيستي پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران گفت: در آن زمان اصلا مقاومت معنا نداشت اما پس از انقلاب كه پيام‌هاي انقلاب به گوش ملت‌ها رسيد و ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) رژيم صهيونيستي را دچار وحشت كرد و سعي كردند با ايجاد فتنه‌هايي، درگيري‌هايي در داخل كشور ما ايجاد كنند از همين جا بحث جبهه مقاومت شكل گرفت و تشكيلاتي ايجاد شد كه عاشقانه و خالصانه براي بازپس‌گيري سرزمين‌هاي كه توسط رژيم صهيونيستي اشغال شده بود، فعاليت مي‌كردند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان با اشاره به پيروزي حزب‌الله و مردم غزه در جنگ با رژيم صهيونيستي، خاطرنشان كرد: اين پيروزي‌ها هيبتي كه رژيم صهيونيستي براي خود ايجاد كرده بود را در هم شكست. سوريه در خط مقدم جبهه مقاومت قرار داشت زيرا شرايط آن زمان به گونه‌اي بود كه مصر متحد رژيم صهيونيستي بود و تنها راهي كه جبهه مقاومت مي‌‌توانست شكل گيرد و در مقابل رژيم صهيونيستي قدرتمند بايستد خط لبنان، سوريه،‌ فلسطين و پس از آن كشورهايي مانند ايران و ساير مردمي كه از اين آرمان حمايت مي‌كردند بود. بنابراين با وقوع تحولات در منطقه شاهديم خاكريز و درگيري كه مي‌‌خواستند در كشور ما ايجاد كنند به عنوان منشاء اين اتفاقات به مرز‌هاي رژيم صهيونيستي رسيده است و مقاومت از اطراف رژيم صهيونيستي آغاز شده و اين است كه براي آن‌ها وحشت ايجاد كرده است.

او اظهار كرد: امروز كشورهايي كه سعي مي‌كنند از جريان سازش حمايت كنند توانايي مقابله با جريان‌هاي مخالف را ندارند همان طور كه موضوع به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي چند سال است دنبال مي‌شود طرح‌هاي زيادي ارائه كردند و سعي كردند همه كشورهاي هم سوي خود را پاي اين قرارداد‌ها بياورند. بگويند سرزمين كوچكي به فلسطيني‌ها داده‌ايم و دولتي براي آن‌ها تشكيل داديم تا ديگر كسي عليه اين رژيم اقدام نكند. اما ما مي‌گوييم با وجود همه اين تلاش‌ها اين طرح به نتيجه نمي‌رسد زيرا جريان مقاومت مردمي در منطقه شكل گرفته است و تا زماني كه مساله به صورت اساسي و ريشه‌يي حل شود با هيچ طرح سازشي موافقت نمي‌كنند.

مهمان‌پرست هم‌چنين در واكنش به برخي اظهارات مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر حمله نظامي به ايران گفت: آن‌ها خود مي‌دانند كه توان چنين اقداماتي را ندارند زيرا بايد هزينه و فايده هر اقدامي را بررسي كرد. اگر دست به اشتباهي بزنند عكس‌العملي كه كشور ما خواهد داشت منجر به نابودي رژيم صهيونيستي شود به معني اين است كه اين عمليات حتما عاقلانه نخواهد بود. ما مطمئن هستيم محاسباتي كه دارند و دوستان‌شان به آن‌ها گفته‌اند كه عكس‌العمل ايران چه خواهد بود بنابراين نگران عمليات نخواهيم بود و البته اگر چنين اتفاقي رخ دهد برخي ممكن است خوشحال شوند زيرا زمينه براي پاسخگويي بسيار محكم آماده مي‌شود.

او در مورد تبليغات رژيم صهيونيستي درباره حمله به ايران نيز گفت: هرچه تبليغات بيشتر مي‌شود نشان‌دهند ضعف و ترس آن‌ها است رژيم صهيونيستي ضربات سنگيني خورده است و حيثيت خود را از دست داده است وقتي از پس مردم بي‌دفاع غزه برنمي‌آيد چگونه مي‌خواهد با امت بزرگ اسلامي درافتد. پس از بيداري اسلامي احساس مي‌كنند ضربات سنگيني خورده‌اند و مي‌‌خواهند با اين ادعا‌ها خود را بازسازي روحي كنند رژيم صهيونيستي در حال فروپاشي از درون است وحاميانش نيز با مشكلات زياد داخلي روبه‌رو هستند.

دستيار ويژه وزير خارجه ايران گفت: اميدواريم به زودي شاهد خاورميانه‌اي باشيم كه كشورهاي قدرتمند مستقل اسلامي در كنار هم اجازه هيچ ظلمي را به هيچ رژيم نامشروعي ندهند.

وي تاكيد كرد: روز قدس به منزله تجديد بيعت مردم ما و همه مسلمانان با آرمان‌هاي مقدس فلسطين و ارزش‌هايي است كه روي آن ايستاده‌ايم تمام تلاش دشمنان و استكبار اين است كه دشمن اصلي كه رژيم صهيونيستي است جاي خود را به كشورهايي در منطقه دهد كه بين كشورهاي اسلامي منطقه اختلاف ايجاد كند و روز قدس فرياد خواهيم زد كه دشمن اصلي را فراموش نخواهيم كرد و امت اسلامي يكپارچه و در كنار يكديگر در مقابل اين رژيم نامشروع خواهد ايستاد.

مهمان‌پرست كه مهمان برنامه تلويزيوني ديروز، امروز، فردا بود در مورد سفر مقام معظم رهبري به مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي نيز، گفت:‌ ويژگي كشور ما پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين است كه مسوولان ارشد كشور به ويژه در زمان حضور حضرت امام (ره) و پس از ايشان مقام معظم رهبري حضور گرمي در بين ملت دارد وقتي به اين زيبايي به جمع مردم مي‌روند و با آن‌ها هم‌دردي مي‌كنند و خودشان وضعيت مديريت حوادث را زير نظر مي‌گيرند و پيگير هستند آرامشي در بين مردم ايجاد مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها