يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۲۴۶
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از برخورد رژیم بحرین با شهروندانی که تنها به خاطر اعتراض روانه زندان می‌شوند، انتقاد کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری پرس‌تی‌وی، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مقامات بحرینی خواست در حکم «نبیل رجب»، فعال حقوق بشر در بحرین، تجدید نظر کنند.

بر اساس این گزارش، کاترین اشتون از دادگاه‌های بحرین به خاطر صدور حکم سه سال حبس برای این فعال حقوق بشر که گفته می‌شود در تظاهرات‌های ضد رژیم شرکت کرده است، انتقاد کرد.

در بیانیه‌ای که سخنگوی اشتون منتشر کرده آمده است: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا «انتظار دارد این محکومیت در فرایند فرجام‌خواهی مورد تجدید نظر قرار گیرد و این رفتار در مورد تمامی شهروندان دیگر بحرین که به خاطر اتهاماتی مرتبط با آزادی‌های بنیادینشان به دادگاه می‌روند نیز اعمال شود.»

سازمان عفو بین‌الملل نیز با انتقاد از صدور حکم زندان برای نبیل رجب، آن را «روز سیاهی برای عدالت در بحرین» عنوان کرده است.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه امریکا نیز گفت که واشنگتن از صدور این حکم «به شدت ناراحت» شده است؛ وی همچنین هشدار داد چنین اقداماتی «تنها منجر به بروز شکاف بیشتر در میان جامعه بحرین خواهد شد.»

علی‌رغم این پیام وزارت خارجه آمریکا، مردم بحرین واشنگتن را در جرائمی که رژیم بحرین علیه معترضان روا می‌دارد، مقصر می‌دانند.

آنها می‌گویند واشنگتن بر اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آن قرار دارد، چشم بسته‌اند.

انگلیس نیز که کماکان به بحرین سلاح می‌فروشد نیز از این اقدام دولت بحرین ابراز نگرانی کرده است.

نبیل رجب که رئیس مرکز حقوق بشر بحرین است به خاطر انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی توئیتر که در آن از نخست‌وزیر بحرین انتقاد کرده بود تا الان سه ماه را در زندان گذرانده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها