يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۲۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
از نیروگاه های عظیم برقابی با میلیون‌ها لیتر گردش آب در روز تا خروج چندده لیتر آب از یک شیر معمولی، الکتریسیته را همه جا می‌توان تولید کرد.

فارس، در همین لحظه‌ای که دارید با کامپیوتر کار می‌کنید و این مطلب را می‌خوانید، یک توربین بخار یا توربین آبی در سدی در حال چرخیدن است تا انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی تبدیل شود و کامپیوتر شما روشن بماند.

 

 

از توربین‌های عظیم که هر دقیقه چندین هزار لیتر آب از خود عبور می‌دهند تا اختراعی که در زیر می‌بینید هر دو از یک روش پایه‌ای برای ایجاد الکتریسیته استفاده می‌کنند.

 

 

این اختراع جدید که در واقع توربین‌های مینیاتوری است که در راه لوله آب قرار می‌گیرد از فشار اندک آب در لوله برای تولید الکتریسیته استفاده می‌کند و اگر چه اکنون با ان تنها می‌توان لامپ‌های مخصوص ضعیفی را روشن کرد اما می‌تواند در آینده یک راهکار برای تولید ارزان و بهینه الکتریسیته باشد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها