أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۲۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي از آماده‌باش پايگاه‌هاي مقاومت در سراسر اين استان براي جمع‌آوري کمک به زلزله‌زدگان خبر داد و افزود: سپاهيان و بسيجيان استان هم اکنون با حضور در محل حادثه به امداد رساني در بخش‌هاي مختلف مشغولند.
باشگاه خبرنگاران، سردار علي‌اصغر پور جمشيديان پيام مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به آسيب ديدگان را عامل تسلي‌خاطر آسيب‌ديدگان و افزايش روحيه بسيجيان و امدادگران خواند و يادآور شد: نيروهاي سپاه عاشوراي آذربايجان، پيرو دستور فرمانده کل سپاه پاسداران و وضعيت به‌ وجود آمده در مناطق زلزله‌زده در اولين ساعات پس از وقوع حادثه در محل حضور به عمل آوردند.

وي اظهار داشت: نيروهاي سپاه پاسداران نيز در کنار ساير دستگاه‌هاي اجرايي در اولين گام با توجه به گستردگي منطقه و قطع راه‌هاي ارتباطي با تشکيل تيم هاي دو و سه نفره به شناسايي نقاط مهم آسيب ديده پرداخته و تيم هاي امداد و نجات را به منطقه اعزام کردند.

فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي افزود: طي اقدامي بي‌سابقه تمامي زير آوار ماندگان اين زلزله در کوتاهترين زمان ممکن شناسايي و بيرون آورده شده و مسدومين حادثه به مراکز درماني انتقال يافتند.

وي با يادآوري استقرار و خدمت رساني 20 گردان عاشورا و امام حسين (ع) در مناطق آسيب ديده، تصريح کرد: 3 فروند بالگرد نيروي هوايي سپاه پاسداران براي رساندن تجهيزات مورد نياز زلزله‌زدگان در منطقه حضور دارند، همچنين دو فروند بالگرد آمبولانس نيز براي رساندن مجروحين اورژانسي به ساير شهرستان‌ها در محل حادثه در نظر گرفته شده بود که بحمدالله به دليل ظرفيت بالاي بيمارستان‌هاي استان نيازي به انتقال مصدومين احساس نشد.

سردار جمشيديان با بيان اينکه بيمارستان شهيد محلاتي سپاه پاسداران،‌ دانشگاه علوم پزشکي استان و بسيج جامعه پزشکي کشور در اقدامي مشترک، بيمارستان فوق تخصصي صحرايي را در منطقه ورزقان راه اندازي کردند، اظهار داشت: اين بيمارستان که به منظور کمک رساني به زلزله زدگان راه اندازي شده بود از دومين روز حادثه تاکنون مشغول خدمت رساني است.

وي از آماده‌باش كامل پايگاه‌هاي مقاومت سراسر استان براي جمع‌آوري کمک به زلزله‌زدگان خبر داد و خاطر نشان کرد: سپاهيان و بسيجيان استان هم اکنون با حضور در محل حادثه به امداد رساني در بخش‌هاي مختلف مشغولند، همچنين گروه‌هاي جهادي و بسيج سازندگي نيز آمادگي خود را براي بازسازي منازل روستايي اعلام کرده‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: سپاهيان و بسيجيان استان براي کمک به سلامت آسيب ديدگان و رفع مشکلات بهداشتي و درماني به انتقال سرويس‌هاي بهداشتي و حمام‌هاي سيار و ساخت سرويس‌هاي بهداشتي دائم در سطح منطقه حادثه ديده اقدام مي‌کنند.

وي در پايان خواهان کمک ملت شريف ايران به زلزله‌زدگان شد و تصريح کرد: با اهداي کمک‌هاي نقدي مردم به آسيب‌ديدگان، پس از شناسايي نيازهاي اساسي زلزله زدگان، اقلام مورد نيازشان تهيه و در اختيار آنان قرار خواهد گرفت تا اين عزيزان بتوانند هرچه سريعتر زندگي عادي خود را از سر گيرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها