يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۴۲۶
زمان انتشار: ۱۷:۵۰     ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
آیت‌الله خاتمی:
امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه 120 سوره توبه شعارهای الهی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در حقیقت خصومت با ظالم و کمک به مظلوم دانست و گفت: اگر جهان اسلام به وحدت برسند به یاری خداوند توان آن را دارند که اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنند.
رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان شهر تهران، با تشکر از حضور پرشور ملت سرافراز ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، گام‌های مردم را در این راه خداپسندانه و مصداق آیه 120 سوره توبه دانست و گفت: شعارهای الهی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در حقیقت خصومت با ظالم و کمک به مظلوم است.
 
وی در ادامه به بیان شیوه‌های مقابله قرآن با صهیونیست‌ها پرداخت و تأکید کرد: ما حساب اقلیت یهود را که در کشورمان و در کنار مسلمانان زندگی می‌کنند و پایبند به مقررات و قوانین ما هستند و اعلام هم کرده‌اند در رهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنند از حساب صهیونیست‌ها جدا می‌دانیم و قرآن هم حساب آنها که پایبند به ارزش‌ها هستند را جدا کرده است.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به سه شیوه قرآن برای مبارزه با صهیونیست‌ها، از شیوه افشاگری جنایات صهیونیست‌ها به عنوان نخستین روش نام برد و گفت: بسیاری از روش‌هایی که قرآن برای آنها نقل می‌کند امروز منطبق بر روش صهیونیست‌ها است.
 
وی ادامه داد: قرآن بیان می‌کند که آنان در تاریخ پیغمبرکش و متدین‌کش بودند و وقتی فعل مضارع به کار می‌برد یعنی روش همیشه آنها چنین بوده است؛ جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا می‌کردند آنقدر سیاه است که تا ابد این لکه ننگ از دامن جنایتکاران پاک نخواهد شد.
 
آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: آنان به هیچ‌یک از ارزش‌های انسانی مطلقا پایبند نیستند، ذات شان با زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی عجین شده است، آنها مدام نقض میثاق می‌کنند و تاکنون به هیچ‌یک از معاهدات بین‌المللی ولو با ماهیت استعماری آن پایبند نبوده‌اند، با همه مخالفت کرده‌اند و آن را زیر پا گذاشته‌اند.
 
وی با اشاره به تصریح قرآن کریم بر این مطلب که کار صهیونیست‌ها تحریف حقایق و واقعیت‌ها است و آنان کینه شدید و بسیار عمیقی نسبت به مسلمانان دارند، ابراز داشت: امروز برخی رسانه‌های بین‌المللی با پول این‌ها اداره می‌شود و اینها با توجه به خصیصه دروغ‌گویی، واقعیات را وارونه نشان می‌دهند و هرگونه دل شان بخواهد سیاست‌های دنیا را می‌چرخانند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که تار و پود رژیم صهیونیستی خیانت است، راه مقابله با صهیونیست‌ها را افشار جنایت‌های آنان به ویژه افشای جنایت‌های آنان در لبنان و غزه دانست و گفت: صدا و سیما و رسانه‌های مکتوب اختصاصی به ایام روز قدس ندارد، باید نسل ما از جنایات این‌ها آگاه شود.
 
وی همچنین از پخش فیلم شکارچی شنبه که به جنایات صهیونیست‌ها پرداخته است تشکر کرد و خواستار تولید و ساخت هرچه بیشتر این‌گونه فیلم‌ها برای افشای جنایات صهیونیست‌ها شد.
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که هرگز نباید این نامحرمان و بیگانگان را محرم رازتان بگیرید، اظهار داشت: متأسفانه برخی سران کشورهای اسلامی نه تنها نفرت ندارند که صهیونیست‌ها ارباب آنها هستند؛ در حمله به لبنان و غزه برخی سران کشورهای اسلامی مشوق رژیم صهیونیستی بودند که این حرکت ضد قرآن و ضد اسلام است.
 
وی گفت: قرآن مطرح می‌کند که با زورگو بجنگید، زورگو اگر مسلمان هست با او بجنگید، تا او را به راه حق بیاورید، در طول بیش از شصت سال اشغال سرزمین فلسطین آنچه جواب داده انتفاضه‌ها است، میزهای مذاکره مطلقا جواب نداده، نمی‌دهد و نخواهد داد، صهیونیست‌ها تنها زبان زور می‌فهمند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که دنیای اسلام با موج بیداری اسلامی نشان داد قدرتمند است و ظرفیت‌های بسیاری دارد، تصریح کرد: ملت‌ها توانستند چهار قدرت را به زیر کشند، اگر جهان اسلام به وحدت برسند به یاری خداوند توان آن را دارند که اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها