يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۴۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
هفته‌نامه ساندي تايمز گزارش داد: سرويس اطلاعات انگليس به مخالفان سوريه كمك مي‌كند تا دست به انجام حمله عليه نيروهاي بشار اسد بزنند.
ایسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: ساندي تايمز به نقل از يكي از مقامات مخالفان سوريه گزارش داد: سرويس اطلاعات انگليس به مخالفان سوريه كمك مي‌كند تا دست به انجام حملات موفقيت آميز عليه نيروهاي بشار اسد بزنند.

اين گزارش اولين نشانه از نقش سرويس اطلاعاتي انگليس در شورش‌ها ضد رژيم اسد است.

ساندي تايمز به نقل از مقام مذكور نوشت: كمك اطلاعاتي انگليس از پايگاه‌هاي نظامي اين كشور و از طريق تركيه به سربازان ارتش آزاد سوريه منتقل مي‌‌شود.

اين مقام به ساندي تايمز گفت: سرويس اطلاعاتي انگليس از قبرس، شرايط سوريه را رصد مي‌كند و اطلاعات به دست آمده را به ترك‌ها و آمريكايي‌ها مي‌دهد و سربازان ارتش آزاد سوريه آنها را از ترك‌ها دريافت مي‌كنند.

به گفته اين مقام، ارزشمند‌ترين اطلاعاتي كه تا به حال در اختيار مخالفان سوري قرار گرفته، در مورد تحرك سربازان وفادار به بشار اسد، رئيس جمهور سوريه به سمت حلب بوده است كه توسط مخالفان كنترل شد.

وي افزود: انگليسي‌ها ارتباطات ارتش سوريه را رصد كردند و اطلاعات مربوط به حمله نيروهاي دولتي به حلب را در اختيار ما گذاشتند.

اين مقام ادامه داد: ما با موفقيت به سربازان دولتي در "ادلب" و "سراقب" حمله كرديم.

در اين گزارش آمده است: در اوايل ماه اوت به سربازان ارتش آزاد سوريه اطلاع داده شد دو ستون از سربازان دولتي در حال حركت به سمت حلب هستند. يكي از اين ستون‌ها از دمشق و ديگري از لاذقيه به سمت حلب مي‌آمدند.

مقام مذكور گفت: ما در دره نزديك به سراقيب به سربازان و يك ستون شامل بيش از 40 تانك حمله كرديم. ما آنها را از حركت متوقف كرديم و با آر پي جي و نارنجك تانك‌هاي آنها را از كار انداختيم.

انگليس داراي دو پايگاه نظامي مستقل در قبرس است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها