امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۷۴۵۰۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۲۹ مرداد ۱۳۹۱
یك راس كانگوروی در حال انتقال غیر مجاز ، روز شنبه توسط نیروهای انتظامی شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی توقیف و به ماموران حفاظت محیط زیست تحویل گردید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان در این باره به ایرنا گفت : جنسیت كانگورو نر و حدود سه سال سن دارد كه از مرزهای كشور پاكستان وارد سیستان و بلوچستان شده و از مسیر نهبندان به مقصد مشهد حمل می شده است.

'حسینی' با بیان اینكه هیچ نوع و گونه ای از این جانور در ایران زیست نمی كند ؛ وجود این حیوان در كشورمان را نادر دانست و گفت : پرونده متهم به حمل این كانگورو تكمیل و برای سیر مراحل قانوی و صدور حكم قضایی تحویل مراجع قضایی شده است.

وی اضافه گرد: كانگورو مورد اشاره نیز از طریق فرودگاه بیرجند به تهران منتقل خواهد شد .

وی افزود: زیستگاه اصلی این حیوانات استرالیا است و نگهداری آنها مهارت و شرایط آب و هوایی مناسبی را می طلبد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: چون اینگونه حیوانات از كشورهای مختلف جا بجا می شوند قطع به یقین ناقل بیماری هستند لذا می طلبد كه علاقمندان به نگهداری اینگونه حیوانات و جانوران از این عمل خود داری كنند .

وی از شهروندان و دوست داران محیط زیست خواست تا در صورت هر گونه مشاهده تخلف از سوی قاچاقچیان حیوانات و پرندگان مراتب را به محیط بانان و ماموران نیروی انتظامی اعلام نمایند .

به گفته ی وی برابر قانون حمل و نگهداری این گونه حیوانات و جانوران علاوه بر جریمه نقدی حكم حبس از شش ماه تا یك سال را در پی دارد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها