يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۵۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
رئیس‌جمهور از ۶ دستاورد بزرگ دفاعی کشور رونمایی کرد.

فارس، صبح امروز (سه‌شنبه) و در سالروز گرامیداشت صنایع دفاعی از 6 دستاورد دفاعی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان رونمایی شد.

این دستاوردها شامل نسل جدید موشک فاتح 110، موتور دریایی بنیان 4، آزمایشگاه پرنده آرمیتا، خودرو تاکتیکی ارس، خمپاره انداز وفا و سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد می‌شود.

همچنین محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در روز ملی صنعت دفاعی و در حاشیه گرامیداشت این روز از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بازدید کرد.

 

بنابراین گزارش در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه صنایع هوایی، صنایع دریایی و همچنین صنایع الکترونیک به نمایش درآمده است.

 

در این بازدید سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

 

*ویژگی‌ها و مشخصات 6 دستاورد جدید دفاعی

 

سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت دفاعی به تشریح دستاوردهای رونمایی شده توسط رئیس جمهور در این نمایشگاه پرداخت.

 

وی با اشاره به رونمایی از موشک فاتح 1D-110 افزود: این موشک از دقیق‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک‌های بالستیک زمین به زمین با سوخت جامد مرکب است که در یک دهه اخیر نقش مؤثری در ارتقاء توان دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته است.

 

وی افزود: با توجه به نیازمندی‌های نیروهای مسلح و بخصوص موضوع پر اهمیت دقت اصابت، نسل‌های مختلف از این موشک با ویژگی‌های خاص طراحی و به تولید انبوه رسیده است.

 

وزیر دفاع ادامه داد: پس از آزمایش موفق نسل چهارم موشک فاتح 110 این موشک که دارای توانمندی‌های وسیعی نسبت به نسل‌های قبلی می‌باشد وارد خدمت شده است.

 

سردار وحیدی با اشاره به توانمندی‌های این موشک گفت: قدرت نقطه زنی در هر نوع شرایط آب و هوایی، افزایش طول عمر موشک، افزایش زمان استقرار موشک مسلح بر روی سکوی پرتاب جهت شلیک به موقع، کاهش زمان تست‌های قبل از پرتاب و حین پرتاب،‌ کاهش زمان ترک موضع پرتاب و عدم نیاز به بازدیدهای دوره‌ای کوتاه مدت از توانمندی‌های مهم این موشک است.

 

وی با اشاره به دستاورد دیگر رونمایی شده در این روز گفت: یکی از گلوگاه‌های فنی در طراحی و ساخت شناورهای سنگین، تامین توان و قوه محرکه شناور است و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای تکمیل زنجیره توانمندی‌های طراحی و ساخت شناورها این مهم را در دستور کار خود قرار داد و موفق شد موتور دریایی بنیان 1 را در روز صنعت دفاعی سال گذشته به بهره برداری برساند.

 

وزیر دفاع ادامه داد: در تداوم این اقدام راهبردی،‌ متخصصان کارآزموده صنایع دریایی موفق شدند موتور دریایی بنیان 4 با تعداد 16 سیلندر و قدرت 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن بر روی شناورهای بزرگ نظامی نصب کنند.

 

سردار وحیدی با اشاره به ساخت آزمایشگاه پرنده آرمیتا گفت: پروژه سکوی تست‌های پروازی با نام آرمیتا با هدف آزمایش سامانه‌های هوایی در شرایط واقعی پرواز ساخته شده است که با هدف آزمایش سامانه پرتاب هواپیمای جنگی، آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هواپیما‌، آزمون سامانه اویونیک پیشرفته هواپیما و آزمایش اویونیک پیشرفته به خلبان‌های هواپیمای جنگنده انجام شده است.

 

وی با اشاره به ساخت خودروی تاکتیکی ارس افزود: خودروی تاکتیکی - فرماندهی ارس با 3.4 تن وزن و توان 133 اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان،‌ خودروی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب العبور و شهری را دارد.

 

وزیر دفاع ادامه داد: قابلیت زرهی، پوشش تلفیقی،‌ گرم کن گازوئیلی و محافظ پشت سر از مهمترین ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود.

 

وحیدی در ادامه به دستاورد دیگر دفاعی رونمایی شده به نام خمپاره انداز وفا اشاره کرد و ادامه داد: سامانه خمپاره انداز برد بلند 160 میلی متری وفا که در برد توپخانه‌های معمولی اجرای آتش می‌کنند، دارای مشخصات عملیاتی به شرح زیر است: افزایش قدرت سر جنگی به میزان دو تا سه برابر، عمر بالای مهمات نسبت به گلوله‌های موشکی، پراکندگی کمتر نسبت به گلوله‌های موشکی و نواخت تیر 5 تا 8 گلوله در دقیقه است.

 

وحیدی همچنین به رونمایی از سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد اشاره کرد و گفت: این سامانه پولیس سیگنالی و جهت یابی در بانک‌های WHFو UHF و مدلاسیون‌های مختلف را در فاصله زمانی بسیار کم انجام می‌دهد.

 

وی ادامه داد: سامانه شاهد قادر است سیگنال‌های ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص داده و مورد پردازش قرار دهد و امکان شنود چند کانال را به طور همزمان فراهم کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها