کد خبر: ۷۴۶۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
به دنبال افزایش حملات نیروهای افغان به نظامیان آمریکایی، باراک اوباما از این حملات ابراز نگرانی کرد و وزیر دفاع این کشور نیز با حامد کرزی تلفنی گفت‌وگو کرد.
فارس، افزایش حملات نیروهای افغان به نظامیان خارجی خشم و سردرگمی مقامات آمریکایی را به دنبال داشته و آنها را به وادار به انجام واکنش‌هایی کرده است.

باراک اوباما در یک کنفرانس خبری با اظهار نگرانی در مورد افزایش حملات نیروهای افغان به نظامیان خارجی گفت: در این مورد با فرماندهان آمریکایی مستقر در افغانستان گفت‌وگو کرده تا برای توقف این حملات با دولت افغانستان همکاری کنند.
 
در همین راستا لئون پانتا در تماس تلفنی با حامد کرزی، خواهان بررسی جدی در خصوص استخدام نیروهای افغان شده است.
 
وزیر دفاع آمریکا مسئله افزایش حملات نظامیان افغان به نیروهای بین‌المللی را نگران کننده توصیف کرده و از کرزی خواست در این رابطه همکاری بیشتری داشته باشد.
 
"جرج لیتل" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که در حضور خبرنگاران در واشنگتن سخن می‌گفت، بیان داشت: کرزی و پانتا در زمینه همکاری مشترک و برخورد جدی با این موضوع، به توافق رسیده‌اند.
 
وزارت دفاع آمریکا تأکید کرده که در برخورد با این گونه حملات باید از اقدامات اطلاعاتی بیشتری استفاده کرد و از مسئولان افغان نیز خواسته است، در استخدام نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس دقت بیشتری به خرج دهند.
 
پیش از این پانتا دلیل حمله به نیروهای خارجی را کینه‌ها و عقده‌های شخصی عنوان و هر گونه سازماندهی این حملات توسط طالبان را تکذیب کرده بود.

در همین حال، "مارتین دمپسی" رئیس ستاد ارتش آمریکا دیروز به افغانستان سفر کرد تا این موضوع را با مقامات افغان از جمله حامد کرزی بررسی کند.
 
دمپسی هنگام ورود به فرودگاه "بگرام" اعلام کرد که جلوگیری از تداوم حملات سربازان افغان به نیروهای خارجی، در صدر گفت‌وگوهای وی با مقامات افغان قرار دارد.

در 2 هفته اخیر ولایت‌های "فراه"، "قندهار" و "هلمند" شاهد چنین حملاتی بوده‌اند، که در این حملات دست کم 10 نظامی آمریکایی در افغانستان بر اثر حمله نظامیان افغان، کشته شده‌اند.

بر اثر وقوع این گونه حملات به نیروهای خارجی دستور داده شده در تمامی اماکن حتی پایگاه‌های اختصاصی مسلح و آماده باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sharmandeh
UNITED STATES
۱۳:۱۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
۰
۰
فارس، افزایش حملات نیروهای افغان به نظامیان خارجی خشم و سردرگمی مقامات

آمریکایی را به دنبال داشته و آنها را به وادار به انجام واکنش‌هایی کرده است

اشکالی نداره این نیروهای افغان هم میتونند یه معذرت خواهی کنند و قضیه تموم میشه

مگه نه این که امریکایی ها هر وقت افغانی ها را کشتند گفتند اشتباه شده و معذرت خواهی

کردند و البته باز هم به کشتار ادامه دادند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها