يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۷۴۷۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
محمدرضا فرقانی گفت: چندی پیش برخی از رسانه ها از احتمال سفر وی به چین خبر دادند. اما با حضور رهبر كره شمالی در تهران، این اولین سفر خارجی كیم جونگ اون در دوران حاكمیتش محسوب میشود.
در رابطه با اخباری مبنی بر حضور كیم جونگ اون رهبر كره شمالی در تهران، به نیمروز گفت:«كره شمالی در سطح سران در این اجلاس شركت خواهد كرد و رهبر كره شمالی برای شركت در اجلاس عدم تعهد، به تهران سفر میكند.»

 چندی پیش برخی از رسانه ها از احتمال سفر وی به چین خبر دادند. اما با حضور رهبر كره شمالی در تهران، این اولین سفر خارجی كیم جونگ اون در دوران حاكمیتش محسوب میشود.

كیم ایل سونگ اولین رهبر جمهوری كره شمالی بود كه ایدئولوژی خودكفایی و استقلال را به عنوان ایدئولوژی رسمی حكومت برگزید. پس از مرگ وی، پسرش كیم جونگ ایل رهبری كشور را برعهده گرفت، با مرگ كیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ میلادی كوچكترین پسرش كیم جونگ اون رهبری این كشور را به عهده گرفته است.

كیم جونگ اون، پسر رهبر سابق، با لقب "وارث كبیر" جانشین پدر شده‌است. وی سومین پسر كیم جونگ ایل است. او در سوئیس تحصیل كرده و تا سال ۱۹۸۸ با یك نام مستعار در مدرسه‌ای انگلیسی زبان در برن سوئیس درس می‌خوانده‌است. گفتنی است او با ۲۸ سال سن جوان ترین رییس كشور در جهان محسوب میشود.

با حضور اون در راس قدرت، اصلاحاتی در زمینه های مختلف اجتماعی در كره شمالی صورت گرفته است.

با وجود اختلافات كره و امریكا، بدون شك سفر رهبر كره به تهران با واكنش كاخ سفید همراه خواهد بود. فرقانی در رابطه با نتایج سفر كیم جونگ اون میگوید: «همواره روابط ایران و كره در سطح بسیار مناسبی است. و حضور ایشان در تهران نشان دهنده ضرورت روابط دوجانبه و همكاری های دو كشور است.و همچنین نشان از تاكید دو كشور در سیاست های ضد آمریكائی و یك جانبه گرایانه غرب دارد.»

واكنش امریكا

ویكتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریكا روز دوشنبه در واكنش به برگزاری نشست اجلاس عدم تعهد در تهران با حضور بیش از 130 كشور جهان از رهبرانی كه در این نشست شركت می كنند خواست تا به مقامات ایران تعهدات بین المللی در زمینه برنامه هسته ای را یادآور شوند.

نولاند با ادعای اینكه ایران استحقاق میزبانی این نشست را ندارد ، گفت كه تهران تلاش می كند از برگزاری این نشست به عنوان یك سرپوش برای عدم انجام تعهدات بین المللی در چارچوب سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی هسته ای بهره ببرد.

 گفتنی است اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با شعار "صلح پایدار؛ در سایه مدیریت مشترك جهانی" در هفته آینده ادر تهران برگزار خواهد شد و ایران برای دوره ای سه ساله ریاست آن را برعهده خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها