أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۷۴۷۶۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۳۱ مرداد ۱۳۹۱
مرگ مشکوک همسر یهودی یک شاهزاده سعودی در پاریس، برای همیشه اختلاف قضایی این زوج بر سر حضانت تنها دخترشان را بست.
 
به گزارش فارس، مرگ مشکوک «کاندیس کوئین انین» (34 ساله)، همسر یهودی «سطام آل سعود» شاهزاده سعودی در پاریس، برای همیشه پرونده اختلاف حقوقی میان این دو نفر بر سر حضانت دختر ده ساله‌شان را بست.
 
این زن یهودی به طور مشکوک از طبقه چهارم منزلش در محله‌ای در پاریس پرت شده و مرده است.
 
روزنامه فرانسوی « Le Parisie» به نقل از «لوران تراکوینیه» وکیل مدافع کاندیس می‌نویسد که او با موکلش چند ساعت قبل از حادثه درباره سفر به عربستان صحبت کرده و به او گفته که پرونده به نفع او پیش می‌رود و این موضوع می‌تواند بر پس گرفتن دختر ده‌ساله‌اش تاثیری مثبت بگذارد.
 
 
وکیل کاندیس می‌گوید که موکلش از این موضوع بسیار خوشحال بود و احتمال خودکشی او بسیار ضعیف بوده است.
 
رسانه‌های محلی نیز اعلام کردند که یکی از نزدیکان این زن 34 ساله می‌گوید که او احساس خطر می‌کرد اما نمی‌دانست که منبع این تهدیدها چیست؟
 
بر اساس اطلاعات بدست آمده اولیه، این زن درحالی که سعی داشته از طریق بالکن منزلش به واحد مجاور برود، پایش لیز خورده و افتاده است. هنوز دلیل این اقدام او مشخص نیست و نیروهای امنیتی در حال بررسی پرونده این مرگ مشکوک هستند.
 
بر اساس این گزارش، کاندیس و شاهزاده سطام در لندن با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کرده بودند و سپس به عربستان رفتند. شاهزاده «سطام» پس از تولد دخترشان «آیة» در سال 2001، با این خبر که او مجبور است با دختر عمویش ازدواج کند، همسر خارجی‌اش را شوکه کرد و گفت که در این صورت کاندیس همسر دوم او به شمار خواهد آمد. این امر خشم زن فرانسوی شاهزاده را برانگیخت و او به همراه دخترش به فرانسه بازگشت.
 
7 سال از این جریان گذشت تا اینکه این زن فرانسوی موافقت کرد که با دخترش برای مدت یک هفته به عربستان سفر کند اما به محض ورودش به فرودگاه، دخترش را از او جدا کردند و او را در یک اتاق کوچک زندانی کردند و مورد آزار و اذیت قرار دادند.
 
به نوشته رسانه‌های محلی فرانسه، آیه در این مدت یک بار با مادرش ملاقات کرد و به او گفت که سعودی‌ها به او اجازه نمی‌دهند که کاندیس را مادر صدا کند و به او گفته‌اند که مادرت عقلش را از دست داده است.
 
این زن فرانسوی همچنان شکنجه‌ها را تاب می‌آورد تا اینکه خانواده شوهرش او را تهدید کردند که او را بدلیل آنکه یک مسلمان را به ارتداد از دینش و متمایل کردن به یهودیت کشانده، مورد پیگرد قضایی قرار خواهند داد که در این صورت خطر اعدام نیز برای او وجود خواهد داشت. این امر موجب شد که کوئین انین دست به فرار بزند و به پاریس بازگردد.
 
وی پس از بازگشت به فرانسه تلاش کرد تا از طریق قانونی، دخترش را پس بگیرد.
 
کاندیس پس از چندی با همکاری «کان کلود الفاسی» که یک روزنامه‌نگار بود کتابی با عنوان «دخترم را به من پس دهید» نوشت و چاپ کرد.
 
پیش از فوریه 2012، دادگاه فرانسه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن حضانت آیة به مادرش سپرده می‌شد. اما پدر آیه از اجرای این حکم سرباز زد و با شاهزاده خواندن دخترش گفت که اگر لازم باشد با دخترش مانند « اسامة بن لادن» در کوه‌ها مخفی خواهد شد و نمی‌گذارد دست دستگاه قضایی فرانسه به آنها برسد.
 
وی اعلام کرده بود که با کاندیس پس از آنکه مسلمان شده در لبنان و بر اساس شریعت اسلامی ازدواج کرده است و وی آزاد است که هر وقت بخواهد برای دیدن دخترش به عربستان سفر کند.
 
شاهزاده سطام با رد خبر زندانی کردن همسرش در عربستان گفت که تصمیم گرفته که پس از جدایی از کاندیس حضانت بچه به طور مشترک باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها