کد خبر: ۹۱۰۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
با وجود سپري شدن چند هفته از افشاي نفوذ پهپادهاي تجسسي حزب الله به عمق آسمان فلسطين اشغالي و منطقه استراتژيك نقب، اين موضوع مهم همچنان موضوع مورد توجه محافل رسانه اي غرب است.
روزنامه فرانسوي فيگارو در اين باره نوشت: مشكل جديد اسرائيل با پهپادهاي ايران است كه گفته مي شود تصاويري را از مناطق حساس مخابره كرده اند. اين هواپيماي بدون سرنشين 6 اكتبر (15 مهرماه) حدود 30 دقيقه در آسمان منطقه نقب كه مركز اتمي ديمونا در آن قرار دارد، حركت كرد. گفته مي شود پهپاد مذكور از لبنان به مديترانه رفته و از طريق آسمان غزه وارد نقب شده است. اين پهپادها معمولاً به روش كنترل از راه دور يا پيروي از نقاط از قبل تعيين شده در مسير موقعيت ياب (جي پي اس) عمل مي كنند.
فيگارو مي افزايد: مهم تر از اين موضوع كه آيا پهپاد مورد اشاره تصاوير را به مركز مخابره كرده يا نه، اصل پرواز يك پهپاد در آسمان اسرائيل است و اين امر يك پيروزي براي حزب الله و ايران محسوب مي شود. اسرائيل كه از زمان جنگ اكتبر 1973 داراي نيروي هوايي كارآزموده و زبانزدي در خاورميانه است، اكنون شاهد آن است كه آسمان اش در يك مدت زمان نسبتاً طولاني توسط يك پهپاد دشمن مورد رصد قرار گرفته. بدين ترتيب ايراني ها نشان داده اند كه آنها نيز توان پرواز در آسمان اسرائيل را دارند.
روزنامه فرانسوي در پايان گزارش خود نوشت: ايراني ها مي گويند هواپيماهاي بدون سرنشيني در اختيار دارند كه قادر به ريختن بمب با شليك موشك هستند. اسرائيل بيم آن دارد كه پهپاد حامل مواد منفجره مي تواند به اهداف داخل قلمرو آن ضربه بزند. استفاده از اين پهپادها كه به دليل پرواز در ارتفاع پايين به سختي قابل شناسايي و رديابي اند، طي دهه اخير بسيار افزايش يافته. اسرائيل به عنوان يكي از اولين سازندگان هواپيماهاي بدون سرنشين، اكنون خود با تهديد جديدي از طرف پهپادها مواجه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها