کد خبر: ۵۳۶۴۴۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ماجرای تعطیلی بازار ارز و طلا و اعتصاب طلافروشان چیست؟
به نظر می‌رسد، فعالان آزاد تمایلی به فروش دارایی‌های خود در سطوح قیمتی حال حاضر ندارند. به عقیده این افراد روند کاهشی نرخ ارز و طلا به گونه‌ای است که درصورت فروش دارایی‌ها دچار ضرر می‌شوند. 

به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از شبکه شرق، رسانه‌های غیررسمی و محافل مجازی ارزی و طلایی در روز‌های اخیر خبر از اعتصاب فعالان و تعطیلی بازار می‌دهند. 

در روزهای اخیر، برخی از رسانه‌ها، از تعطیلی بازار طلا و اعتصاب فعالان این بازار خبر دادند. بررسی‌ها، حاکی از آن است که این تعطیلی‌ها، نه به شکل چشم‌گیر اما به‌صورت موردی در بازار وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که برخی از افراد حاضر در بازار، به‌رغم باز نگه داشتن بنگاه‌های خود مایل به فروش نیستند.

طلا قیمت دلار

به نظر می‌رسد، فعالان آزاد تمایلی به فروش دارایی‌های خود در سطوح قیمتی حال حاضر ندارند. به عقیده این افراد روند کاهشی نرخ ارز و طلا به گونه‌ای است که درصورت فروش دارایی‌ها دچار ضرر می‌شوند. 

روز گذشته «دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه»، با بررسی میدانی از حوالی میدان فردوسی و خیابان کریمخان، بازار سکه و ارز تهران، به نظر رسید که اکثریت بنگاه‌های فروش سکه در این محدوده شهر باز بودند، اما گفتگو با فعالان این بنگاه‌ها، حاکی از عدم تمایل آن‌ها به معامله است. 

به گفته برخی از این افراد، نرخ‌های حال حاضر محل مناسبی برای تبدیل ارز و طلا به ریال نیست. مشاهدات نشان می‌دهد که این افراد به دلایل گوناگون بنگاه خود را به حالت غیر‌فعال درآورده و از عرضه کلان خودداری می‌کنند. 

اما از سوی دیگر، به عقیده تحلیلگران، روند افزایشی هفته‌های اخیر، تنها به سبب تشدید ریسک‌های نظامی در منطقه بوده و در نظر گرفتن قله‌های قیمتی به عنوان نرخ مرجع بازار بدون در نظر گرفتن تخلیه شدن انتظارات تورمی، امری اشتباه است. 

این افراد معتقدند که نرخ حال حاضر، با قیمت‌های اسفند سال گذشته و همین‌طور نرخ روزهای ابتدایی سال تناسب دارد و این نشان می‌دهد بازار از هیجانات عبور کرده است.

یک روز سبز برای بازار طلا و ارز

روند کاهشی نرخ ارز در بازار روز گذشته اصلاح شد؛ درحالی‌که پول‌های خارجی در روزهای اخیر افت نرخ‌های چشم‌گیری را تجربه کرده بودند، روند بازار در روز گذشته افزایشی شد.

هر برگ اسکناس دلار که در روز یکشنبه با ورود به کانال 60هزار تومانی در رقم 60هزار و 600تومان به فروش می‌رسید، در طی معاملات روز دوشنبه افزایشی 400تومانی را ترجبه کرد و روی مرز 61هزار تومان معامله شد.

همچنین قیمت یورو و پوند نیز در روز گذشته به ترتیب با 300 و 450تومان افزایش در ارقام 65هزار و 500تومان و 76هزار و 600تومان معامله شدند.

روند بازار سکه طلا نیز در روز گذشته مشابه نرخ ارز بود.

هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر دیروز با رشد قیمت 180هزار تومانی نسبت به نرخ روز دوشنبه، به رقم 40میلیون و 780هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه در روز گذشته 300هزارتومان کاهش داشت. هر قطعه ربع سکه نیز با رشد 100هزار تومانی در رقم 14میلیون و 500هزار تومان داد‌و‌ستد شد.

 
منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها