کد خبر: ۵۳۶۹۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
عدم احراز صلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان توسط شورای نگهبان به مذاق او خوش نیامده و همین مسئله باعث شده نحوه عملکرد شواری نگهبان را زیر سوال ببرد و در این بین انتقاداتی هم به دولت سیزدهم وارد کند گویی عملکرد خود در دولت یازدهم و دوازدهم را از یاد برده است.

فراموشی هم می‌تواند دلیل عدم احراز صلاحیت روحانی باشد؟

به گزارش پایگاه خبری 598، حسن روحانی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم که پس از پایان عمر دولتش سعی داشت در انتخابات مجلس خبرگان شرکت کند به دلیل عدم احراز صلاحیت توسط شورای نگهبان از حضور در انتخابات بازماند.

این موضوع که به مذاق رئیس‌جمهور پیشین خوش نیامده حالا با انتشار بیانیه‌ای سعی کرده تا روند بررسی صلاحیت‌ها و البته ساختار و نحوه عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال ببرد گویی فراموش کرده که به لطف همین نهاد قانونی، توانسته ۸ سال بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند. 

او در این بیانیه، به دولت سیزدهم هم انتقاد وارد کرده و گفته که این دولت هویت خود را در نفی دولت قبل می‌داند. 

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که انگار روحانی انتقاداتی که خود به دولت نهم و دهم وارد کرده بود را از یاد برده است. 

او ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۹۵ در حالی که بیش از سه سال از آغاز به کار دولتش گذشته بود در روز دفاع از وزرای پیشنهادی خود در نقدی صریح به دولت محمود احمدی‌نژاد عنوان کرده بود که "دولت یازدهم در آغاز کار و شروع فعالیتش با مشکلات بزرگی روبرو بود که شاید بتوان نام آنها را بحران‌ها گذاشت. 

روحانی همچنین در شهریورماه ۹۷ و با گذشت یک سال از عمر دولت دومش در جلسه طرح سوال نمایندگان مجلس، اظهاراتش را تکرار و عامل عملکرد منفی دولت خود را به دولت نهم و دهم نسبت داد. 

روحانی تاکید کرده که دولت او در آغاز فعالیتش با تورم ۴۰ درصدی روبرو بوده در حالی که او دولت را با تورم نزدیک به ۶۰ درصدی به رئیسی تحویل داد. 

او همچنین عنوان کرده هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز کار با رشد منفی روبرو بوده باشد اما دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که بارشد منفی منهای ۷.۷ درصد روبرو بود. 

این در حالی است که وقتی روحانی دولت را تحویل رئیسی داد رشد بخش صنعت نسبت به دولت احمدی‌نژاد هم نصف شده بود.

اینها بخشی از انتقاداتی است که روحانی به دولت قبل از خود وارد کرده، با این وجود جای این سوال باقی است چگونه او انتظار دارد دولت سیزدهم هیچ اشاره‌ای به مصائب و مشکلاتی که در نتیجه ۸ سال بی‌تدبیری دولتش به مردم تحمیل شد، نداشته باشد. 

به گزارش ایران آنلاین، کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد تومانی، ده‌ها هزار پروژه نیمه‌تمام، رقم وحشتناک نقدینگی، بدهی سنگین دولت ناشی از استقراض از بانک مرکزی و... تنها بخشی از مصیبت‌هایی است که دولت مطبوع طیف مدعی اعتدال و اصلاحات برای دولت سیزدهم برجای گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها