أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۰۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان با تأكيد بر اينكه عدالت‌زدگي بدون ولايت كار را به جاهاي خطرناك مي‌كشاند، گفت كه نبايد عدالت را بهانه‌اي براي اقدام عليه ولايت قرار داد چرا كه قطعاً ولايت بر عدالت مقدم است.

 
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه در مراسم شام غريبان حضرت صديقه طاهره(س) كه امشب در بيت مقام معظم رهبري و با حضور رئيس‌جمهور و جمعي از شخصيت‌هاي كشوري و لشكري و خيل عظيم عزاداران آن حضرت برگزار شد، با تأكيد بر لزوم مراقبت انسان در برابر امتحانات، خاطرنشان كرد: بايد انسان‌هاي خوب هم مراقب باشند تا همين خوبي‌هايشان بعدها سد راه و علت انحرافشان نشود. 
 
وي در ادامه به جريان نافرماني ابليس پس از شش هزار سال عبادت اشاره كرد و بر اهميت عاقبت‌ به خيري و لزوم نگراني دائمي مؤمن براي عاقبت بخير شدن تأكيد كرد و گفت: بايد همه را به عاقبت به خيري سفارش كنيم. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان در اين لحظه از سخنان خود با بيان اينكه دعاي امام عادل نافذ است، دعا كرد كه "الهي عاقبت همه ما را به خير بگردان. " 
 
پناهيان از رهبر معظم انقلاب خواست تا اين دعا را با آمين خود همراهي كنند. 
 
وي در ادامه سخنان خود بر تقدم ولايت بر عدالت تأكيد كرد و با اشاره به مقابله معاويه با اميرالمؤمنين علي (ع)، به قرائت نامه‌ معاويه به امام علي(ع) و پاسخ بسيار پرعمق ايشان به نامه معاويه پرداخت و گفت: نبايد عدالت را بهانه‌اي براي اقدام عليه ولايت قرار داد چرا كه قطعاً ولايت بر عدالت مقدم است. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان با بيان اينكه عدالت بسيار شيرين است و در برخي روايات از آن به عنوان تسكيناً للقلوب ياد شده است، تأكيد كرد: با اين وجود عدالت‌زدگي منهاي ولايت كار را به جاهاي بسيار خطرناكي مي‌كشاند و خوارج نمونه بارز اين موضوع هستند. 
 
وي با اشاره به جريان قتل فجيع عبدالله ابن خبّاب به دست خوارج گفت: عدالت‌زدگي بي‌ولايت گاهي كار انسان را به چنين جاهايي مي‌رساند. 
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه انسان‌هاي خوب بايد بيش از ديگران مراقب خود باشند، گفت: گاهي همين خوبي‌ها سد راه انسان مي‌شود. در اول انقلاب نيز برخي مبارزين و انقلابيون وجود داشتند كه بعدها 180 درجه روش خود را تغيير دادند. 
 
پناهيان در ادامه با تأكيد بر اينكه اين امتحانات سخت، علائم نيكوئي هستند و ما بايد اين امتحانات را بگذرانيم، به بيان روش‌هاي جلوگيري از انحراف "انسان‌هاي خوب " پرداخت و گفت: يكي از اين روش‌ها كه در زيارت جامعه كبيره و آيه 16 سوره توبه آمده است، پرهيز از "وليجه " است. وليجه يعني كسي كه در قلب انسان نفوذ مي‌كند و بر او تأثير مي‌گذارد كه "فهي طاغوت! " 
 
وي خاطرنشان كرد: يكي از راه‌هاي منحرف نشدن، پرهيز از همين وليجه‌هاست. 
 
اين استاد حوزه و دانشگاه در پايان با بيان اينكه بايد از اين امتحانات سخت كه علائم ظهور است سربلند بيرون بيايم، به محبت ويژه خداوند به بندگانش اشاره كرد و گفت كه خداوند قطعاً انسان‌ها را ياري مي‌كند. 
 
پس از پايان سخنان حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان، حاضرين در حسينيه امام خميني(ره) به سوگواري براي بانوي دو عالم، حضرت صديقه طاهره، فاطمه زهرا(س) پرداختند. 

فايل صوتي

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها