کد خبر: ۱۲۶۲۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
مراسم رژه بزرگ 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی با حضور محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در رژه روز ارتش که سردار وحیدی وزیر دفاع، سرلشکر فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، و برخی دیگر از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح حضور داشتند، ارتش آخرین دستاوردها و توانایی‌های نظامی دفاعی خود را به نمایش گذاشت.

در ابتدای این مراسم و پس از سخنرانی رییس‌جمهور، نیروهای چهارگانه و یگان‌های نمونه ارتش از مقابل جایگاه رژه رفتند.

پیشاپیش یگان‌های پیاده ارتش، یگان جانبازان ارتش، یگان پرچم، گارد محافظ درفش، یگان یادمان شهدای ارتش، یگان دژبان ارتش و دانشجویان افسری از مقابل جایگاه رژه رفتند.

یگان افسری مرکز پشتیبانی ارتش، یگان پیاده هوانیروز شامل خلبانان و کارکنان نیروی هوایی، یگان دانشجویی پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء، گردان حفظ صلح و یگان‌های نمونه دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و بسیجیان کوی سازمانی از دیگر یگان‌های پیاده‌ای بودند که از مقابل جایگاه عبور کردند.

در ادامه این مراسم، یگان‌های محمول شامل دژبان پلیس نظامی، یگان‌ موتورسواران، خودروهای زرهی UN، نفربر براق مجهز به توپ 23 میلی‌متری، نفربر N72، نسل جدید تانک ذوالفقار، تانک پل‌گذار، توپ‌های 130،155، و175 میلیمتری خودکششی و توپ 23 میلیمتری از مقابل جایگاه رژه رفتند.

تجهیزات مخابراتی و جنگال، انواع موشک انداز‌ها چون موشک انداز فجر 5، نازعات 6،موشک زلزال، سامانه موشکی برد کوتاه راپییر، موشک میانبرد قادر، الزهرا، موشک‌های قاصد3، موشک بالستیک قدر، نصر، فکور، سجیل و سامانه شنود الکترونیکی صیاد 40، از دیگر تجهیزات محمول بود که در این رژه به نمایش در آمد.

همچنین سامانه ارتقا یافته s200 که قابلیت نقطه زنی داشته و در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 پدافند هوایی ارتش آزمایش شده بود نیز در رژه امروز به نمایش درآمد.

جدیدترین پهپاد پدافند هوایی ارتش نیز با نام سریر(H110) در این رژه به نمایش درآمد که رادارگریزی، برد بالا و امکان حمل سلاح از ویژگی‌های این پرنده بدون سرنشین است.

در رژه امروز همچنین جنگنده‌های شکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران توان نیروی هوایی ارتش را به نمایش گذاشتند. اجرای عملیات چتربازی توسط تیپ 65 نوهد، پرواز انبوه بالگرد‌های هوانیروز و عملیات سوخت‌گیری هوایی جنگنده‌ها از دیگر بخش‌های رژه روز ارتش بود.

به گزارش ایسنا همچنین در حاشیه رژه ارتش فرماندهان عالی رتبه ارتش در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

فرمانده کل ارتش:به تنهایی می‌توانیم پاسخ اسراییل رابدهیم

امیرسرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران در واکنش به ادعای اخیر اسراییل مبنی بر این‌که اسراییل می‌تواند به تنهایی ایران را مورد هجوم قرار دهد، گفت: ارتش نیز به تنهایی می‌تواند پاسخ اسراییل را بدهد.

وی تاکید کرد: ارتش آمادگی کامل دارد تا هر تجاوزی را پاسخ دهد و در پاسخ به هر تجاوزی اقدام متناسب با آن انجام را انجام خواهد داد.

وزیر دفاع: اسرائیل کوچکتر از آن است که مقابل ایران قرار گیرد

سرداروحیدی نیز در واکنش به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، تصریح کرد : رژیم صهیونیستی کوچک‌تر از آن است که بخواهد در مقابل ایران اسلامی قدرتمند قرار بگیرد. این تهدیدات که گاها از سوی بعضی از عناصر بی‌خرد آنها مطرح می‌شود، نشانه اوج استیصال و درماندگی‌شان است.

وزیر دفاع همچنین از در دستور کار قرارگرفتن ساخت جنگنده جدید کوثر خبرداد و گفت این جنگنده نسبت به جنگده‌های پیشین ویژگی‌های متفائتی خواهد داشت.

وی درباره دستاوردهای دیگر وزارت دفاع نیز افزود: ساخت موشک‌های جدید هوا پایه، موشک‌های بالستیک جدید، انواع پهپادها و زیردریایی‌ها و یک بالگرد جدید در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح: ایران به ارتش خود اعتماد کامل دارد

سرلشگر حسن فیروزآبادی نیز در حاشیه رژه درباره توان ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ارتش ایران متکی به خود است و ایران به ارتش خود اعتماد کامل و کافی دارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره احتمال تکرار حوادث پس از انتخابات سال 88 در انتخابات 92، اظهار کرد: نیروهای ما مجربند و فتنه 88 را تجربه کردند، البته نیروهای مسلح، نیروی سیاسی نیستند، اما ما موظفیم آمادگی داشته باشیم و نسبت به زوایای مختلف مسائل بررسی کنیم و الان هم نیروهای ما سر کارند.

فیروزآبادی در پاسخ به پرسشی درباره کمک‌های ایران به غزه و احتمال ورود در مسائل سوریه، تصریح کرد: ما حمایت سیاسی و فناورانه در مورد غزه انجام داده‌ایم و هرگز اینگونه نیست که تجهیزات بفرستیم یا این‌که سربازان‌مان در کشورها پیاده شوند، هرگز چنین چیزی نبوده است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح درباره مذاکرات آلماتی نیز اظهار کرد: غربی‌ها در استراتژی خود در مذاکرات 1+5 شکست خورده‌اند و پس از آن بود که آمدند و گفتند که گزینه نظامی هم روی میز است. البته این به معنای آن نیست که تهدید نظامی وجود دارد، بلکه منظور آنها این است که گزینه نظامی در کنار ده‌ها گزینه دیگر روی میز قرار دارد و این بدان معناست که ممکن است زمانی جنگی رخ دهد، اما ما چنین زمانی را تصور نمی‌کنیم. این حرف‌ها فحش‌هایی است که پس از کم آوردن در دعوای 1+5 می‌گویند.

رونمایی از "سریر" جدیدترین پهپاد پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ترتش گفت: پهپاد جدید رادارگریز سریر(H110) برد بالا و عمق میدان گسترده دارد و از قابلیت حمل سلاح و دوربین برخوردار است و کشف نمی‌شود.

وی همچنین گفت: دو پهپاد جدید حازم 3و مهاجر B نیز برای شناسایی، عکسبرداری و انجام عملیات رزمی و تاکتیکی براساس توانمندی‌های بومی تولید شده‌اند که هم اکنون نیز مورد بهره برداری قرار دارند.

در تولید تجهیزات نیروی دریایی کاملا مستقل هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که برای تجهیز به سامانه‌ها و وسایل مورد نیازشان کاملا خودکفا شده است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه برگزاری مراسم بزرگ روز ارتش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ما در تولید تجهیزات نیروی دریایی کاملا مستقل هستیم، افزود: امروز ما برای تولید هر ناوشکنی که مورد نیازمان باشد، خودمان اقدام می‌کنیم. اگر امروز را با سال‌های قبل از انقلاب که برای تولید تجهیزات به کشورهای دیگر وابسته بودیم، مقایسه کنیم در می‌یابیم که امروز در بحث نیروی دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی با بیان این‌که در اردیبهشت سال جاری از آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش رونمایی خواهد شد، افزود: در این ماه از ناوشکن بایندر و سامانه مین‌روبی نیروی دریایی ارتش رونمایی خواهیم کرد. این رونمایی‌ها توانمندی دفاعی ایران را در مقابل بحث‌های ایران‌هراسی نشان می‌دهد. اگر کشوری بخواهد در منطقه ناامنی به وجود آورد ما در مقابلش می‌ایستیم و برای برقراری امنیت در منطقه تلاش می‌کنیم.

وی با بیان این‌که کشور چین میزبانی خوبی از ناوگروه 24 نیروی دریایی داشت، خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال گذشته ناوگروه 24 نیروی دریایی با عبور از تنگه مالاگا وارد اقیانوس آرام شد و در بندر ژانگ‌ژیانگ کشور دوستمان چین پهلو گرفت. چین استقبال بسیار خوبی از این ناوگروه داشت که من از همین جا از میهمان‌نوازی‌های دوستان تشکر و قدردانی کرده و اعلام می‌کنم که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز آمادگی میزبانی ناوگروه‌های کشور چین را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها