کد خبر: ۱۲۶۹۸۰
زمان انتشار: ۱۶:۵۲     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
سیاست خارجی که رهبری نقطه قوت دولت نهم و دهم می دانند و دیگران ...
در حقیقت این نگاه سعی می کند یک نقطه قوت دولت فعلی را که از سال 84 تا 91 همچنان مورد تایید رهبری بوده است(و البته همراه با تذکراتی) را نقطه قوت نداند. اما مقام معظم رهبری تاکید می کنند که نه تنها سیاست خارجی ما به طور کلی امروز کارآمدتر و اثرگذارتر است که اتفاقاً ادبیات مورد انتقاد این دوستان هم پيشرفتهاى خوبى داشته است.
پایگاه 598 - قاسم بهراميان/ «ما امروز در مقابله‌ى با استكبار، در سياست خارجى زبانمان زبانِ طلبگارى، عزت، اقتدار معنوى و اقتدار ملى است؛ آن وقت بعضى بيايند همين را به عنوان نقطه‌ى ضعف وانمود كنند كه نه آقا! شما كارى كرده‌ايد كه فلان دولتها از شما خوششان نيايد. خب، معلوم است كه خوششان نمى‌آيد. فلان دولتها آن وقتى خوششان مى‌آيد كه انسان تملق آنها را بگويد و حرفهاى آنها را به عنوان حرفهاى برتر ذكر بكند؛ خودش را كوچك كند و از حرفهاى خودش و حرفهاى انقلاب عقب‌نشينى كند؛ آن وقت آنها خيلى خوششان مى‌آيد! انتقاد خوب است، تخريب بد است ...» (87/6/2 -دیدار مقام معظم رهبری با دولت)

مطلب زیر مروری است بر بیانات رهبری تا روشن شود کنار رهبری بودن، دلیل بر هماهنگی نگاه و موضع و رویکرد نیست. دقت در تاریخ بیانات نقل شده از رهبری مشخص می کند که تاییدات رهبری در حوزه سیاست خارجی هم در دولت نهم بوده است و هم در دولت دهم.

آیا ما همه دنیا بد هستیم؟ یا با تنها با اقلیتی که تلاش دارند ما را از حقوقمان محروم کنند؟

در خبری که از دکتر ولایتی در 92/1/27 منتشر شده، آمده است:

« بخشی از اختلافاتی که پیش آمده ناشی از تحریم و بخشی دیگر نیز مربوط به مدیریت است. ...با مدیریت درست می‌توان روابط خارجی را حل کرد، دلیلی ندارد با همه دنیا بد باشیم؛ در زمان جنگ بسیاری از کشورها از صدام حمایت می‌کردند اما وزرای خارجه کشورها در سازمان ملل برای دیدار با ما صف می کشیدند و در واقع ما در سازمان ملل پیروز شدیم و رئیس سازمان ملل گفت صدام متجاوز است و 15 عضو شورای امنیت نیز این مسئله را تأیید کردند.»(اینجا)

 اما مقام معظم رهبری، این «همه دنیا» و «جامعه جهانی» که خود آنها می خواهند القا کنند را اینگونه تبیین می نمایند:

92/1/1 - حرم رضوی: «آنها میگویند ما نگرانی داریم كه شما به سمت توليد سلاح هسته‌ای بروید ــ چندتا كشور هم بیشتر نیستند، كه اسم آوردم؛ اسم خودشان را میگذارند "جامعه‌ی جهانی"! ــ میگویند جامعه‌ی جهانی نگرانی دارد. نخیر، جامعه‌ی جهانی هیچ نگرانی‌ای ندارد. اكثر كشورهای دنیا طرف جمهوری اسلامی هستند و از خواسته‌ی ما حمایت میكنند؛ چون خواسته‌ی بحقی است.»

چرا روابط ما با دنیا بد است؟ ما با آنها مقابله می کنیم یا آنها با ما؟

دکتر ولایتی بدون اشاره به اینکه خود تحریم در چه ریشه دارد، ریشه روابط نامناسب خارجی از نگاه خودش را تحریم و مدیریت نادرست می داند. اما رهبری ضمن اینکه این روابط نامناسب را شامل چند کشور می کنند و نه همه دنیا، دیدگاه متفاوتی با ایشان دارند:

91/6/2 - دیدار با دولت: « هر بيننده‌‌اى احساس ميكند و مى‌‌بيند كه تلاش دشمنان در مقابله‌‌ى با جمهورى اسلامى در اين سالهاى اخير، بخصوص در همين شش هفت سال گذشته و بخصوص در اين دو سه سال اخير، بيشتر شده. به نظر من دو سه عامل تأثير دارد:

1- يكى از علل اين دشمنى‌‌ها، همين پيشرفت هاى شماست؛ يعنى ميخواهند اين پيشرفتها كند شود. جمهورى اسلامى با داعيه‌‌ى اسلام‌‌خواهى، با داعيه‌‌ى مردم‌‌سالارى اسلامى، با داعيه‌‌ى رد و نفى مستدل ليبرال دموكراسى، براى تشكيلات استكبارى دنيا يك خطرى است. هرچه شما بيشتر پيشرفت كنيد، اين خطر براى آنها بيشتر خواهد شد. ميخواهند جلوى اين را بگيرند.

2- عامل دوم اين دشمنى‌‌ها، زنده شدن شعارهاى انقلاب است. وقتى شعارهاى انقلاب كمرنگ شود، پنهان شود، آنها طبعاً بيشتر خوششان مى‌‌آيد و چهره‌‌ى همراه‌‌ترى ميگيرند؛ هرچه شما شعارهاى انقلاب را پررنگ‌‌تر كنيد، آنها چهره‌‌شان عبوس‌‌تر و خصمانه‌‌تر ميشود؛ اين چيزِ طبيعى است.

3- عامل ديگر، همين حوادث منطقه است؛ اين بيدارى اسلامى و آنچه كه در منطقه‌‌ى ما رخ داد، كه حادثه‌‌ى فوق‌‌العاده مهمى است.

 خب، اگر چنانچه در اين شرائط، يك ايرانِ بى‌‌دردسرِ بى‌‌دغدغه اينجا وجود داشته باشد، با همين شعارهائى كه دارد، با همين كارهائى كه دارد ميكند، با همين پيشرفتى كه محسوس است، از آن كشورها بيايند ببينند كارخانه‌‌ها را، دانشگاه‌‌ها را، مراكز تحقيقاتى را، وضع زندگى مردم را، بازارهاى پر از اجناس را، دولت بى‌‌دردسر را، بديهى و طبيعى است كه آنها ميگويند الگوى خوب همين است. ميخواهند اين نشود. ميخواهند اين الگوشدن جمهورى اسلامى نباشد. يعنى براى جمهورى اسلامى دردسرهائى به وجود بياورند، تا آن كشورهائى كه تحولى در آنها رخ داده و وارد مرحله‌‌ى جديدى شده‌‌اند، براى ادامه‌‌ى راه، اين را الگو قرار ندهند.»

آیا ما دشمن تراشی می کنیم؟

91/6/2 -دیدار با دولت: «حالا البته بعضى‌‌ها در روزنامه، در سايت، در تريبونهاى گوناگون مطالبى منتشر ميكنند؛ اينكه چرا ما در دنيا دشمن‌‌تراشى كرديم كه اينقدر با ما دشمنى كنند! به نظر من اينها حرفبافى است. آنچه كه گفته ميشود، متكى به يك تحليل درست نيست. نه، دشمنى‌‌ها خيلى طبيعى است. وقتى كه امام بزرگوار بود، دشمنى‌‌ها زياد بود؛ براى خاطر مواضع قاطع امام. هرچه مواضع ما ضعيف‌‌تر شود و عقب‌‌نشينى كنيم، آنها طبعاً چهره‌‌شان بظاهر متبسم‌‌تر ميشود. البته جلو مى‌‌آيند. يعنى چهره را متبسم ميكنند، براى اينكه بتوانند جلو بيايند، مناطق را تصرف كنند و ما را از پيشرفت هدفهامان باز بدارند. هرچه ما در حركت خودمان جدى‌‌تر و مصمم‌‌تر باشيم، آنها ناراحت ميشوند و چهره‌‌شان عبوس ميشود.»

آنچه رهبری پیشرفت می دانند و ...

دکتر ولایتی در جایی دیگر می گوید: « رابطه بین کشورها رابطه بین آدم‌ها است و اگر ما با زبانی که دنیا می‌فهمد حرف نزنیم نه آنها زبان ما را متوجه خواهند شد و نه ما زبان آنها را می‌فهمیم. زبان بین‌‌المللی زبان خاص خود را دارد.» (اینجا). او حتی در جایی دیگر بیان می دارد که:« این چه وضعی است كه در سیاست خارجی داریم؟»(اینجا) . ایشان وضعیت امروز سیاست خارجی دولت و در نتیجه نظام را ضعیفتر از دوره وزیری خودش می داند و به کنایه می گوید ادبیات امروز مسوولین مربوطه در سیاست خارجی، ادبیات درستی در زبان بین الملل نیست.

در حقیقت این نگاه سعی می کند یک نقطه قوت دولت فعلی را که از سال 84 تا 91 همچنان مورد تایید رهبری بوده است(و البته همراه با تذکراتی) را نقطه قوت  نداند. اما مقام معظم رهبری تاکید می کنند که نه تنها سیاست خارجی ما به طور کلی امروز کارآمدتر و اثرگذارتر است که اتفاقاً ادبیات مورد انتقاد این دوستان هم پيشرفتهاى خوبى داشته است :

91/6/2 - دیدار با دولت: «امروز در عرصه‌‌ى سياست خارجى، ثقل و وزنه‌‌ى كشور با چند سال قبل تفاوت دارد؛ ما در مسائل، تأثيرگذاريم؛ اينها مهم است. در حوادثى هم كه پيش آمده، ما تأثيرگذار بوده‌‌ايم.»

91/7/25 - خراسان شمالی: «خوشبختانه كشور در ادبياتِ برخورد با دنياى زورگوى مستكبر و غربى هم پيشرفتهاى خوبى داشته است. امروز مسئولين كشور ما در پشت ميز مذاكرات گوناگون، در تريبونهاى گوناگون، وقتى حرف ميزنند، حرفهاى پخته، جامع، جالب و درست زده ميشود. يكى از بخشهاى درگيرى و ميدانها و عرصه‌هاى پيكار، عرصه‌ى حرف‌زدن‌هاى بين‌المللى است.»

امتیازات دولت نهم و دهم در عرصه سیاست خارجی

«1- استكبارستيزى - كه معناى ويژه‌ى انقلابى خودش را دارد - در اين دولت تشخص و تميّز پيدا كرد. معناى استكبارستيزى دشمنى كردن با دولتهاى دنيا نيست، معنايش دشمنى كردن با استكبار است.

2- مسئله‌ى اعاده‌ى عزت ملى و ترك انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زياده‌طلبى سياستهاى ديگران و ترك شرمندگى در مقابل غرب و غربزدگى را هم انسان در اين دولت احساس مى‌كند؛ عزت ملى و استقلال حقيقى و معنوى از اينجا حاصل ميشود. استقلال به اين نيست كه انسان شعار استقلال بدهد يا حتى مثلاً در زمينه‌هاى اقتصادى هم به يك رشد بالايى دست پيدا كند؛ نه، استقلال اين است كه يك ملت به هويت خود و به عزت خود معتقد و براى او اهميت قائل باشد، براى حفظ او تلاش و كار كند و در مقابل متعرضين و مستهزئين، شرمنده‌ى اظهارات و جايگاه خود نباشد.

3- روحيه‌ى تهاجم در مقابله‌ى با زورگويان بين‌المللى. يك وقت هست كه زورگويان بين‌المللى مى‌آيند و ميگويند كه آقا شما فلان كار را كرده‌ايد و ما رفع و رجوع مى‌كنيم و نه واللَّه، نه باللَّه...؛ ولى يك وقت هست كه تهاجمش، تهاجم زورگويانه است؛ بهترين دفاع در چنين مواقعى هجوم است. زورگويان بين‌المللى، نقاط ضعف زيادى دارند، ...خب، نقاط ضعفشان، با حالت تهاجمى و با حالت طلبگارى، گفته و بيان بشود.

4- ما امروز در مقابله‌ى با استكبار، در سياست خارجى زبانمان زبانِ طلبگارى، عزت، اقتدار معنوى و اقتدار ملى است؛ آن وقت بعضى بيايند همين را به عنوان نقطه‌ى ضعف وانمود كنند كه نه آقا! شما كارى كرده‌ايد كه فلان دولتها از شما خوششان نيايد. خب، معلوم است كه خوششان نمى‌آيد. فلان دولتها آن وقتى خوششان مى‌آيد كه انسان تملق آنها را بگويد و حرفهاى آنها را به عنوان حرفهاى برتر ذكر بكند؛ خودش را كوچك كند و از حرفهاى خودش و حرفهاى انقلاب عقب‌نشينى كند؛ آن وقت آنها خيلى خوششان مى‌آيد! انتقاد خوب است، تخريب بد است؛ انتقاد خدمت است، تخريب خيانت است؛ نه خيانت به دولت، بلكه خيانت به نظام و خيانت به كشور است. نبايد تخريب بكنند، انتقاد بكنند.»( 87/6/2 -دیدار با دولت)

 از میتران تا سارکوزی

همچنین دکتر ولایتی با نقل خاطره ای از روابط گرم آن روز با فرانسه و روابط سرد امروز با فرانسه می گوید:

« ما با مسئولان همه کشورها به جز آنهایی که نمی‌خواستیم رابطه داشته باشیم رفیق بودیم؛ آقای میتران رئیس جمهور فرانسه در ملاقاتی به بنده گفت هر وقت از اینجا عبور می‌کنید گزارشی را به ما ارائه کن که آیا رابطه با ایران خوب است یا خیر؛ وی اظهار علاقه کرد که در ماه سپتامبر به ایران بیاید و چون بنده در سفر سازمان ملل بودم اکتبر را پیشنهاد دادم که میتران هم آن را قبول کرد؛ میتران فرد برجسته‌ای بود و به راحتی با هر کسی نشست و برخاست نداشت اما تا پله‌های الیزه برای بدرقه ما می‌آمد.(اینجا

ایشان اشاره نمی کنند که در آن سالها آیا فرانسه فقط به ما لبخند می زد و یا در عمل هم کاری می کرد؟ مثلا آیا سهام ما در کارخانه غنی سازی اورانیوم اورودیف را داد؟ یا در قضیه میکونوس رفتار درستی داشت؟

اما نگاه مقام معظم رهبری به فرانسه را ببینیم:

92/1/1 -حرم رضوی: «بعضی از دولتهای ديگر هم دشمنی‌هائی دارند. من اينجا مناسب ميدانم كه بگويم مسئولين دولت فرانسه هم در چند سال اخير دشمنی‌های آشكاری با ملت ايران كرده‌اند؛ اين يك ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سياستمدار عاقل، هرگز نبايد انگيزه‌ی اين را داشته باشد كه موجودی را كه دشمن او نيست، تبديل به دشمن كند. ما با دولت فرانسه، با كشور فرانسه مشكلی نداشتيم؛ نه در طول تاريخ مشكلی داشتيم، نه در دوران حاضر؛ اما سياست غلط از زمان ساركوزی ــ كه دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را میرود ــ دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این كار غلطی است، كار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، كار ناهوشمندانه‌ای است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱۸۰
۳۳۲۰
لذت بردم از این تحلیل
احسنت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
بیشتر بجای بازگو کردن عدالت به تخریب 2+1 پرداخته و غیر منصفانه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
خیلی مزخرف
اتفاقا اگر درصورت توهمی مثل شما فرض کنیم ایشان با حضرت آقا اختلاف نظر دارند! این اوج هنر و مدیریت رهبری است که علاوه بر تحمل مخالف از نظر وی هم استفاده می کند! اما شما....
ضمنا دیگر برهمگان ثابت شده که آقای دکتر ولایتی مطیع محض ولایت هستند.
هرچند فعلا تصمیمی برای انتخاب ایشان نگرفته ام ...
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
موافقم.
بنده عاصی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۱۹
۸
جناب 598. خیلی دوس دارید تفاوت دیدگاه ولایتی با مقام معظم رهبری بو برجسته کنید اما شک نکنید که این کار خشت بر آب زدنه. کیه که ندونه ولایتی سالهاست مشاور امور بین الملل آغاست!
ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا !
خواهشا انتشار بدید.
پاسخ
زارعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱۷
۱
باسلام
به نظرم تحیلیلتان بیشتر از آن که کارشناسی باشد بیانگر یک نوع نگاه تخریبی است . درحالیکه وقتی به مصادیقتان دقت می کنیم هیچ ارتباطی باهم ندارند .مثلاً در خصوص بحث فرانسه ، سخنان آقا که مؤید همان حرفهای آقای ولایتی است . آقا هم که می گویند روابط ما قبل از سارکوزی خوب بوده است !
به نظرم باید قدری مطالبتان را کارشناسی تر بیان کنید و اینگونه بداخلاقی ها سیاسی ، در شأن سایت شما نیست .
یاحق
پاسخ
نورالدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۴
اگر آقای میتران تا پای پله های الیزه برای بدرقه شما اومد ژاک شیراک تا پای همون پله به استقبال خاتمی رفت، اینکه افتخار نداره. تازه باعث تاسفه
پاسخ
عبدالرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳۹
۱۵
بزور می خواستی بگی افکار این دو تا رو روبروی همه ولی اینطور نیست

خب انتظار دیگه ای هم از سایت نمیره

باقری لنکرانی کاندیدای شما که چیزی نداره تا ازش طرفداری کنی
مجبوری با تخریب دیگران رای جمع کنی
که ایشالا موفق نمیشی

اگه دکتر ولایتی اینقدر مخالف رهبری بود هیچ وقت مشاور رهبری در امور بین الملل نمیشد
یعنی رهبری میره مشاوراشو از کسای انتخاب میکنه که در سیاست بین الملل 180 درجه مخالفشن

خدا شفاتون بده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۷۷
بیخود نیست با قالیباف ائتلاف کرده
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۲۴۲
خیلی عالی و منطقی و با نکته سنجی دقیقی بود.
سعی کنید تمامی تحلیل ها همین طور باشد.
اگر هدف روشن سازی افکار مردم با نیت خدمت به امام زمان باشد، نه هیچ وقت نیازه که فحاشی بشه و نه توهین.
پاسخ
محمد احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱۸
۰
سلام
ولی من از تحلیلت لذت نبردم؟؟؟؟؟؟
یک تنه به قاضی رقتی؟
بد نبود جملات حضرت آقا را با دقت می خوندی و سطحی برداش نمیکردی!
حضرت آقا فرمودند روابط فرانسه در چندسال اخیر تغییر کرده
یعنی قبلا خوب بوده
دوما حضرت آقا در مورد بقیه کشورها فرمودند روابط ما خوب است که متاسفانه شما از صحبت های ایشان جور دیکری برداشت کردید.
بد نیست در شرایطی که امروز نیاز به وحدت بین اصول گرایان است شما به سمت نفاق و تقرقه گام بر ندارید>
کمی هم تفسیر بخونید که وظیفه ما حرف خوب زدن و خوب حرف زدن با مردم کشورها است ؟(به صحبت های آیت الله جوادی در مورد روابط با سایر کشور ها مراجعه شود)
بین استکبار با ملت ها تفاوت غائل بشید.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۱
مقام معظم رهبري فر مودند اختلاف نظر طبيعي است.
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۱۱۳
بسیار زیبا ممنونم
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۰
۰
این چه تحلیلی بود ؟ برای مثال : در قسمت آخر چه تفاوتی بین صحبت حضرت آقا با دکتر ولایتی بود ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۱۱
۲
598 می دونی داری چکار می کنی؟این روند اشتباهه
پاسخ
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۲۲۲
عالی بود...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۱ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۳
آقاى حسين الله كرم! 
١- جنابعالي بهتر است با عنوان حزب الله اظهار نظر نكنيد، چون ادبيات و اظهارات شما حداقل در همين گفتگو مغاير دين، انصاف، اخلاق، انسانيت و مروت است. 
٢- با عنوان سازماني خود اظهار نظر كنيد، چون صداقت در راستي و درستي است، از جايگاه حزب الله عزيز منويات سازماني خود را پوشش دادن عين بي اخلاقي و غصب عنوان و ظلم به نيروهاى اصيل و هزينه داده انقلاب، نظام و حزب الله عزيز است. 
٣- جعل عنوان " شوراى هماهنگي حزب الله" بدل سازى از عنوان "شوراى هماهنگي تشكلهاى حزب الله" وابسته به " جبهه حزب الله" است كه دبير آن آقاى حجت مي باشند. قدمت مواضع اين شورا در جامعه و در سطح خواص و عوام جامعه ثبت است. نمونه مواضع اين شورا با تيتر" سكوت هاشمي از حكمت مومنانه اوست" در سطح مطبوعات دهه ٧٠ و بويژه سالهاى ٧٦-٧٧ نيز ثبت گرديده و مواضع مسئولانه در دفاع از انقلاب و دستاوردهاى آن بر كسي پوشيده نيست. لذا شجاعت بر صداقت استوار است در غير اينصورت طبل تو خالي است كه با تكيه به مراكز قدرت احساس و توهم قدرت مي كنند، كه البته آن هم پوشالي است.
٤- عنوان حزب الله عزيز، پوشش ضابطين مشكوك و شبكه چپ هاى راست نما، نيست. حزب الله اصيل، فرزندان ملتي هستند كه با پا قدم در راه مجاهدت و جهاد نگذاشته اند، آنان با اقتداء به سرور آزادگان" حسين" (ع) با سر به ميدان دفاع و پاسدارى از دين محمد و آل محمد(ص) آمده اند. آنان فرزندان امامي هستند كه فرياد برآورد كه اگر دين نداريد، آزاده باشيد. 
٥- حزب الله" ايي " اصيل است كه تفكر و ادبياتش چپ نباشد، حزب الله ايي اصيل است كه جامعه را طبقه بندى نكند و خود را يك طبقه باصطلاح پايدار نداند، حزب الله ايي اصيل است كه زنجير پاره كن براى اين و آن نباشد، حزب الله ايي واقعي و اصيل است كه محركي جز خدا او را بحركت واندارد، آدمهايي كه بر عليه امناء و مؤسس انقلاب و مجاهد عزيز امام(ره)، امين ملت، نظام و رهبرى فعاليت تخريبي مي كنند، اگر ناآگاه و جاهل و احمق نباشند، حتماً مهره و عامل دست منافقين زرنگ و عوامل سرويسي شبكه هاى دشمنند كه با شگرد سوژه كردن ديگران براى خود پوشش بقا و امنيت در شبكه را فراهم مي كنند. اظهار اين واقعيت پس از اين ساليان طولاني ديگر تعارف ندارد. 
٦- آقاى الله كرم! توصيه مي شود كه شما منبعد با عنوان سازماني و يا شبكه ايي خود سخن بگوييد، از عنوان حزب الله سوء استفاده نكنيد كه كسي باور نكرده و نمي كند كه شما حزب اللهي باشيد.چون حزب اللهي منبع نمي شود، عامل اين و آن نمي شود. حزب اللهي واقعي شجاعتش با تكيه بر مراكز قدرت و ثروت نيست. حزب اللهي اهل سوء استفاده از عنوان و قدرت نيست، حزب اللهي اهل ظلم نيست. حزب اللهي مي تواند اطلاعاتي باشد اما اهل ساواكي بازى و مذبذب بازى و تخريب و هتاكي نيست.
 حزب اللهي اطلاعاتي و اصيل اهل يقين است. اهل خدا و صيانت از مردم و خواست مردم است. اهل حفاظت از انقلاب و حافظ دستاوردهاى انقلاب مردم و متدينين و امناء مردم است. اهل سياهكارى و سياست بازى و دست بدست كردن ثمره مجاهدت ملت در بين خود نيستند. 
٧- اگر شما واقعاً مي خواهيد حزب اللهي باشيد، توبه كنيد، جفا در حق حقدار انقلاب و مجاهد عزيز امام(ره) حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني را خاتمه دهيد. از ايشان حلاليت بطلبيد، از ملت ايران حلاليت بطلبيد. از خطا، اشتباه و گناه برگرديد،         " شوراى هماهنگي تشكلهاى حزب الله"
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰
۱۳۲
بسمه تعالی
نگاه نکنید اینها رابطه ایی با رهبری دارند افکار اینها سازشکارانه است همانموقع که آقای میتران به این حضرت لبخند میزد اگرراست باشد موشکهای اهدائیش به صدام نفتکشهای مارا میزد به این آقا وامثالم بخندند حالا موشک هم روسر مردم بریزند چه میشه مگر
پاسخ
علی
-
۰۹:۵۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۳
۰
اگر قصد تخریب دکتر ولایتی را دارید لااقل آقا را هزینه این تخریب نکنید . تقوا تقوا تقوا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱۶
۰
انچه مد نظر مقام معظم رهبري است ، حفظ شان وجايگاه وپيشرفت ايران ودرواقع اسلام است.مي توان به اين هدف رسيد ولي رسيدن به مقصد تاكتيك خاص خود رامي طلبد .برخي با زحمت به مقصد مي رسندو برخي بازحمت ومخالفت ديگران مسير را مي پيمايند. برخي اهداف خود را با زرنگي ،تدبير ،تاكتيك ومهارت خاص و با حداقل هزينه دنبال ميكنند واين به هنر فرد بستگي دارد وبعيد ميدانم كسي منكراين روش باشد. انچه حضرت اقا مدنظر دارند اقاي ولايتي تاكيد دارند غير ازاين نيست .بنابراين تفاوتي دردوديگاه ديده نمي شود.يقين دارم اگر دولت مردان ما راه ونظري بهتري براي رسيدن به هدف داشته باشندرهبري استقبال ميكنندواقاي ولايتي بعنوان يك صاحب نظر در عرصه ديپلماسي اعتقاد داردكه با تاكتيك هاي بهتري مي توان مسير را پيمود.انچه براي من جاي تامل دارد تحليل هدف دارشماست!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۵
۰
تقوا تقوا تقوا
پاسخ
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۱۲۴
عالی عالی عالی
خدا قوت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۱
۱
الحمدالله بیشتر نظرات مخالف تحلیل آبکی و تخریبی شماست شماها بجای تخریب و اتهام زنی الکی و بی پایه و اساس خودتون رو ثابت کنید!!! ثابت کنید که اصلح هستید؟؟؟
پاسخ
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴۶
۰
تحلیل از این بی منطق تر ندیده بودم، دوستان اگر با دقت بخوانند حتی بعضی جاها با جابجا کردن جملات سعی در القای اختلاف داشتن ولایتی و رهبری دارند توجه کنید:
598:دکتر ولایتی، ریشه روابط نامناسب خارجی از نگاه خودش را تحریم و مدیریت نادرست می داند.
ولایتی:بخشی از اختلافاتی که پیش آمده ناشی از تحریم و بخشی دیگر نیز مربوط به مدیریت است.
اگر قرار است اینطور تحلیل کنید بهتر است کلا تحلیل نفرمائید...
http://alghami.blogfa.com
پاسخ
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۰
دقیقا تحلیلت مثل فیلمی بود که برای تخریب احمدی نژاد ساخته بودند.تیکه تیکه حرفاشو بریده بودن و روبروی هم گذاشته بودن.یه کم هم پیش می رفتی خود رهبری هم با خودش تناقض پیدا می کرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها