أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۸۹۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
نوشتاری پیرامون نقدکناره‌گیری و ائتلاف دکترولایتی در انتخابات‌ها:
بطور کلی می‌توان دو گفتمان در انتخابات سوم تیر ۸۴ معرفی کرد. گفتمان انقلابی ناب و گفتمان‌های آلوده به برخی مفاهیم سیاسی روز، مانند تکنوکراسی، لیبرال دموکراسی و سرمایه سالاری. تقریبا برای بسیاری از عوام هم روشن است که تفاوت گفتمان هاشمی و گفتمان پیروز آن انتخابات چیست. قرابتی که یک بار در پیشنهاد سال ۷۶ کارگزارن به ولایتی خود را نشان داد و بار دیگر در با هم کنار آمدن هاشمی و ولایتی در انتخابات ۸۴؛ و اینک در ائتلاف با قالیباف.

سرویس سیاسی پایگاه 598 - ابولفضل امامی / تبیین معیارمندی و گفتمان‌گرایی: در میان افراد یا جوامعی که عقلانیت حاکم است؛ معیار مرزبندی، منافع و مضارّ زودگذر یا نقطه‌ای نیست، بلکه معیار همگرایی یا ناهمگرایی، ارزشهای گفتمانی است؛ یعنی ممکن است که دو نفر به خاطر برخی مسائل شخصی با هم دشمنی داشته باشند، ولی در عین حال به دلیل قرابت گفتمانی، رقیب را نادیده گرفته، با هم ائتلاف کنند. گفتمان، به معنای مجموعه باورها، ارزشها، شاخصها و رویکردهای یک مجموعه است.

تبیین گفتمانی جبههبندی نیروها در سال ۸۴: بطور کلی می‌توان دو گفتمان در انتخابات سوم تیر ۸۴ معرفی کرد. گفتمان انقلابی ناب و گفتمان‌های آلوده به برخی مفاهیم سیاسی روز[۱]، مانند تکنوکراسی، لیبرال دموکراسی و سرمایه سالاری. تقریبا برای بسیاری از عوام هم روشن است که تفاوت گفتمان هاشمی و گفتمان پیروز آن انتخابات چیست. اکنون در صدد بررسی زاویه جدی بین این دو گفتمان نیستیم؛ چون ماهیت گفتمانی و حتی میدانی هاشمی برای کسی پوشیده نیست.


عدم مخالفت گفتمانی ولایتی با پیشنهاد نامزدی وی از سوی کارگزاران در سال ۷۶: وبسایت ولایتی در خبر ۵ اردیبهشت ۹۲ می‌نویسد: «سال ۷۶ مکرراً از سوی کارگزاران به من مراجعه شد که کاندیدای ریاست جمهوری شوم؛ اما به دلیل آنکه آقای ناطق نوری از قبل اعلام کرده بود که از طرف اصولگرایان به میدان می‌آید من برای جلوگیری از تشتت در آرای اصولگرایان، کاندیدا نشدم. ... کارگزاران دو ماه مانده به انتخابات، دوباره به من مراجعه کردند و گفتند که ما هنوز بیانیه نداده‌ایم و اگر تو وارد انتخابات شوی، از تو حمایت می‌کنیم؛ اما وقتی جواب منفی من را شنیدند از خاتمی حمایت کردند». همان کارگزارانی که به خاتمی رسیدند، اولویت اولشان جناب ولایتی است! به راستی چه قرابتی بین خاتمی و ولایتی است؟ چه قرابتی بین هاشمی و ولایتی است؟ اگر در جوامع عقب افتاده یا در میان افراد عقب مانده بخواهیم این پدیده ها را تحلیل کنیم، می‌توان گفت که یک مساله عاطفی و رفاقتی، یا تعارفی و رودربایستی است. ولی اگر بخواهیم درباره یک نفر که ۱۶سال در رأس سیاست خارجی ایران بوده است و ۸ سال وزیر هاشمی بوده است، داوری کنیم، خیلی سادگی است که این کنارآمدن و کنارکشیدن و بده و بستان‌های بسیار حیاتی را ، امری غیر گفتمانی بدانیم. اگر کسی بگوید که آقای ولایتی در سطحی نبوده است که گفتمان کارگزاران و هاشمی را در سال ۷۶ بشناسد و حتی تا سال ۸۴ هم نتوانسته‌است گفتمان هاشمی را تشخیص دهد و بفهمد که کنار کشیدنش، چه بسا به روی کارآمدن گفتمان تکنوکراتها بینجامد، باید گفت که وی را در تا حد زیادی پایین آورده است؛ شاید منطقی‌تر این باشد که بگوییم تفاوتی تعیین کننده‌ای بین گفتمان کارگزاران، هاشمی و ولایتی نیست.

ادعای ولایتی درباره راز کنارکشیدن به نفع هاشمی در سال ۸۴: آقای ولایتی در گفتگوی تفصیلی خود با هفته‌نامه مثلث، که در ۲۴ فروردین ۹۲ روی پایگاه نشریه آمده است، مطالب تأمل برانگیزی گفته است: «بنده در سال ۸۳ برای اولین بار خدمت مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی رسیدم. ... حاج‌آقا مجتبی تهرانی در این جلسه به من گفتند که بر تو واجب است برای انتخابات ریاست‌جمهوری بیایی. می‌دانید که ایشان یک مجتهد بود و دستورشان جنبه حکم شرعی داشت و فرمودند که در تو "متعین" است؛ یعنی تو در این رابطه منحصر به‌فرد هستی و برای تو واجب عینی است. واجب کفایی نیست که اگر فرد دیگری اقدام به انجام آن کار کرد مسئولیتش از بقیه ساقط شود. ... اما یک شرط دارد و آن این است که اگر آقای هاشمی بیاید، تو نیایی. این هم نوعی تکلیف کردن از سوی ایشان بود. ... آقا مجتبی تهرانی گفتند که آقای هاشمی روحانی است و مصلحت نیست که در این انتخابات یک روحانی شکست بخورد؛ این به صلاح نیست. ما هم بر همان اساس عمل کردیم و گفتم که اگر جناب آقای هاشمی بیاید من نمی‌آیم. از طرف دیگر آقای هاشمی به حاج آقا مجتبی گفته بودند که اگر از میان اصولگرایان فقط یک نفر بیاید و آن هم ولایتی باشد من نمی‌آیم؛ اما اگر فردی جز ولایتی انتخاب شود یا یک نفر دیگر به همراه ولایتی بیاید من می‌آیم».

نقد کلامی ادعای جناب ولایتی: آقای ولایتی از سویی به آقا مجتبی نسبت می‌دهد که نامزد ریاست‌جمهوری شدن برای ولایتی واجب عینی است. یعنی وی اصلح و افضل از بقیه هستند؛ و از سویی دیگر مدعی است که جاج آقا مجتبی گفتند که اگر هاشمی آمد به نفع وی کنار برو تا حرمت روحانیت نشکند. معنای این حرف این است که تو افضلی، ولی بیا برای رعایت حرمت روحانیت، مفضول را به ریاست برسانیم! و این ادعا، تنها با منطق برخی از اهل سنت در مخالفت با امامت امیرالمومنین و سپردن خلافت به فلان آقا سازگار است و نمی‌توان باور کرد که عالم شیعه‌ای مثل آقامجتبی تهرانی به چنین مسأله بدیهی‌البطلان کلامی معتقد باشد.

نقد سیاسی سخنان جناب ولایتی: سؤال اساسی در این است که آیا آقای هاشمی از قیافه یا احساسات یا دوستی شخص ولایتی یا دشمنی شخصی فلان نامزد اصولگرا بیم داشت یا اینکه نامبرده، پیر میدان سیاست است و نگاه گفتمانی به قضایا داشته است؟ بسیار بعید است که امید هاشمی به ولایتی و بیم هاشمی از فلان نامزد اصولگرا، در مسأله بسیار حیاتی ۴ یا ۸ سال ریاست جمهوری، بیم و امید غیر گفتمانی باشد! پس اینکه هاشمی به نفع ولایتی کنار برود و ولایتی هم به نفع هاشمی سرمایه اجتماعی و سیاسی خود را خرج کند، یا ناشی از عدم درک گفتمانی آقایان هاشمی و ولایتی است و یا ناشی از همپوشانی گفتمانی آن دو است؛ قرابتی که یک بار در پیشنهاد سال ۷۶ کارگزارن به ولایتی خود را نشان داد و بار دیگر در با هم کنار آمدن هاشمی و ولایتی در انتخابات ۸۴؛ و اینک در ائتلاف با قالیباف.

نقد ادعای ولایتی بر مبنای سیره قطعی عقلا: معیار توصیه پذیری یک انسان دارای نظام فکری و درک گفتمانی چیست؟ احتمالاً آقای ولایتی که از اول انقلاب گزینه نخست وزیری بودند، جریان‌ها و گفتمان‌های کشور را می‌شناسند و تفاوتهای گفتمان مورد توجه امام جامعه با گفتمان فلان را می‌شناسد. بنابراین به فرض اینکه مرحوم حاج آقا مجتبی گفته باشند که به نفع هاشمی برو کنار تا روحانیت شکست نخورد، باید پرسید که اولویت شما چیست؟ اگر گفتمان آقای ولایتی با گفتمان هاشمی همپوشانی جدی نداشت، و کنارآمدن هاشمی و کنارکشیدن ولایتی امری غیر گفتمانی و صرفاً مبتنی بر این توصیه حاج آقامجتبی بود، باید گفت که آقای ولایتی بر اساس سیره قطعی عقلا، حق نداشت سرنوشت ۴ یا ۸ سال کشور را به دست فرد و گفتمان غیر اصلح و مفضول بدهد. در حالی که رهبری معظم همواره، مصرّانه بر انتخاب افضل و اصلح تأکید داشته‌اند! این ادعای جناب ولایتی، با اولیات سیره عقلا نیز قابل دفاع نیست!

دو نقد فقهی بر ادعای جناب ولایتی: جناب ولایتی در ۵ اردیبهشت ۹۲ درباره کنارکشیدن به نفع هاشمی در انتخابات ۸۴ می‌گوید که حاج آقا مجتبی، به عنوان یک مجتهد، «حکم» برای وی صادر کرده‌ است!: «شرط آیت‌الله مجتبی تهرانی این بود که اگر هاشمی کاندیدای انتخابات شد، من به نفع ایشان کناره‌گیری کنم؛ چرا که شکست هاشمی را به عنوان یک عالم دینی، به مصلحت نمی‌دانست. و زمانی هم که یک مجتهد حکم می‌کند بقیه مجتهدین هم باید از آن تبعیت کنند.». چه رسد به جناب ولایتی!!!

الف. صدور حکم در امور حکومتی، در زمان ولیّ فقیه، مختص ایشان است: مسلماً انتخابات و سرنوشت ۴ یا ۸ سال یک مملکت، امری حکومتی است و یک مجتهد غیرمبسوط الید، حتی اگر جامع الشرایط هم باشد، حق حکم کردن و تغییر سرنوشت انتخابات با یک حکم حکومی، آن هم ضد عقل و سیره عقلا را ندارد. آقای ولایتی در اینجا مدعی می‌شود که چون یک مجتهدی حکم شرعی صادر کرد، بر دیگر مجتهدین هم لازم است که از آن اطاعت کنند چه رسد به جناب ولایتی. این ادعا در زمان حاکمیت ولیّ فقیه قطعا مخدوش است و هیچ مجتهدی نمی تواند فرمانی حکومتی صادر کند که شما شرعاً موظف به تبعیت از وی باشید، چه رسد به اینکه دیگر مجتهدین، حتی ولیّ فقیه هم موظف به اطاعت از حکم وی باشد. آیا امام جامعه یعنی مأموم؟ گفته می‌شود که فقیه می‌تواند در امر رؤیت هلال چنین کند، اما در امور مربوط به مدیریت جامعه و انتخابات نمی‌توان چنین گفت.

ب. در تعارض حُکمَین، حکم ولیّ فقیه مقدم است یا حکم یک مجتهد؟ اگر فرض کنیم که در زمان حاکمیت فقیه مبسوط الید، فقیه دیگری هم حق دارد که «حکم» صادر کند، و دو حکم یاد شده، به صورت مطابقی یا التزامی تعارض داشته باشند، کدام حکم مقدم است؟ خوب بود جناب ولایتی که سخن از مجتهد و تبعیت از عالم می‌زنند، وقتی نائب امام زمان (عج) می‌فرماید «اصلح» را انتخاب کنید؛ و یا شاخصهای گفتمان امام و انقلاب را تبیین می‌کنند و از مردم می‌خواهند که بر اساس آن موازین رأی بدهند، آیا این امر دلالت بر استحباب دارد؟ ترجیح افضل بر مفضول مستحب یا واجب؟ این وجوب عقلی مورد تأکید از سوی ولیّ فقیه، چگونه با وجوب کنارکشیدن به نفع فرد غیر اصلح جمع می‌شود؟ کدام مقدم است، حرف صریح رهبری که با منطق شیعه و عقل هم سازگار است؟

منطق روشن و علمی، اجازه نمی‌دهد که جناب ولایتی از  اشتباه گفتمانی‌اش رها شود، چه رسد به اینکه بخواهد کنارکشیدن به نفع هاشمی را به پای محاسن شخصیت خود و اطاعت از حکم شرعی یک مجتهد بگذارد!

نقد هرمنوتیک و فهم متنی سخن ولایتی: یک غفلت یا تناقض مهم در فهم ولایتی از متن نسبت داده شده به حاج آقا مجتبی هست. ایشان گفته‌اند «کناربرو» یا «اعلام‌کن» که به نفع هاشمی کنار می‌روی؟ ولایتی در روایت‌های نسبتاً متفاوتی که تاکنون ارائه کرده است و ما موفق به رصد آن شده‌ایم، نگفته‌اند که حاج آقای مجتبی گفتند «اعلام‌کن» که به نفع هاشمی کنار می‌روی. مثلاً گفتگوی منتشر شده در مجله مثلث: «اما یک شرط دارد و آن این است که اگر آقای هاشمی بیاید، "تو نیایی" ... ما هم بر همان اساس عمل کردیم و "گفتم" که اگر جناب آقای هاشمی بیاید من نمی‌آیم». اگر چه برای داوری دقیق در این باره، باید فایل صوتی توصیه ادعا شده از حاج آقامجتبی را دید، اما در همین حد می‌توان گفت که شما چرا «اعلام» کردید که به نفع فلانی کنار می‌روید؟ اعلام کنارکشیدن به نفع هاشمی، غیر از رقابت نکردن و نیامدنی است که ادعا کرده‌اید بدان توصیه شده‌اید. اگر هم بگویید که فهم شما از کلام نسبت‌داده شده به حاج آقا مجتبی این بوده‌است که وظیفه شما علاوه بر نیامدن، اعلام کناره‌گیری به نفع هاشمی بوده است تا شکست وی محقق نشود؛ پس باید برای تحقق عدم شکست هاشمی، هر چه درتوان داشته‌اید، انجام می‌دادید تا وی شکست نخورد و تا سرحد توان، در تبلیغات انتخاباتی هاشمی تلاش می‌کردید؛ اگر چنین کرده‌اید، اعلام کنید تا همه بدانند.

نکته پایانی: ولایتی در ۵ اردیبهشت ۹۲ می‌گوید: «کسانی که برای تبلیغاتشان هزینه‌های عجیب و غریب می‌کنند را، نه می‌پسندم و نه تأیید می‌کنم». این سخنان که بعید است صادقانه نباشد، نشان دهنده فراموشی یا کم اطلاعی آقای ولایتی از تبلیغات سال ۸۴ متحد وی، جناب قالیباف و نیز تبلیغات نامزدهای نزدیک به شهردار تهران در انتخاب مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۳۹۰ است؛ امری که واقعاً تأمل برانگیز است.

-------------------------------------------------

[۱]. رهبر فرزانه در ۲۳ آبان ۱۳۸۴: «موج اقبال جوانان بسوي دين و معنويت يك واقعيت است كه دليل آن نيز انتخابات اخير رياست جمهوري مي‌باشد زيرا در اين انتخابات، اكثر راي دهندگان كه جوانان بودند، به‌رغم وجود برخي شعارهاي جذاب مادي و شعارهاي آميخته با مفاهيم سياسي رايج غربيها، به شعارهاي عدالت‌خواهانه، اصولگرايانه و ارزشهاي انقلاب گرايش پيدا كردند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اصولگرا
UNITED STATES
۱۴:۱۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۰۹
۲۷۸
سلام
ما چرا عادت كرديم همواره دوستانمون رو تحليل كنيم و از خودمون دور كنيم چون با فردي كه نزديكتر ماست رقيبه و بعد اون دوست خوبمون اگه خطا كرد بمونيم چرا؟
بنظر من سعي نكنيد امثال آقاي ولايتي خراب كنيم چون اگه آقاي جليلي نياند بهتره همه اصولگرايان رو ايشون اجماع كنند و اونوقته كه با دست خودمون كسي رو كه ميخايم انتخاب كنيم با دست خودمون نفي كرديم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
کی گفت اگه اقای جلیلی نیاد اصولگرایان روی اقای ولایتی اجماع دارند؟
نکته بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
اتفاقا نقد فوق العاده ای بود
شما اگه قبول ندارین می تونید دفاع کنید
ایجاد فضای احساسی راه حل منتسبی نیست
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
کسی که حاضر نیست در نقد موضع هاشمی در جریان فتنه 88 یک جمله کامل و صریح بر زبان جاری کنه اون هم با اطلاعاتی که امثال ایشان بهش دسترسی دارند یه جای کارش میلنگه! جاذبه و دافعه قوی یک معیار برای تشخیص عیار مردانگی افراد است.
عبدالرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۲۹
۲۵۵
بابا جون شما چتون
می خواین تبلیغ کنید بسم الله بکشین خودتونو در دفاع از لنکرانی

دیگه چتونه؟؟؟؟

چرا تخریب
مگه اقا نگفت تخریب نکنید تبلیغ کنید

شما ضد رهبری هستین بخدا

فقط ظاهر سازی میکنید


هاشمی 8 ساله بد شده ولی قبلش بهترین و نزدیک ترین یار اقا بوده


برین بیانات اقا سال 76 رو بخونید ی بارم بزنید تو سایتتون
که بفهمید چقدر مورد تایید بوده


خدا ایشالا به راه راست هدایتتون کنه اگه نمیشید...


دو ماهه هر روز یکی از نامزد ها رو تخریب میکنید به غیر از لنکرانی
مگه اینا خدان که هیچ مشکلی نداشته باشن

خدا جوابتون رو بده
پاسخ
saeid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
هاشمی آنقدر قلبش مهربان نسبت به آقا بوده که اولا نامه تهدید آمیز به ایشون نوشته
ثانیا صحت انتخابات را زیر سوال برده
ثالثا بچه هاشو فرستاده واسه شورش های خیابانی و براندازی نظام شاید هم واقعا خرید ساندویچ
رابعا کارشکنی و تخریب علیه دولت منتخب قانونی
خامسا ارتباط برقرار کرده با ضد انقلاب خارج و شیخ نشین های مرتجع بر علیه نظام
و ...
بازم بگم؟
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقا عبدالرضا آقا کجا فرمودند که تحلیل نکنید یا نقد نکنید.دیگه بزاریم هرکسی هرکاری دوست داره بکنه و ما هم چیزی نگیم.کی گفته هاشمی یار نزدیک آقا بوده ما در اینکه یار امام بوده هم شک داریم.چیزیاز آقای لنکرانی ندارند که بخوان بهش گیر بدن ولی هاشمی سال 88 کافیه براش. یکی مثل ولایتی چرا میخواد توجیح بکنه اینکه تفکرش نزدیک به هاشمی واضحه دیگه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
آفرین حرف قشنگی زدی این حرفا بیشتر تخریبه تا نقد
البته شما هم خیلی تند روی نکن دیگه
به نظر منم دیالوگ غیر رسمی ولایتی و آقا مجتبی تهرانی نمیتونه محل این جور نقدهایی باشه
در ضمن ولایتی هم در مورد هاشمی گفت که من نه قوه قضاییه هستم نه اطلاعات برای هاشمی معیارم سخنان نمازجمعه رهبری هست
یعنی در مورد هاشمی با رهبر همنظر هستن حالا اگه ولایتی کارش میلنگه پس لابد رهبری هم میلنگه دیگه
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵۳
۱۷۵
سلام به شما
واقعا توی دلم مونده بود این مسأله و نمی دونستم چکارش کنم. خیلی دقیق به اون پرداختید. از تهمت تخریب و این چیزا هم نترسین
پاسخ
حمیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰۰
۱۰۳
متقن و مفید بود...تا جواب ولایتی چه باشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۵
۹۸
به نظرمن فرقی بین قالیباف وهاشمی در رویکرد سیاسی واقتصادی نیست و ولایتی هم مثل سال 84 میخواهد به نفع قالیباف یعنی درحقیقت به نفع تفکرهاشمی کناره گیری کند فقط یک موضوع تلخ تری این وسط وجود داردوآن اینستکه متاسفانه اینها به منظور جلب آراء نیروهای انقلابی وتفکر ارزشی سوم تیر اینبار حداد عادل را نیزبا خود همراه کردند که باید فکری کرد!!!
پاسخ
saeid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
حداد عادل اعتبارش را متاسفانه خرج اینها کرد.
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۳
۳۷
سلام
تخریب دوستان و نزدیکان حضرت آقا در شان بچه های اصولگرا نیست.کشور الان به آرامش نیاز داره و آقای ولایتی میتونه گزینه بهتری باشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۹۶
۷۱
نقد ابدا منصفانه نیست واقعا خنده داره!!!! در نیامدن آقای ولایتی همین بس که اگر ایشون اومده بوده آرا بین اصولگراها بیشتر شکسته میشد و اونوقت بجای احمدی و هاشمی کروبی و هاشمی به دور دوم میرفتند!!! ضمنا شماها که ادعای اصلح بودن دارید چرا اثبات نمیکنید اصلح بودن کاندید خودتون رو؟ مگه نمیگید اصلحه؟ خب بگید چرا اصلحه؟ با تخریب دیگران نمیشه خودتون رو اثبات کنید تقوا هم خوبه!! ضمنا با این ایراداتی که شما از اقای ولایتی گرفتید باید نتیجه گرفت که ایشون منحرفه! خب حالا یه سوال تورو خدا فقط جواب بدید !! که چرا رهبری عزیز یک منحرف رو مشاور خودشون کردن؟ غیر از اینکه مجبوریم نتیجه بگیریم که رهبری هم منحرفه؟ یا اینکه نتیجه بگیریم رهبری عزیز نمیدونن این اقا منحرفه!!! به همین سادگی میشه اثبات کرد حرفای مسخره شما باطله پناه برخدا از انسانهای تندرو و بی منطق و بی تقوا!!! حالا بماند که رهبری ایشون رو در سال60 و 64 برای نخست وزیری درنظر داشتن و بانظر رهبری 16 سال وزیر امورخارجه بودن و بعدش هم ایشون رو بعنوان مشاور خودشون انتخاب کردن!!! یه ضمانی طرفدار جبهه پایداری بودم اما تو این چند مدت انقد بی تقوایی و تحلیلهای بد دیدم که دیگه حالم از جبهه و سایتهای منتسبش بهم میخوره باور کنید که میخواستم اگر ولایتی کاندید نشه به لنکرانی رای بدم اما دیگه رای نمیدم حالا دیگه حتی به حرفها و تحلیلهای قبلیتون هم شک دارم و دیگه مطمئن نیستم که راست و درست بوده باشن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
تو رو خدا رای بده دیگه تکرار نمیشه.بنام خدا
کسی که میاد تو عرصه انتخابات ریاست جمهوری،در حقیقت خودش رو در معرض نقد وبررسی قرار داده است،با ورودش به این عرصه در واقع داره میگه من بهترینم و بهتر از من کسی نیست؛خوب حالا اگه ما بیاییم و فقط بگیم فلانی خوبه،اصلح تشخیص داده میشود؟
ثانیا تخریب کردن یعنی چیزی سالم باشه و شما بخوایید خرابش کنید بیان کردن خرابی چیزی تخریب نیست.
ملاکات مشاور چیه؟اگه مشاور بودن باعث معصوم بودن شخص بشه،پس هر کس که نزدیک به رهبری هست باید معصوم باشه و الا اقا زیر سوال میره
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام.لطفا نقد دانشجویان دانشگاه های شیراز به آقای دکتر لنکرانی در مورد عملکرد ایشان در شیراز را هم بخوانیدwww.shiraze.ir
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقای ناشناس دومی من ناشناس اولی هستم شما تفاوت نقد و تخریب رو هنوز نمیدونی نقدی که منصفنه نیست نقدی که به زوری میخواد چیزی رو اثبات کنه که واقعیت نداره نقد نیست تخریبه محضه!!!! ضمنا شماها فقط درمقام نفی دیگران هستید نه اثبات خودتون!! چرا اثبات نمیکنید؟ چرا مقایسه نمیکنید تواناییهای کاندیدتون رو با بقیه؟اول اثبات کنید که گزینه شما در قد و قواره ریاست جمهوریه اول اثبات کنید اصلحتر از ایشون نیست بعدش باهام حرف میزنیم! ضمنا ملاک مشاور بودن معصوم بودن نیست اما آیا رهبری از افراد فاسد یا منحرف برای مشاوره استفاده میکنه؟ یا افراد صالح و قابل اعتماد؟ یکم فکر کن
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
آفرین ناشناس
اینقدر حرفات و قبول داررم که یه لحظه فکر کردم خودم نوشتم من که باهات کاملا موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴
۲
همه فقط برای ریاست هست نه خدمت به مردم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۰۲
۰
http://www.ghatreh.com/news/nn13711196/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AA%D8%A6%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%A8%D9%87%D9%87-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C
فقط همین جواب کافیه برای شما
پاسخ
عبدالرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
دمت گرم

برجکشونو زدی

همین بسشونه

اینا که منطق ندارن
saeid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
خوبه کامنتهای زیر خبر را هم بخونید تا جواب کافی را گرفته باشید ناشناس جان.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸۴
۱
گل بي خار خداست
اينکه امروز جامعه بسيار آگاه شده و تفکرات آقاي هاشمي را نمي پسندد در جاي خود ارزشمند است .
اما بر همگان مشخص است تا قبل از فتنه 88 مصداق هاي عملي مخالف رژيم ، و يا همراهي با توطئه گران را نداشته است .
در عوض بايد ياد آور شد در بسياري از بحران هاي کشوري ، آقاي هاشمي رفسنجاني فردي گره گشا و مدبر بوده است .
احترام آقاي ولايتي به شخصيتي که تا آن زمان جزو مهره هاي اصلي نظام بوده است جاي تعجب ندارد .
بلکه ثابت مي کند آقاي دکتر ولايتي در عرصه سياست انساني اخلاق محور است و اين امر يکي از ويژگي هاي مثبت دکتر ولايتي است که امروز در بسياري از خواص کمتر ديده مي شود و جامعه ما نياز مند سياستمداران اخلاق محور است .
البته آقاي ولايتي بعد ماجراي فتنه 88 بارها در خصوص کساني که موضع خود را نسبت به اين جريان مشخص نکرده بودند انتقاد کرد و اخيراً به طور علني از نقش آقاي هاشمي در فتنه 88 سخن به ميان آورده و از وي انتقاد کرده است .
پاسخ
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
محمد جان دوست دارم چون حرفات و قبول دارم
البته به نظر
هاشمی فتنه سازی نکرد ولی باید موضع می گرفت آقا هم فرمودن سکوت در مقابل فتنه کمک به فتنه هست تا اونجا که من میدونم نظر ولایتی در مورد هاشمی هم همینه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۴
۹۲
هیچ کدام از حضرات مقبو لیتی در بین مردم ندارند اقای و لایتی با 70 سال سن و حداد عا دل و قا لیباف می خو اهند چه گلی به سر مردم بزنند اگر الان یک مقدار گرانی است مو قتی نباید همه چیز را فدای گرانی زو د گذ ر کرد این ها چو ن هیچ بر نامه برای ارایه ندارند کا رشان شده هجو م علیه دو لت چیز ه دیگر ی برای عر ضه ندارند مثلا دو لت چرا هلو کاست را مطرح کرد ما با امریکا مشکل چندانی نداریم اقا یان هنو ز نیامده پا ها یشان در بر ابر غرب به لرزه افتا ده است و ای از رو ز ی که مسئو لیت خطیر کشو و مردم ایران اسلامی عهده دار شو ند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۹
۱
جناب دکتر حداد تا دیروز سرلیست آقایون بود حالا که رفته تو ائتلاف شده منحرف!!! الله اکبر از بی تقوایی شما حتی نمیدونید آقای حداد و دکتر ولایتی با چه هدفی ائتلاف کردن و با اینحال میتازید بر کسانی که در فتنه بسیار عملکرد خوبی داشتن تازه صبرکنید ببینید اول خروجی این ائتلاف چی میشه بعدش تخریب کنید
پاسخ
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقای باتقوا ! اولا ایشون سرلیست نبودن ثانیا کسی ایشونو منحرف نخونده ثالثا دلیل نمیشه کسیکه برای مجلس مناسبه حتما رئیس جمهور خوبی هم باشه "تقوا،تقوا،تقوا"
درضمن شما هم بشین و منتظر باش تا کسیکه سالهاست داره به روشهای مختلف برای خودش تبلیغ میکنه و طبیعتا میتونه تو نظرسنجی ها رای بیشتری بیاره به نفع آقای ولایتی یا آقای حداد عادل کنار میره یا نه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
رهبری عزیز انقلاب
نفی دیگری در انتخابات.باعث اثبات دیگری نمیشود598!
پاسخ
جابر احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۶
۰
سلام بر برادران
بنده نمی دانم شما به کجا وابسته اید
اما
انگار مشابه
خوارج عمل می کنید
خدا بنده و شما را هدایت کند
چطوره که فقط به ائتلاف پیشرفت گیر می دهید؟
نمی دونم به کجا وصلید؟
ولی فکر کنم مبانی فکریتون مورد دارد؟
شماها را به خدا واگذار می کنم
انشا الله که جز ضالین نباشید و هدایت شوید؟
چی شده شما را
چرا ولایتی و قالیباف را می کوبید؟
خدا شما را هدایت کند؟
رسول اکرم (ص):
بار خدایا قوم مرا هدایت کن زیرا نادانند؟
به خودتان فکر کنید؟
>>>>>>>
یا علی
پاسخ
ساده لوح سیاسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
هنری کیسینجر ملعون می فرمایند : هرکسی اشتباه زمان خود را مرتکب می شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۰
۴
یه نقد به دکتر لنکرانی عزیز بزنیم بد نی!
حضرت آقا فرمایش کردند که ریس جمهور آینده اهل خرد جمعی باشد!اما دکتر وجبهشون که هیچ کس رو غیر خودشون بیس سی نفر رو قبول ندارند میشه بگن با کدوم خرد جمعی که آقا فرمودند کشور رو اداره کنند!؟؟؟؟؟
به نظرم پایداری ها خیلی از خود راضیند.چون حضرت آقا فرمودند با نخبگان مخالف خود هم مشورت کنید اما پایداری ها میگن مرغ ریاست جمهوری فقط هلوی ما رو میخاد!!!!!!!
پاسخ
سیدحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقای ناشناس
اگر رجوعی به سال84بکنید یادتان می آید که آقای لنکرانی پس از انتخاب به عنوان وزیر بهداشت، همه وزرای بهداشت قبلی را دعوت کرد وباآنها برای رفع مشکلات مشورت کرد.
ضمنا مصاحبه دکتر دیناروند را در رجانیوز بخونید تا از رویکرد دکترلنکرانی در استفاده از خردجمعی مطلع بشید.
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
من کارمند پیمانکاری آشپزخانه علوم پزشکی شیراز بودم یه روزی سمیناری بود و یه سری امکانات در اختیار ما گذاشتن واسه آماده سازی سالن غذا خوری که میمانان بعد از سمینار بیان سر میز ناهار بخورن
خب ما هم در حد امکانات میزو صندلی و غیره همه تلاشمون و کردیم اما صندلی کم بود یا بعظا پاره بود میزها مناسب نبود و اشکالاتی که وجود داشت منم که اونجا مسئول اینکار بودم به علوم پزشکی تذکر دادم که امکانات مناسب نیست و جلو مهمونا آبرو ریزی میشه ولی خب گفتم همینا رو بیشتر نداریم و با همینا جفت جورش کنید به هر حال سالن و آماده کردیم قبل از شروع آقای لنکرانی که ا میزبان جلسه بودن اومدن از سالن بازدید کنن که بفهمن همه چیز درسته یا نه
از وضع سالن خوشش نیومد که البته حقم داشت سالن در حد مهمانان مهم اونروز نبود همونجا توی سالن من (که مسئول چیدمان بودم )خواستنند گفت این چه وضعیه چقدر بد کار شده بنده هم گفتم همینقدر بیشتر به ما امکانات ندادن و ما همه سعیمون و کردیم ایشون دیگه به من چیزی نگفت و رفت اما در حین رفتن به شخصی که مسئول آشپزخونه بود گفت این کیه آوردین اخراجش کنید بره البته بنده خدا نمیدونست من کارمندشون نیستم و کارمند پیمانکارم و وقتی همین و از زبون کارمندش شنید کمی زورش گرفت به هر حال به نظر من ایشون هم مثل آقای احمدی نژاد اصلا انتقاد پذیر نیست و اصلا ظرفیت شنیدن سخن مخالف میلش و نداره به گفته بیشتر افرادی که از آشپزخانه غذا میگرفتن در زمان حضور من در آشپزخانه غذا ها خیلی بهتر شده بود و من 5 سال سابقه خوب در نظارت بر آشپزخونه داشتم ولی ایشون بدون نگاه کردن به سوابق من فقط به خاطر یه جمله میخواست منو اخراج کنه
پاسخ
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳
۰
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در این عرصه نیاز به قهرمان و پهلوان داریم، خطاب به دکتر ولایتی گفت: من صحبت های شما را گوش می کنم و کتابهایتان را هم مطالعه می کنم و بر این باورم شما به مسائل ریشه ای می نگرید و این موضوع مهمی است که مشکلات را ریشه ای حل کنید.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه کاندیداها باید ولایتمدار، شجاع، عاقل، متفکر و مدیر باشند و امتحان خود را در مدیریت پس داده باشند، گفت: خیلی ها اینجا می آیند و می گویند سابقه جبهه دارند، ولی تنها داشتن سابقه جبهه، برای اداره کشور کافی نیست و ما به قهرمانی نیاز داریم که بتواند مشکلات کشور را حل کند.

استاد با سابقه حوزه های عملیه قم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه غرب، صهیونیست ها و حکام دست نشانده آنها از بیداری اسلامی واهمه دارند، گفت: آنها از بازگشت اسلام به عظمت صدر اسلام می ترسند.

آیت الله نوری همدانی همچنین با اشاره به نامگذاری سال 92 تاکید کرد: مردم آماده ایجاد حماسه سیاسی هستند اما باید پیش از مردم، شما حماسه خلق کنید و در بین خود به توافق برسید و یک نفر که سزاوارتر است کاندیدای نهایی معرفی شود. من در شماها آن لیاقت و شایستگی را می بینم و سعی کنید رأی در یکجا متمرکز شود تا انشاء الله موفق شوید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱۵
آقاي دكتر ولايتي به دليل كهولت سن وهمچنين به دليل عدم اجرايي بودن فاقد كارايي است.ايشان تا الان يك سابقه اجرايي واقتصادي كلان در مملكت نداشته است.تذكر:سياسي بودن مدير اجرايي محسوب نمي شود.من قاليباف بهتر تشخيص مي دهم
پاسخ
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
دوست عزیز ناشناس اگه به گذشته نگاه کنید در زمانی که آقای ولایتی به عنوان نخست وزیر پیشنهادی رئیس جمهور آیت الله خامنه ای معرفی میشه مجلسی ها که اکثریت هم گروه مجاهدین خلق بودن (منافقین امروزی) با همین استدلال شما به ولایتی رای اعتماد ندادن و با فشار و اجبار میر حسین موسوی را نخست وزیر کردن در همون زمان آیت لله خامنه ای جواب این استدلال شما رو داده بهتره مراجعه کنید بخونید تا اطلاعات دقیقتری در مورد ایشون کسب کنید
جدیدترین اخبار پربازدید ها