کد خبر: ۱۳۰۱۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
گفتگوی پایگاه ۵۹۸ با آیت الله کعبی در نقد جمله "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم":
عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: صحبت درباره فلسطین و آزادی فلسطین باید از موضع قوت و قدرت باشد نه از موضع ضعف و دیپلماسی مقابله با رژیم صهیونیستی باید دیپلماسی جهادی و انقلابی باشد. اسرائیل دشمن حربی مسلمانان است و آزادی فلسطین و رهایی قدس قطعا صورت می گیرد و ایران هیچگاه از آرمان آزادی قدس و کمک به فلسطین کوتاه نمی آید و هرگونه اقدام برای کمرنگ کردن آرمان رهایی فلسطین و آزادی قدس به مثابه عقب نشینی و کوتاه آمدن از اصول مبنایی انقلاب اسلامی است.
آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با پایگاه 598 در نقد جمله "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم" اظهار داشت: یکی از اصول پایه ای انقلاب اسلامی و گفتمان امام و رهبری و اصول صریح قانون اساسی اصل استکبار ستیزی و تلاش برای تشکیل امت واحد اسلامی و ابتنای سیاست خارجی بر پایه اصول برادری اسلامی و دفاع از ملت های مظلوم است و در این میان مسئله فلسطین و غصب فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی در واقع مسئله استراتژیک و پایه ای نظام جمهوری اسلامی است و جزو اصول اجتناب ناپذیر سیاست خارجی می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از فردای پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران این شعار را سر دادند که "امروز ایران فردا فلسطین" و برای رهایی فلسطین از چنگال غاصبان علاوه بر بحث روز قدس در جمعه آخر رمضان و پشتیبانی مادی و معنوی از مقامت لبنان در برابر اشغالگران و پشتیبانی مادی و معنوی از حرکت آزادی بخش فلسطین و جنبش های اسلامی مانند حماس و غزه، امروز رژیم صهیونیستی وضعیت ذلت باری را طی می کند و وضعیت مقاومت اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس وضعیت بسیار عالی و در شرایط آمادگی خیلی بالایی به سر می برد.

وی گفت: صحبت درباره فلسطین و آزادی فلسطین باید از موضع قوت و قدرت باشد نه از موضع ضعف و دیپلماسی مقابله با رژیم صهیونیستی باید دیپلماسی جهادی و انقلابی باشد. اسرائیل دشمن حربی مسلمانان است و آزادی فلسطین و رهایی قدس قطعا صورت می گیرد و ایران هیچگاه از آرمان آزادی قدس و کمک به فلسطین کوتاه نمی آید و هرگونه اقدام برای کمرنگ کردن آرمان رهایی فلسطین و آزادی قدس به مثابه عقب نشینی و کوتاه آمدن از اصول مبنایی انقلاب اسلامی است.

آیت الله کعبی بیان داشت: اگر ما یک روزی با اسرائیل بجنگیم قطعا جنگ ما از مصادیق جهاد دفاعی خواهد بود چون اسرائیل به دین جان و ناموس مسلمین تجاوز کرده و سرزمین اسلامی را غصب کرده است. جمله استراتژیک امام که فرمودند: "اسرائیل باید از بین برود" تحقق خواهد یافت و موضع مقتدر رهبری که فرمودند اگر رژیم صهیونیستی غلطی کند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم در تداوم فرمایشات امام برای رهایی قدس و نجات فلسطین از موضع اقتدار و عزت اسلامی باید تلقی بشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها