أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۳۱۶۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
تحلیل استراتژیک تکنوکراسی و التقاط ماتریالیستی:
صرف نظر از توجیهات تبلیغاتی، تکنوکراسی معنای خاصی دارد و اگر فن‌سالاری را بپذیریم، انقلاب را به مسلخ برده‌ایم؛ زیرا آمریکا در تکنولوژی و فن، سالارتر از ما است، پس ناگزیر باید غلبه آمریکای تکنوکرات را پذیرفت؛ در این حالت، یا باید به ذلت مذاکره تن‌داد یا کمر امت را در زیر بار مدیریت تکنوکراتها در برابر تحریم ها شکست. قطعا اعتراف قالیباف درباره تکنوکرات بودنش، پذیرفته است؛ ولی اگر بعد از سخنان امام خامنه‌ای، ادعا کرد که تکنوکرات نیست، نمی‌توان این ادعا را همتراز اعتراف نشاند.

سرویس سیاسی پایگاه 598 - ابولفضل امامی/ تکنوکراسی و نان و خرمایی که امام معصوم جامعه با دست خود برای فقرا میبرد: نه می‌توان انکار که که علی امیرالمومنین بوده است و نه می‌توان انکار کرد که با وجود مخاطرات امنیتی آن زمان  و امکان بردن نان و خرمای شبانه از طریق افرادی دیگر، خود آنان اقدام به انجام آن می‌کردند. به عقل یک التقاطی تکنوکرات، این کاره، هیچ «ارزش مدیریتی و دینی» خاصی تولید نمی‌کند؛ بلکه کاری ضد عقل است!

ماجرای حج پیاده و شک کردن تکنوکراتها در عقلانیت ائمه: از حضرت آدم تا خاتم و نیز ائمه اسلام، بسیاری، حج را پیاده گزارده‌اند. حضرت آدم ۷۰۰ بار با پای پیاده حج کرد؛ سَبْعَمِائَةِ حَجَّةٍ مَاشِياً عَلَى قَدَمَيْه‏؛ وسائل‏الشيعة، ج ۱۱، ص ۱۲۸، حضرت امام حسن، ۲۰ حج ها را پیاده گزارد؛ تهذیب، ج ۵، ص ۱۲ و گاهی پابرهنه حج می گزارد: كَانَ إِذَا حَجَّ حَجَّ مَاشِياً وَ رَمَى مَاشِياً وَ رُبَّمَا مَشَى حَافِياً؛ وسائل‏الشيعة، ج ۱۱، ص 80، امام حسین ۲۵حج را پیاده گزارد؛ بحار، ج ۴۴، ص ۱۹۲، امام صادق ۲۵ حج پیاده گزارد؛ بحار، ج ۴۳، ص ۳۳۹، امام رضا ۲۰ حج پیاده گزاردند؛ بحار، ج ۴۳، ص ۳۳، امام سجاد مسافت بین مکه و مدینه را ۲۰ روز پیاده برای حج پیمود؛ روضةالواعظين، ج ۱، ص ۱۹۹. اصلا چرا نمی‌توان طواف را با اسب انجام داد یا حج را به صورت ویدئوکنفرانس گزارد و در وقت خود، مدیریتی تکنوکراتی کرد؟ از منظر روشنفکران و تکنوکراتهای سطحی‌نگر، حتی ممکن است این سخن پیامبر درباره ارزش افزوده حج پیاده، تمسخرآمیز باشد: «ابن عباس گوید بر هیچ چیزی مانند اینکه پیاده حج نگزاردم، حسرت نخورده‌ام، زیرا از رسول خدا (ص) شنیدم که هر کس خانه خدا را پیاده زیارت کند، خداوند ۷۰۰۰ حسنه حرم بر وی نویسد، و فرمود که هر حسنه حرم، برابر با ۱۰۰۰،۰۰۰ حسنه عادی است. امام حسین (ع) بارها پیاده به حج می‌رفت، در حالی که مَرکبش نیز پشت سر وی می‌آمد. «... كَانَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع يَمْشِي إِلَى الْحَجِّ وَ دَابَّتُهُ تُقَادُ وَرَاءَهُ». محاسن برقی، ج ۱، ص ۷۰ و نیز وسائل‏الشيعة، ج ۱۱، ص ۸۰.

البته سواره به سفر حج رفتن، اشکالی ندارد، اما جناب آقای قالیباف باید نسبت به سخن زیر پاسخ دهند: «البته ممکن است که بگویند قالیباف، انسان تکنوکراتی است؛ که باید بگوییم [با این تعریف۱]، تکنوکرات بودن چیز بدی نیست و به معنای استفاده درست از ابزار خوب و مدرن است که برای پیاده‌سازی یک آرمان و یک عقل متصل به وحی الهی استفاده می‌شود و اگر نخواهیم از آن استفاده کنیم باید به عقلمان شک کنیم، هر چند گاهی برخی افراد آن را ابزار سیاسی می‌کنند و طوری وانمود می‌کنند و مثلا فکر می‌کنند اگر جایی که می‌توان با ویدئوکنفرانس حضور پیدا کرد، پیاده راه بروند و عرق بریزند و نصف روز حرکت کنند، یعنی اجر و ثوابش بیشتر است. در اسلام چنین چیزی را نداریم».

روایات بسیاری در فقه شیعه است که می‌گوید پیاده به حج رفتن بسیار بهتر از سواره رفتن است؛ تهذیب، ج ۵، ص ۱۱، مثلاً امام صادق می‌فرماید: هیچ عبادتی مانند پیاده به حج رفتن نیست! «مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَيْ‏ءٍ أَشَدَّ مِنَ الْمَشْيِ وَ لَا أَفْضَل‏». از آن سو نیز به عللی؛ مانند مشقت‌بار شدن حج، یا از دست دادن توان دعا و عبادت، حج سواره سفارش شده است؛ تهذیب، ج۵، ص ۱۲ و ۱۳ و نیز کافی، ج ۴، ص ۴۵۶.

ابزار یا ابراز: امروزه برای بسیاری روشن است که هر ابزاری، هم ابزار است و هم آلتی برای ابراز یک معنا و فرهنگ، امام خامنه‌ای در ۱۷ آذر ۸۶ می‌گوید:  «هر دانش، فناوری و محصولی که در یک جامعه تولید می‌شود، محتوا و بار فرهنگی آن جامعه را نیز با خود داشته، منتقل می‌نماید. وقتی ما می‌خواهیم ساختمان بسازیم و شهرسازی کنیم، در واقع با این کار داریم فرهنگی را ترویج یا تولید می‌کنیم. وقتی تولید اقتصادی هم می‌کنیم، در واقع داریم از این طریق فرهنگی را تولید می‌کنیم، یا اشاعه می‌دهیم». بنابراین تکنوکراسی حتی اگر به معنای اجتهادی! جناب قالیباف باشد، باید بسیار هوشمندانه مدیریت شود تا هر ابزار غربی، کمترین قدرت ابراز هویت فرهنگی خود در جامعه اسلامی پیدا کند؛ توضیح بیشتر:

ابزار مدیریت یا مدیریت ابزار بر ما: جناب قالیباف می‌گوید وقتی می توان با ویدیوکنفرانس طراحی را افتتاح کرد، عرق ریختن و به آنجا رفتن ضد عقل و خلاف دین است؛ اما باید گفت که در محفظه نشستن و با دکمه و کلید و تلفن و ویدیوکنفرانس مدیریریت کردن، در واقع مدیریت شدن با این چیزها است. زیرا ابزارها رسالت شان ایزوله کردن مفاهیم در یک محدوده خاصی است؛ یعنی یک تصویر فقط همان چیزی را به تو می‌نماید که مدیر تصویربرداری تصمیم به قاب کردن آن برای شما دارد نه چیز دیگری و در اینجا هر چند شما بپندارید که با تکنوکراسی مشغول مدیریت جامعه هستید، اما در واقع صحنه‌گردان و نیز خود ابزارها در حال مدیریت شما هستند. آیا تا کنون کسی تصمیم گرفته است که خوراک شکمش را با ویدیوکنفرانس بخورد؟ پس چطور می‌شود قلب را با ویدیو کنفرانس تغذیه مطلوب کرد؟ باید درد را لمس کرد و رنج را زیست! فیلم درد و رنج انسان‌ها، سیاستی در حد فیلم و ابراز هیجان را سبب می‌شود نه بیشتر! وقتی درد عمیقاً به جانت نشست و رنج را زیستی، آن وقت می‌توانی سیاست ضد رنج و درد را نیز زندگی کنی و مردم و نظام را در شرایط تحریم، خلع سلاح نکنی.

ابرانسانشناسی در کلام امیرالمومنین (ع): امام علی (ع) در طراحی انسان‌شناسی استراتژیک می‌فرماید: «العقول أئمة الافکار، و الافکار أئمة القلوب، و القلوب أئمة الحواس و الحواس أئمة الاعضاء» عقلها امامان ذهنها هستند، ذهنها امامان دلها هستند، دلها امامان حسها هستند و حسها امامان اعضاء هستند؛ بحار، ج۱، ص۹۶. بر اساس نمودار انسان شناسی استراتژیک، تمام مفاهیم، از جمله مدیریت، ارتباطات، زیارت و ملاقات را باید در یک عمق (عقل) و سه سطح (ذهن، قلب و بدن) بازشناسی کرده، ارزش حیاتی یا غیر حیاتی آن را نشان‌داد.

تحلیل مدیریت اسلامی و مدیریت تکنوآلود؛ از حج پیاده تا حج سواره و حج ویدئو کنفرانسی! با وجود امکان سفر هوایی یا ماشینی به اماکن زیارتی، آیا جایی برای حج و زیارت پیاده و عرق ریختن هم هست؟ وقتی می‌توان با ویدئو کنفرانس حج‌گزارد، آیا روا است که انسان عرق بریزد و پول به جیب وهابیون بریزد و در گرمایی کشنده به حج برود؟ مگر شما نمی‌خواهید به حج یا مشهد بروید؟ چرا با پای پیاده؟ آیا پیاده رفتن، تحقیر زمان و اسراف عمر نیست؟ آیا در قیامت از جوانی و عمر شما سوال نمی‌شود؟

پاسخ نقضی: در همان زمان قدیم هم که ائمه ما بارها با پای پیاده به حج رفتند، امکان رفتن با مَرکَب وجود داشت؛ پس مرکب ربطی به الان ندارد!

پاسخ حلی: ماتریالیستها وقتی سخن از رفتن به جایی می‌زنند، منظورشان آن است که تن آنان به آنجا برسد و حداکثر اطلاعاتی دریافت کنند که البته می‌توانند این کار را با ویدئوکنفرانس انجام دهند؛ زیر در مکتب مادی آنان، جایی برای عمق و روح نیست تا در پی درک آن باشند و همه چیز در ظواهر خلاصه می‌شود. اما هدف ما رساندن اعضای‌مان به مکه و مشهد نیست؛ هدف آن است که فکر و دل و عقل هم با تن به مشهد بیاید و فراتر از دیدن ظواهر، اعماق مقصد را نیز درک کنیم. این امر، با رنج سفر و تمرکز و تفکر در محبوب حاصل می شود نه با هواپیما یا ویدئو کنفرانس! آمادگی برای درک ابعاد مختلف یک مسأله و ظاهر و عمق آن، طبیعتاً با ویدئوکنفرانس و ویدیوکال حاص نمی‌شود؛ لذا ارزش حج پیاده ۷۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ برابر حج سواره است؛ زیرا قدرت تأثیر آن اینگونه است؛ وگرنه ثواب دادنی که توان تأثیر در ما و تغییر زندگی ما نداشته باشد چه ارزشی دارد؟ زیرا به زودی با یک گناه بزرگی که شکستن دل یتیم باشد، عرش خدا می لرزد؛ و شکستن دل یتیم در اقتصاد توسعه‌ای و مدیریت تکنوکراسی به وفور یافت می‌شود؛ و عرش لحظه‌ها، فرش کفش‌های خامی می‌شود که برای رسیدن، خود را در فیگور انتخاباتی می‌ریزد و پاهایش را پهن می‌گذارد و عمرشان را صرف تنظیم زاویه‌های زیبایی مبتذل برای ساکن شدن بر عکس می‌کنند؛ غافل از آن که دلها به دست خداوند است؛ به قول امام خمینی: به خدا متوجه شو تا دلها به تو متوجه شد: اتبعونی یُحببکم الله!

شنیدن کی بود مانند دیدن؛ ویدئوکنفرانس نمی‌تواند درد را مخابره کند: هنگامی که حضرت موسی در کوه برای عبادت به میعاد رفته‌بود، خداوند به وی فرمود که قومت گوساله‌پرست شده‌اند، اما هیچ رفتار خاصی از ایشان گزارش نشده است. اما پس از آن همه عبادت و توفیق برای به دست‌گرفتن «الواح مقدس» وقتی به میان مردم برمی‌گردد و گوساله‌پرستی آنان را حضوراً می‌بیند، همان الواح آسمانی را می‌افکند! «وَ أَلْقَى الْأَلْواحَ وَ أَخَذَ بِرَأْسِ أَخيهِ يَجُرُّهُ إِلَيْهِ قالَ ابْنَ أُمَّ ...‏ فَلا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْداء» اعراف، ۱۵۰: و سر برادرش هارون را گرفته، به سمت خود می‌کشد به حدی که هارون می‌گوید ای پسر مادرم! مرا دشمن شاد نکن! این است تفاوت حضور در صحنه با دریافت ویدیوکنفرانسی؛ حتی اگر در تراز کسی مثل پیامبر اولواالعزمی مانند موسی (ع) باشی؛ چه رسد به کسانی که برای گرفتن عکس انتخاباتی پای خود را در دام زاویه‌های مبتذل زیبایی «پهن» می‌کنند! به هر حال، ویدئوکنفرانس نمی‌تواند مساحت درد و شعاع رنج را محاسبه و مخابره کند و مدیریت ابزاری، مدیریتی فیلمی یا فیلم مدیریتی است! مدیریت ویدیوکنفرانسی، بی‌دردی مدیریتی و مدیریت بی‌دردی است.

«اعتراف» عقلا بر ضد خودشان پذیرفته است، نه ادعایشان: قطعا اعتراف قالیباف درباره تکنوکرات بودنش، پذیرفته است؛ ولی اگر بعد از سخنان امام خامنه‌ای، ادعا کرد که تکنوکرات نیست، نمی‌توان این ادعا را همتراز اعتراف نشاند، چه رسد که آن را از نظر ارزش، برتر از اعترافش بدانیم و آن را معیار قرار بدهیم! هر چند عملکرد جناب قالیباف و سخنان دیگر وی نیز به روشنی نشان می‌دهد که نظام فکری ایشان بر چه مبنایی است. واقعیت این است که مدیریت تکنوکراسی تعریف روشنی دارد و جناب قالیباف در سطحی نیست که تئوری مدیریتی تولید کند یا در یک جلسه ای که ارزش تبلیغاتی نیز دارد، به جعل اصطلح بپردازد.

حرف آخر: صرف نظر از توجیهات تبلیغاتی، تکنوکراسی معنای خاصی دارد و اگر فن‌سالاری را بپذیریم، انقلاب را به مسلخ برده‌ایم؛ زیرا آمریکا در تکنولوژی و فن، سالارتر از ما است، پس ناگزیر باید غلبه آمریکای تکنوکرات را پذیرفت؛ در این حالت،  یا  باید به ذلت مذاکره تن‌داد یا کمر امام و امت را در زیر بار مدیریت تکنوکراتها در برابر تحریم ها شکست.


۱. البته این مطلب را رسانه های حامی آقای قالیباف، دستکاری کرده است و اخلاق رسانه‌ای را با برخی دستکاریها و بدون ذکر اصلاحیه یا تکمله، زیرپاگذاشته است؛ مثلا عبارت «با این تعریف» در دستکاری‌های بعدی اضافه شده است و در اصل خبر نبوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۷۵
۵۷۷
بجاي اين حرفها كه شماها به همديگه ميزنيد و همديگر را متهم و تبرئه ميكنيد بهتر نيست حلالي باشيد از مشكلات مردم.بابا 8سال عمر 75 ميليون آدم را به باد داديد ....يه ذره فكر كنيد بابا
پاسخ
محمدجواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
با قسمت اول حرفت موافقم، اما با قسمت دوم مخالف. همچنین موافق قسمت سوم هم هستم...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۱۱
۳۳۲
علت دشمني شديد شما با قاليباف چيست؟
من طرفدارش نيستم ولي به خاطر شما حتما به ايشان راي خواهم داد.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام :
اولاً کسی با قالیباف دشمن نیست که شما این طور تعبیر میکنید . بلکه بیان نقاط ضعف و عدم شایستگی ایشان برای مدیریت های بزرگ است .
ثانیاً علتش را میخواهید بدانید ، به گوشه کوچک از عملکرد ها و ضعف ایشان در مدیریتش که مستند هم هستند و در ذیل همین صفحه توسط محمد نوشته شده مراجعه کنید و قضاوت کنید.
ایشان را عده ای جارو جنجالی اگر بزرگش نکنند ، واقعاً آیا واقعاً شایستگی و توان ریاست جمهوری را دارد ؟
آقا جان باید این را درک کرد که تبلیغات برای فروش و معرفی جنس و کالا با تبلیغات برای قبول مسئولیت شغل حساس فرق دارد . بعضی ها فکر میکنند میخواهند کاسه بشقاب بفروشند و به هر ترفندی برای عرضه و معرفی خود متوصل میگردند و فوراً چهره و جا ومقام خود را عوض میکنند . تا دیروز زیر پرچم فلان کس سینه میزدند و حالا بنا به مصلحت به همان کس حمله میکنند و تازه این حرکت هم مشکوک است .
Ahmad jabri
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام
آره این افراد دشمن دکتر نیستند
بلکه دنبال تفلب در گفتمان هستند.
خدا هدایتشون کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!
سهند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
شما ها لرزه به تنتون افتاده که ازش بد میگین. لابد لنکرانی میخواد کارای بزرگ بکنه .میشه یه کار بزرگی که کامی جون انجام داده رو بگین ؟
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
کار بجایی رسیده که قالیباف بااین همه خدمت در جنگ و بعد از جنگ شده تکنوکرات و چاوز از منظر آقایون شده بسیجی عجب دنیایی است اونهائی که شعارساکت فتنه بودند قالیباف را میدهند در مقابل انحراف چرا سکوت کرده اند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام :
جواب آقای ناشناس :
آقای ناشناس ظاهراً فراموش کرده که همه جای ایران صحنه جنگ بود و اگر بعضی ها مثل آقای قالیباف با داشتن امکانات و اطلاعات میتوانستند در پناه گا ه ها مختصر حفاظتی بشوند ، در همان موقع زن و فرزند و مردم در هر کجا مورد حمله ناجوانمردانه هواپیما ها و موشک های صدام بودند.
لطفاً بازی با جملات و لغات ممنوع.
ضمناً مگر فقط آقای قالیباف در جبهه بودند؟
ایشان که سالم هستند و سالم برگشتند اما چه بسیار ی از افراد که یا شهید شدند و یا اسیر و یا قسمتی از بدنشان را در جبهه ها از دست دادند و آنانند که افتخار آفرین هستند و مستحق تقدیر .
ولی معلوم نیست به چه دلیل و چرا با داشتن این همه ضعف در مدیریت ازایشان قهرمان سازی میشود .
اگر نبود ، پرو پاگاند و بر نامه ریزی 7 ساله اش برای بزرگ نمائی کارهائی که زحمتش به گردن کارگران و مهندسین بوده و خرج سر سام آور و حاتم بخشانه اش از جیب من و مردم ،آنوقت باز هم شما میگفتید خیلی کار کرده ؟ اگر کاری شده اولاً وظیفه اش بوده ثانیاً مزد و اجرتش را گرفته و موقعیت برایش درست شده و این همه سر وصدا لازم ندارد و چون هدفش برای تبلیغ 7ساله بوده است پس بخاطر خدا و مملکت هم کاری انجام نداده است ، حواس ها باید جمع باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۰
۲۷۵
تعجب می کنم از نویسنده محترم و از سایت 598 که این مطالب سخیف را ارائه کرده است؛ اولا اینکه استفاده از ابزار در مدریت به معنی مدیریت ابزار ها بر انسان باشد حرف کاملا بی معنایی است لابد نویسنده محترم برای خزید خانه شان هم حتما پیاده می روند تا ابزار ها خریدشان را مدیریت نکنند ؛
البته ممکن است استفاده از ابزار باعث ایجاد یک انحراف در زاویه دید یا درصدی خطا شود اما این خطا در مشاهده حضوری هم وجود دارد و البته با توجه و دقت می توان خطا در هر دو مورد را کم کرد
ثانیا سخیف تر از ادعای فوق ، استناد به روایت حج پیاده یا زیارات پیاده برای اثبات ادعای بالاست ، که حکایت از کم سوادی فراوان نویسنده می کند ؛ واقعا نویسنده از خودش نپرسیده آیا یک روایت آمده که نبی مکرم یا ائمه معصومین توصیه کنند پای پیاده به جنگ یا تبلیغ یا هر ماموریت دیگری بروید و بیشتر عرق بریزید ؟ واقعا امور عبادی مثل حج و زیارت که به صراحت سخت بود در آنها یکی از ملاک های افضل بودن است با دیگر کار های روزمره و اجتماعی قابل مقایسه اند؟
ثالثا ابرارات و مناصب دیوانی و مدیریتی مانند حسابرس ، خزانه داری ، مامور دریافت زکات و مامور پرداخت زکات و ..... از زمان خلیفه دوم در حکومت اسلامی وارد شد و امیرالمومنین نیز کاملا از مشاغل و ابزارات استفاده می کنند البته ایشان برای انفاق شخصی که یک فعل عبادی است از مال خودشان نان و خرما در منازل فقراء می بردند و این کار از دیگر ائمه ما نیز که حاکم نبودند نیز به کرات نقل شده است و گرنه پرداخت زکات به فقراء و تقسیم غنائم و بیت المال هر کدام مامور های خاصی داشت و ایشان کار ها را به متصدی هایشان واگذار می کردند ،
رابعا، چه اینکه ما قالیباف را قبول داشته باشیم یا نداشته باشیم چرا نقد تکنوکراسی که یک بحث کاملا عمیق و استراتزیک است را به یک موضوع انتخاباتی دم دستی گره بزنیم ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیریت سایت هم اگر یه شب خانمشان برای شام وسیله بخواد احتمالا پیاده میره بگیره که یه زمانی تکنوکرات نشه
مجید اردبیلی
-
۱۳:۲۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶۱
۵۷۷
پس شما نباید آب بخورید،چون همجنسگراها آب میخورند
نباید بخوابید چون همه غربی ها میخوابند
چون اگر آب بخوری همجنسباز هستید
و اگر بخوابید غربگرا شده اید!

خودتان احمق هستید و فکر میکنید مردم خرند!
خر خودتان هستید
هش هش هش
پاسخ
علی اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
بااین ادبیات چیزی ازریس جمهورمحترم کم وکسر نمیاری برادر .
راستی کجایی هستی؟؟؟؟؟؟؟چه علاقه ای به بعضی حیووناداری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
تا حالا فکر کردی مشکل غرب با اسلام ما چیه که اسلام ما رو نمی پذیره ولی اسلام ترکیه رو آره ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
عجب تحلیلی (!) داری !!
psdk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۲
۵۱
تشکر از مطالب مفید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
برادر اسدی شما که به ادبیات آقای اردبیلی ایراد گرفتید چرا خودتان بی ادبی ایشان را به کجایی بودنش ربط دادی و معلوم هم هست که منظورتان چیه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۱۵
۴۱۳
خبر نگار افتخاری :
در چند روزاخیر خبر گزاری فارس در یک اقدام نمادین که نشان دهنده حمایت از آقای قالیباف میباشد اقدام به اعطای عنوان "خبر نگار افتخاری به ایشان کرده است " که صرف نظر از اینکه برای این اقدام جنبه حمایت از آقای قالی باف مطرح میشود! انتظار هست که همین خبر نگار مورد افتخار که خود مدیریت سازمانی را دارد که ، روزنامه همشهری زیر مجموعه مدیریتی ایشان بوده (و باز هم صرف نظر از مسائلی که ممکن است به لحاظ طرفداری همشهری از یک تفکر و احیاناً جناح فکری و هزینه ها و در آمد ها و غیره ، میتوان به جرآت گفت که این روزنامه یکی از منتقدین افراطی مایل به اغراق ِ دولت احمدی نژاد بوده است ).
حال ما هم انتظار داریم که این خبر نگار افتخاری در این مقطع به وظیفه اخلاقی یک خبر نگار منصف و بیطرف عمل کرده و به خبر گزاری فارس مطلبی را با توجه به فهرست مندرج در ذیل تهیه نموده تا "محبت "خبر گزاری فارس را فعلاً به این شکل جبران بنماید تا اگر در آینده به ریاست جمهوری انتخاب نشد ، لا اقل مدیران و بانیان و طراحان ازاین بذل محبت بی نصیب نمانده باشند.
آقای قالیباف شایسته است تحلیلی ، از عملکرد شهردار ِ پر قدرت تهران ( که مورد حمایت بسیاری از قدرت ها نیز میباشد) منعکس کند و بنویسد که در زمان مدیریت این شهردار موضوعی که خیلی مورد عنایت و حمایت ایشان نبوده مسئله بیت المال بوده است که البته آنهم شاید به جهت محبوب القلوب شدن در بین اعضأ و عوامل کاری خود باشد ،( البته هزینه ها نیز از جیب مردم تأمین میگردد ).
برای نمونه :
1- چند مرتبه دیوار حاشیه دو طرف پل یادگار امام ( در طول سه سال ) نقاشی، رنگ کاری و مجدداً رنگ کار ی و اجرای طرح شده و نهایتاً با پاچش رنگ آجری بر روی آنها بحالت اولیه بر گشته است .
2- برای حد فاصل بین میدان آزادی تا میدان فتح برای باغچه سازی و تخریب و تغییر در طرح اولیه و ثانویه واجرا های مجدد ... چه میزان هزینه شده است ؟ و البته قبل از تخصیص بخش میانی این مسیر به بی آر تی، عملاً از ابتدای میدان آزادی شروع به موزائیک گذاری میشد و هنگام رسیدن به میدان فتح از میدان آزادی موزائیک ها برداشته شده و شروع به آسفالت و سپس ساخت باغچه و مجدداً باغچه به میدان نرسیده از اول موزائیک گذاری شروع میشد که خوشبختانه با استقرار خط بی آ ر تی ، از ادامه این ریخت و پاش ها ممانعت اجباری بعمل آمد .
3- چرا در سه یا چهار سال قبل و اواخر پائیز در محوطه ای در بخش جنوبی شهرک ژاندارمری و ( ضلع شمالی جلال آل احمد) بدون مطالعه و برنامه ریزی اقدام به ایجاد و تآسیس اماکنی برای بی خانمان ها شده پس از تکمیل و پوشاندن بخشی از سقف این تأسیاست نا گهان اقدام به تخریب تمام سازه ها کرده و مصالح را مدت ها در محوطه تلمبار نموده و رفته رفته منتقل نمودند و فقط هزینه کلان به مردم تحمیل شد ؟
4- آیا در رابطه با شکستگی پل خیابان فتح مسئولین مربوطه مؤاخذه شده و مورد تعقیب هستند ؟
5- چند مرتبه در طول پنج ماه اولیه اوایل افتتاح ساختمان شهرداری منطقه 12 صندلی های تعبیه شده در اطراف حوض وآب نمای این منطقه تعویض و نصب مجدد گردیدند ؟
6- حرف و حدیث ها در را بطه با هزینه دو کیلومتر تونل توحید ( به لحاظ مقایسه ای با سایر طرح ها ) فراوان است برای نمونه توجه کنید ( از قول معاون راه و شهر سازی وزیر راه ) آقای صادقی افزود : تاکنون برای ساخت این خط آهن ( منظور قزوین رشت ) 400 میلیارد تومان هزینه شده است . ( البته برای 80% طرح )
یعنی اگر صحبت های مقامات مقرون به صحت باشد برای دوکیلومتر تونل درداخل شهر چند صد میلیارد بیشترهزینه شده است که با فرض نبود هیچ گونه سؤ استفاده در صدور اسناد و اجرإ، از گزینه سؤ مدیریت در هزینه بیت المال هم میتوان صرف نظر کرد ؟
چون نمونه این چنین ریخت و پاش ها در تهران فراوان است و پرداختن به آنها وقت گیرمیباشد ، ( مثلاً بحث امهإ زباله های بیمارستانی و تخریب و باز سازهای پر زیان فضا های سبزو نما های میادین و... ، که با اِعمال مدیریت صحیح ، صرفه جوئی در هزینه های انجام شده ، کاملاً ممکن بود ) لذا از ادامه اشاره به آنها صرف نظر میشود که البته تماماً نشان دهنده مدیریت ضعیف شهردار بوده و جالب این جاست که این آقای شهردار با تمام این ناتوانی ها ، ادعای سر وسامان دادن به وضع اقتصادی مملکت ظرف دو سال را میدهید ، که این ادعا هم خود، نوعی بی خبری مطلق ایشان از مسائل و مشکلات بین المللی و داخلی بوده که باید گفت: تکیه بر جایگاه ریاست جمهوری ارزش این همه سیاه نمائی و پرو پاگاند بی تناسب را ندارد .
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام :
انتقاد فني عضو شوراي شهر از مديريت شهري اين سال‎هاي تهران/شكيب:در پروژه 17شهريور و هتل برج ميلاد، شهرداري خودسرانه عمل كرد/ماجراي پروژه‎هاي بدون مناقصه، 22 شركت‎خصوصي و بودجه‎فاقد سند 17 شهريور/
رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدوارم اعضای شورای شهر چهارم با حضورشان در صحن شورا به وظایف‌شان به عنوان یک عضو شورا عمل کنند
سید ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۹۳
۴۱۶
قالیباف ریا کاره از رفتارش معلو مه شخصیت حزب باد داره هر جهت که باد می وزد اونم سریع نظرش عوض میشه مثل فتنه که نون تو براندازی بود حالا هم که نون تو جهاده یاد عکس روزنامه همشهری که سیل مترو طناب گرفته بود می کشید نمونه بارزشه
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام :
یه سر بزنید به خبر گزاری فارس و مصاحبه با قالی باف را ببینید اونوقت متوجه رنگ و چهره عوض کردن میشوید .
کم مونده که هرچی بد و بی راه هست نثار حامیان قبلی خودش ( حاتمی و هاشمی ) بکنه .
نمونه اش را ببینید : دولت هاشمی مدیریت جهادی را حذف کرد/ بداخلاقی ها ریشه در دولت اصلاحات دارد/ انقلابی نماها آفت نظام هستند. معمولاً به این گونه آدم ها میگویند ...
ابوالفضل امامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱۹
۱۶۲
سلام بر شما
سخن در این است که ابزارها تنها محدوده خاصی را به انسان مخابره می کنند؛ ولی سفر استانی، سبب می شود که عرصه های گوناگون را بفهمیم. پس نمی توان سفر استانی را با ویدیوکنفرانس انجام داد.

دیگر اینکه صرف نظر از ایجاد محدودیت شناختی از سوی ابزار، محدودیت شدید انگیزه ای هم از سوی ابزار ایجاد می شود؛ مانند آنچه در ماجرای حضرت موسی در مقاله آمده است.

بنابراین باید با توجه به فقر زایی ابزارها در مدیریت، تا جایی که ممکن است در مدیریت کلان و امور حیاتی و استراتژیک مملکت، منطقه و جهان، اقدام به مدیریت انسانی کرد نه مدیریت ابزاری و تکنوکراتی

موفق باشید
پاسخ
عبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۷
۱۳
فقط مانده آقایان باسواد حج را هم از سیاسی و اجتماعی بودن خالی کنند و آن را پدیده عبادی محض معرفی کنند؛ البته نظر من با نظر مقاله همخوانی داره و در نقد آن جنابی است که مقاله ضعیف دانسته است.

یعنی حمایت از قالی باف باید این قده چش و گوش ما رو ببنده؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
همه اعمال هم عبادی هستند و هم اجتماعی و سیاسی اما روشن است که دستور پیاده رفتن به حج و زیارت برای بیشتر ثواب بردن است که مربوط به وجه عبادی است و ربطی به جوانب سیاسی اجتماعی حج یا زیارت ندارد
عبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
اگر حج پیاده فقط برای ثوابش بود و نه خدمت به مردم و در متن مردم بودن، چرا ائمه ما ناشناس می رفتند؟ اگر شناخته شده می رفتند، آیا ثواب پیاده رفتن نمی برد؟ مسلما او داشت پیاده می رفت و ثواب پیاده رفتن را می برد. اما ناشناس بود تا دقیقاً حال و روز مردم را ببیند و به آنان خدمت کند. مسلما مدیریت از راه دور، هم نقص شناختی ایجاد می کند و هم فقر انگیزه ای
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۹۱
۶۷
قالیباف قدرت طلبی بیش نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
لنکرانی بیشتر حداد بدتر و ولایتی بزرگتر از همه
راستی محصولی یادم رفت.... پول داره ها
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام به شما
من کاملا به نقدی که به قالیباف شده، موافقم، اما نسبتهایی مثل ریاکاری و قدرت طلبی، اگر افترا نباشد، شائبه غیبت آن جدی است. لطفا این نظرات را دیگر تأیید نکنی و به جای آن عبارات نامناسبی که توسعه دهنده بداخلاقی است، سه نقطه بگذارید.
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۱
۳۰
سلام - لطفاً عملکرد شهردار تهران را از زبان مدیران قدیمی حاضر در شهرداری ، کارمندان شهرداری ، کسانی که از وقایعی اطلاع دارند و ثانیه شماری می کنند این آقا زودتر از شهرداری برود بپرسید ... نه از جیره خور و کسی که ذینفع آتی است...
پاسخ
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۸
۱
شاخصی برای انتخاب اصلح. (تحلیلی بر جمله: "من انقلابی ام")
http://shamebasirat.blogfa.com/post/43
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۲۵
شما سعی میکنید از یه حرفی که مفهوم مشخصی داره یه چیز دیگه ای برداشت کنید برای تخریب واقعا این چیزایی که شما میگید رو نمیشه برداشت کرد البته علت این برداشت شما مشخصه اولا شما با دید منفی نگاه میکنید و نمتونید منصف باشید دوما قالیباف درنظرسنجی ها بسیار بالاست اما کاندید شما اوضاعش حسابی خرابه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۹
۴۷
از آقاي دكتر خواهشمنديم براي سفرهاي تبليغاتي اشان به جاي مسافرت به شهر و استان از ويدئو كنفرانس استفاده كنند
پاسخ
اسدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
آغا خیلی عالی بود، ته مقاله همینی بود که تو گفتی؛ باور کن آنقدر نکته ات لطیف بود که به فکر کنم خود نویسنده به اون توجه نداشت.
ای والله
صادق پور حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
این قالیباف به دولت میتازد که بجای سفر کردن به سایر نقاط کشورمان وافتتاح طرح ها از ویدئو کنفرانس استفاده کند.اما خودش برای گرفتن چند رای کاسه گدائی بدست گرفته ومحله به محله دوره گردی میکند اگر او راست می گویدبه قول برادر عزیزمان از ویدئو کنفرانس استفاده کند.لطفا دارای هایش را برای مردم واز کجا اوردنش را هم اعلام کند.مردم بهترین محرم اسرارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
به کاندیدای خودت هم بگو
عاقل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۰
۱۳۴
سلام شماازکلمه حقی اراده باطل کردید..نتیجه گیری تون علمی نیست متاسفم براتون که ازحق خارج شدید ولایق مدیری مثل قالیباف نیستید
پاسخ
tm
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
قاليباف از اويل زمستان سال تبليغات خودشان رااغازكردندوبه هربهانه اي جلوي دوربين تلوزيون بودنديادربرج ميلاد.قانون شكن.قبل از رياست .بعدازرياست چه ميشود
فياض
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
قاليباف .ازسال پيش . وپيش ازهمه .به هربهانه اي تبليغات خودرااغازكردند.قانون شكن قبل ازرياست.بعدازرياست چگونه مي شود.يادرتلوزيون بوديادربرج ميلاد
كامران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
فكركنم .اگرقاليباف رئيس جمهورشودبخاطر تسريع ونبودوقت .ورودكالاي چيني تسريع پيداكند.همانطوركه سنگ برج ميلادكه ازچين سنگ گرانيت واردكردندو وقتي عده اي پرسيدن بااينكه يزدبهترين سنگ گرانيت دنيارادارد چراازچين واردشده درجواب گفتند به دليل كمبودوقت
پاسخ
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
سايت
http://www.pejvaknews.ir/fa/pages/?cid=30211
قابل توجه يكي از كانديداهاي رياست جمهوري يازدهم: شهرداري تهران، حافظ منافع شهر است يا منافع شخص؟ / آقاي قاليباف: آدرس بلواري كه مي خواستيد !
به گزارش پژواك، بي گمان قطع درختان و محروم كردن شهر از وجود فضاهاي طبيعي و سرسبز اقدامي است كه نمي توان براحتي از كنار آن گذشت.
همين چند روز قبل بود كه سرانجام رئيس جمهور در سايه سكوت رسانه ها و بسياري از مدعيان، انتقاداتي را نسبت به قطع درختان شهر تهران مطرح كرد و در مقابل شهرداري تهران به جاي پاسخگويي به افكار عمومي و انتقادات مطرح شده ، با حذف صورت مساله، سعي در حل و فصل مساله داشت كه نمونه آن در نامه " نامدار صداقت " مديركل روابط عمومي شهرداري تهران به دفتر رئيس جمهور قابل مشاهده است.
اين اقدامات شهردار و شهرداري تهران مارا بر آن داشت تا سخنان رئيس جمهور را پيگيري كنيم كه البته شاهد واقعيات تلخي بوديم. نخستين گزارش خبري – تصويري از اقدامات غيراصولي شهرداري تهران نسبت به قطع درختان شهر تهران در ادامه مي آيد:
گويي هيچ درختي در انتهاي بزرگراه كردستان، نرسيده به ميدان گل ها وجود نداشته است ! . با كمي دقت و گفت و گو با ساكنين اين منطقه مي توان به راحتي فهميد اين منطقه در گذشته اي نه چندان دور پوشيده از درختان سرسبز و زيبا بوده است ، اما از آنجا كه نظارت مناسبي بر عملكرد و ساخت و سازهاي چندسال اخير شهرداري تهران وجود ندارد ( البته اگر به دستور خود شهرداري نباشد ! ) اين منطقه بدون هيچگونه مزاحمتي به يكباره از درخت و فضاي سبز پاكسازي مي شود!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
کی گفته که ترجمه عربی به فارسی افکار می شود ذهنها؟ بلد نیستید ترجمه کنید اشکالات وارد بر مفهوم ذهن رو نمی دانید حق ندارید ترجمه اشباه کنید و سخن رو تحریف کنید. فکر می کنید لفظ ذهن ها برای مردم از افکار ملموس تر است؟
پاسخ
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
اگر مد یریت اینه که با عجله و برای تبلیغات 5برابر هز ینه معمو ل یک پرو ژه با انهمه دبد به و کبکبهو امدن نما یندگان و را ه انداز ی کا رنا وال واخر سر معیو ب از اب در بیا د و مردم مستضعف را از ارزن تر یبن و سیله نقلیه یعنی اتو بو س محروم کردن و انرا تا 5 بر ابر گران کردن و از حا لت خدما تی به در امد زایی تبد یل کردن است عطا ی این مد یر یت را باید به لقایش بخشید البته مو ارد گو ناگو ن دیگر را تهرانیها بهتر می دانند که در این مجا ل فر صت نیست
پاسخ
دادا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۲۳
آقا این انگی که شما به اسم«تکنوکرات» به این بنده خدا می زنید،خلاف همون اخلاق و اسلامی نیست که ازش دم میزنید؟ گیرم که درست باشه حرفتون ، شماها چرا از برنامه خودتون حرف نمی زنید.تخریب کاندیداهای دیگه خیلی بچه گانه ست.انشاء الله خدا هدایتمون کنه که ازاسلام فقط به نفع خودمون استفاده کردیم و استفاده ای براش نداشتیم.نمونه اش هم همین مقاله ست.
پاسخ
دادا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آقا این انگی که شما به اسم«تکنوکرات» به این بنده خدا می زنید،خلاف همون اخلاق و اسلامی نیست که ازش دم میزنید؟ گیرم که درست باشه حرفتون ، شماها چرا از برنامه خودتون حرف نمی زنید.تخریب کاندیداهای دیگه خیلی بچه گانه ست.انشاء الله خدا هدایتمون کنه که ازاسلام فقط به نفع خودمون استفاده کردیم و استفاده ای براش نداشتیم.نمونه اش هم همین مقاله ست.
پاسخ
مرتضي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴
۷۲
اقاي قاليباف يك فرد انقلابي و ولايت مدار هستند ودر چندين سال خدمت خود ثابت كردن كه توان مديريت در سطح بالا را دارند شايد براي بعضي ها خوشايند نباشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۲۵
تحلیل شما متاسفانه بسیار سطحی است
از احادیث امامان استفاده ابزاری کرده اید که این خود نوعی تکنوکراسی است
و مغالطه ای که به کار برده اید تنها برای تخریب قالیباف است
متاسفانه به جای نقد منصفانه فقط دارید تخریب می کنید
من از قالیباف حمایت نمی کنم اما نگران بچه های ارزشی مثل شما هستم که دچار این گونه اقدامات نشوید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۶۱
شاید منظور قالیباف این بوده بجای این همه مخارج سفر و رومان و قیچی و بنر ! و تعطیلی ادارات استان مقصد بهتره بی سرو صدا کارتون رو انجام بدین ، همون کاری که رئیس اسبق اداره صنایع آذربایجان غربی انجام داد و در همین رکود جاری تونست 20 درصد هم سهم تولید رو افزایش بده و لی بعلت هم فرکانس نبودن با دولت عزل شد
پاسخ
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۲
۲۰۰
نامردای بی تقوا...
حالا میبینید که آقای قالیباف رای میاره و همتون به این ذات کثیفتون پی میبرید.
پاسخ
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
از تکنوکراتیسم بگزریم لیبرالیسم چه کنیم کارها ایشون در چند سال اخیر کاملا نشون دهنده تفکرات لیبرالی ایشون هست جامعه اسلامی جامعه که باید بر اساس شرع باشه نه عرف خدمات شهداری در این چند سال در جهت رفاه چه قشر جامعه بوده؟
خواهشن از جبهه حرف نزنید میدان الان مهمتر جنگ نرم ایشون در فضای فرهنگی چه تلاش های کردن ایا ایشون توانایی تولید طرح از درون مطالب اسلامی برای حل مشکلات داره ؟تخصص ایشون برای ریاست جمهوری چی؟باطرح لیبرالی جامعه ما مشکلاتش حل نمیشه چون اونور دنیا و غرب حل نشود 16 تریلون بدهی خارجی کی میخواد درست کنه ..........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
این گو ی و این میدان مردم با ید رای بدن نه ایکه من بگم فلانی رای میاره و بعضی ها هم خو د شو ن و کیل و وصی مردم ندونند و هی بگند مردم به این رای میدن به او ن رای نمیدن البته فر ما یشات رهبر بزرگوار در هدایت افکار جامعه ره گشا هیشه بو ده و خو اهد بو د
پاسخ
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بنده جنو ب شهر تهران به هیچ و جه از عملکرد شهردار در مو رد فقط و سا یل نقلیه عمو می شاکی و کاملا نارا ضیم بقیه کا رهای ایشان دیگر جا ی خو د بجا ی هز ینه بیهو ده برای پیا ده رو ها و ضعیت اتو بو س هارا اصلا ح و پو ل بلیط انر ا کا هش دهید و کیفت انر ا بهتر کنید
پاسخ
احمد شاه محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
رای من اکبر اقا
پاسخ
موحدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
به نظرم نویسنده این مقاله از ده قرن پیش به این طرف زندگی می کرده و یه روح احضار شده است!
پاسخ
جابر احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام مردی به بزرگی شما ندیدم که نظرات بنده را خذف می کند؟؟×!!!
واقعا شما مخالف اتحادید؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا بهمون رحم که با وجود برخی از شماها!!!


زاکانی در خصوص ائتلاف با گروه‌های دیگر گفت: معتقد هستم با حضور آقای هاشمی اصولگرایان نیازمند همگرایی هستند و کسانی که قرابت بیشتری با هم دارند باید آن را شروع کنند و به جامعه اطمینان بدهند در نهایت یک نفر از میان آنها به صحنه خواهد آمد؛ آقای هاشمی و تمام کسانی که به او کمک می‌کنند ظرفیت پیروزی ندارند و تنها در صورت تفرقه اصول‌گرایان موفق می‌شوند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها