يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۲۱۱۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
کتاب «ترکیب التقاط و ترور» اسناد و عملکرد گروه فرقان رونمایی می شود
598 به نقل از رجانیوز: در آخرین روزهای نمایشگاه کتاب تهران، کتاب «ترکیب التقاط و ترور» که به بررسی اسناد و عملکر گروه فرقان می پردازد رونمایی خواهد شد. این کتاب به قلم محمد حسن روزی طلب نوشته شده است.
این رونمایی فردا جمعه ساعت 15 در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در راهروی 12 غرفه 3 برگزار خواهد شد.
 
این کتاب شامل چهارفصل که بررسی نحوه شکل گیری و عقاید فرقان، ترورهای فرقان، نحوه دستگیری و انهدام گروه فرقان و توضیحاتی پیرامون حبیب الله اشوری می باشد. همچنین متن کامل دادگاه اکبر گودرزی رئیس گروه فرقان و تصاویری از اعضای این گروه نیز به ضمیمه این کتاب می باشد.
 

 
قابل ذکر است انتشار بیش از 220 برگ از اسناد دادستانی انقلاب، تیم های تعقیب و مراقبت گروه فرقان و اسناد مربوط به دستگیری و محاکمه حبیب الله آشوری از جمله ویژگی های کتاب «ترکیب التقاط و ترور» است. 
 
در این کتاب با تکیه بر اسناد دادستانی انقلاب به جزییات ترورهای گروه فرقان پراخته شده و برای اولین بار از ترور آیت الله خامنه ای در 6 تیر 1360 در مسجد ابوذر به وسیله اسناد معتبر رمزگشایی می شود. در این کتاب اعترافات مسعود تقی زاده که عامل بمبگذاری مسجد ابوذر بوده، منتشر شده است. در بخشی از این اعترافات آمده است: تا این که مطع شدیم [آیت الله] خامنه ای در محل یک برنامه پرسش و پاسخ دارد. من روز قبل برای شناسایی مسجد رفته و فردایش با ضبط به محل رفتم. قبلا مهدی آن را با چراغ امتحان می‌کرد و خوب عمل می‌کرد ولی روز عمل صبحش که من چند دفعه آزمایش کردم، متوجه شدم که زیاد هم قابل اعتماد نیست و با کمی تکان از حالت معمولش بیرون می آید. به هر حال من ظهر به مسجد رفتم و دیدم که یک نماز به امامت خود [آیت الله] خامنه‌ای خوانده اند و نماز بعدی را هم من شرکت کردم و سپس وقتی وی برای سخنرانی به پشت میز بزرگی که قرار داشت رفت من بعد از یکی دو دقیقه ضبط را به کار انداخته و جلوی وی گذاشتم. البته چون میز بزرگ بود او برای برداشتن کاغذ سوال ها به آن طرف و این طرف خم می شد، من امکان این که به هدف بخورد را زیاد نداشتم و دیگر این که چون ترس داشتم، قبل از رسیدن نوار به آخر بمب عمل کند هر چه سریعتر به کناری رفته و جورابهایم را پوشیدم و سپس به توالت رفته و از آنجا خارج شدم و از کوچه پشتی به میدان ابوذر که فولکس را آنجا گذاشته بودم رفتم و از محل دور شدم.
 
همچنین یک فصل از این کتاب به برسی زندگی حبیب الله آشوری می پردازد و از روابط ادعایی او با آیت الله سیدعلی خامنه ای رمزگشایی می شود. همچنین اسناد مربوط به شهادت نامه آیت الله خزعلی مبنی بر ارتداد آشوری نیز در بخش اسناد این کتاب منتشر شده است. 
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۱۹
۶۲۲
حالا چه موقع درج این خبره ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
به خاطر رونمایی اون در نمایشگاه کتاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اااا
پاسخ
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱
۱۱۳
کاش کمی بیشتر تو درج خبر دقت میکردید..خدا به رهبر گرانقدر سلامتی بده
پاسخ
مروت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
رهبرمان مانند مولایش علی (ع) زخم خورده منافقین کوردل میباشد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
گوش شما به دهان ایشان باشد که گوش ایشان به دهان اقا ست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خدانگهداررهبرباشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها