کد خبر: ۱۳۹۴۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
وندی شرمن: کاخ سفید تبعات تحریم ها بر گردن نمی گیرد:
خانم شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه ای در خصوص انتخابات و مسئله هسته ای ایران خاطرنشان کرد اگر ایران بپذیرد با 1+5 مذاکره سازنده داشته باشد تحریم ها در یک آن حذف خواهند شد!ایشان به این مسئله اشاره مستقیمی نکرد که منظور از مذاکرات سازنده چیست، ولی از فحوای کلام وی و دیگر مقامات ایالات متحده به خوبی می توان فهمید که مذاکرات سازنده در قاموس اصطلاحات غرب یعنی پذیرش بی چون و چرای هرآنچه آنان (1+5) دیکته خواهند کرد!
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ خانم شرمن، معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در مصاحبه ای (کلیک کنید) در خصوص انتخابات و مسئله هسته ای ایران خاطرنشان کرد اگر ایران بپذیرد با 1+5 مذاکره سازنده داشته باشد تحریم ها در یک آن حذف خواهند شد!

ایشان به این مسئله اشاره مستقیمی نکرد که منظور از مذاکرات سازنده چیست، ولی از فحوای کلام وی و دیگر مقامات ایالات متحده به خوبی می توان فهمید که مذاکرات سازنده در قاموس اصطلاحات غرب یعنی پذیرش بی چون و چرای هرآنچه آنان (1+5) دیکته خواهند کرد! چرا که اگر غیر از این بود، تا کنون پس از چندین دور مذاکره حداقل نتیجه مثبت حاصل شده بود؛ اما چون تا کنون منافع غرب تامین نگشته است، و به عبارت صریح تر به این دلیل که ایران تسلیم خواسته های خودخواهانه غرب نشده، مذاکرات سازنده نبوده اند!



وی همچنین در پاسخ به این سوال که ”آیا قبول دارید تحریم های اقتصادی مخصوصا در بخش دارو و غذا بر قشر مستضعف سختی های فراوانی را تحمیل کرده اند؟" اقرار کرد کاخ سفید به خوبی از این مسئله آگاه است.

این در حالی است که ایالات متحده همیشه به انحاء مختلف سعی داشته خود را خیرخواه ملت ایران عنوان کند. شرمن برای طفره رفتن از این مسئله، تمام تبعات تحریم ها را متوجه نظام دانست و عنوان کرد ”رژیم ایران باید توصیه های 1+5 را بپذیرد تا این وضعیت خاتمه پیدا کند."

سوء استفاده از وضعیت اقتصادی و استفاده از آن به عنوان یک اهرم فشار تا مردم را رو در روی نظام اسلامی قرار دهد از اوان پیروزی انقلاب اسلامی آغاز گشته ولی هربار در مناسبتهای گوناگون مانند راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات مختلف، و استقبال از سران نظام به خصوص رهبر عظیم الشأن انقلاب در استان های مختلف ملت ایران نشان داده اند با وجود تمام سختی ها و فشارهای کمرشکن اقتصادی و ... دست از آرمان های انقلاب اسلامی که اولین آنها استقلال است دست بر نخواهد داشت.

شرمن همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو آن را غیرقابل پیشبینی خواند و در پاسخ به این سوال که ”آیا انتخاب یک رئیس جمهور میانه رو به نفع امریکا نخواهد بود؟" خاطرنشان کرد رهبر ایران آیت الله خامنه ای اجازه نخواهد داد هیچ رئیس جمهوری از سیاست های نظام فاصله بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱۰۷
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها