کد خبر: ۱۳۹۵۹۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
دکتر جلیلی در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس:
جليلي مهم ترین رکن حمایت از تولید را عدالت دانست و ابراز داشت: کسانی که فکر می‌کنند بدون عدالت می‌توانند پیشرفت را تحقق بخشند، در حقیقت به سرابی بیش نخواهند رسید؛ وقتی می توان پیشرفت واقعی داشت که به طور عادلانه فرصت‌ها را ایجاد کنیم، تا شرایط لازم برای همه فراهم شود و همه از فرصت برابر استفاده کنند.
به گزارش پایگاه 598، روز گذشته تمامي از خیابان‌های منتهی به ورزشگاه شهید بهشتی مشهد مزین به تصاویر امام خمینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی و دکتر جلیلی بود و در ساعات تجمع حامیان دکتر جلیلی بار ترافیکی این خیابان ها به لحاظ کثرت جمعیت بسیار سنگین شده بود، به گونه ای که تمامی درب های ورزشگاه شهید بهشتی مشهد بر روی علاقه‌مندان و حامیان دکتر جلیلی بسته شد.

میل و اشتیاق مردم مشهد مقدس به دکتر جلیلی در سالن شهید بهشتی موج می زد و هزاران نفر از مردم مشتاق حضور دکتر جلیلی در ورزشگاه شهید بهشتی بودند. سیل جمعیت به مقداری زیاد بود که به گفته مسؤولان ورزشگاه این مجموعه ورزشی تا به امروز چنین جمعیتی را به خود ندیده بود.



بنابر گفته مجری برنامه جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر از حامیان دکتر جلیلی سخنان دکتر جلیلی را پشت درب های بسته شنیدند، این درحالی است که در روزهای گذشته دیگر نامزدهای ریاست جمهوری برای پرکردن صندلی های این ورزشگاه از شهرستان ها و روستاهای اطراف مشهد با اتوبوس مردم را به این ورزشگاه آورده بودند.

دکتر سعید جلیلی در این مراسم در سخنان خود تصريح كرد: در شعارها و پیام‌های شما مشهود است، که اگر با این شور و شوق به عنوان حامیان بنده در این ورزشگاه جمع شده‌اید و اگر چنین محبتی را ابراز می‌کنید، فقط و فقط به خاطر این است که فکر می‌کنید مردی در مسیر ولایت و درجهت خدمت برای شما آمده است، اما در حقیقت پیشرفت ملت ما و تمام موفقیت هایی که داشته‌ایم در 34 سال اخیر مرهون پیروی از ولایت بوده است.
وي با بيان اينكه امروز دو خط مهم در مقابل هم صف آرایی کرده‌اند، گفت: نخست خط ایمان و امید ـ که بر مبنای آموزه های دینی و قرآنی و اسلام ناب و امام عظیم الشأن ما در 50 سال پیش در این کشور بلند کرد ـ و دیگری خط تخریب، تحریم و تهدید.

به گفته جليلي امروز با گذشت 50 سال از خرداد 42 ملت ما آنچه را که باور داشته به خوبی تجربه کرده است؛ بسیاری از مسائلی که باور داشتیم در زندگی خود تجربه کرده‌ایم.

وی با بیان این که ما تجربه کرده‌ایم که اگر خدا را باور کنیم وعده پیروزی خدا حتمی است، تصریح کرد: ما تجربه کردیم که اگر ایمان و عمل صالح را به زندگی خود بیاوریم زندگی گوارا و دلنشین حاصل می‌شود و تجربه کرده‌ایم که اگر دعوت خدا و پیامبر را را برگزیده‌ایم به حیات جدیدی رسیده‌ایم.

كانديداي جبهه مقاومت در انتخابات رياست جمهوري با تاكيد بر اينكه این حیات ملت ما است که در پرتو لبیک به خدا و پیامبر محقق شده است، افزود: ملت بزرگ ما حماسه‌های بزرگی در 34 سال گذشته خلق کرده است که در مبنای دو اصل مهم بوده است؛ نسخت خداباوری و مردم باوری و دیگر اعتقاد به خدا و اعتماد به مردم.

وي اظهار داشت: اگر ما امروز با صلابت و قدرت می توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا بایستیم و از حقوق خود دفاع کنیم، این صلابت مرهون باور به دین خدا و اعتماد مردم است.



جلیلی با بيان اینکه اگر ما حماسه 8 سال دفاع مقدس را خلق کرده‌ایم  به جهت آن بود که جوانان شما این فرصت را پیدا کردند تا ایمان دینی خود را در عرصه جهاد به نمایش بگذارند، افزود: امروز ما باید حماسه های جدید خلق کنیم و می توانیم خلق کنیم.

وی اذعان داشت: اگر حماسه دفاع مقدس برای ما یک حماسه درخشان و در اوج قله است، نباید این حماسه ها را در زمان و مکان محدود کنیم؛  ما باید این حماسه ها را در عرصه های دیگر هم ایجاد کنیم و ما باید حماسه‌های جدید را با ایمان به خدا و احکام خدا و اسلام ناب و با باور به مردم خلق کنیم.

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه امروز ما در موقعیت خیبر هستیم، اضافه کرد: امروز ما در موقعیت موفقیت‌های این ملت هستیم، کسانی می‌خواهند اکنون که دشمن از مواجهه با ملت ما آشفته شده است و ما در پشت خیمه های دشمن رسیده‌ایم، با ایجاد تردید ما را در مسیر مان دچار تزلزل کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور اظهار داشت: امروز کسانی می‌خواهند در ظرفیت‌های ملت ایران ایجاد تردید کنند، امروز عده ای میخواهند در موقعیت درخشانی که به برکت انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم ایجاد تردید کنند، امروز می‌خواهند در فرصت‌هایی که جوانان می‌توانند خلق کنند ایجاد تردید کنند.

جليلي با تاكيد بر اينكه امروز خط تردید در برابر خط ایمان و امید قرار گرفته و باید هوشیار بود، گفت: هنر بزرگ ولایت مطلقه فقیه و رهبر انقلاب این است که با خدا باوری و مردم باوری توانستند قدرتی را در عرصه بین المللی خلق کنند که امروز به تنهایی در برابر تمام قدرت‌های جهان ایستاده‌ایم.

وي  امروز در تقابل اراده ها در موضوعات مختلف، اراده ملت ما است که همیشه پیروز است، آن ها می خواستند شاه را نگهدارند، ولی ملت شاه را سرنگون کرد؛ آنها می خواستند با صدام ما را سرنگون کنند اما ملت ما تحت گفتمان اسلام ناب ایستاد و پیروز شد. تمام قدرت های جهان در کنار هم ایستادند که ما هسته ای نشویم، ولی ملت ما اراده کرد و اما امروز یکی از 10 کشور هسته ای جهان هستیم.



دبير شوراي امنيت ملي افزود: دفاعی که ملت ما از حقوق هسته‌ای خود می کند تنها دفاع از حق هسته‌ای نیست، دفاع از تمام حقوق هسته‌ای است و می خواهد درسی به دشمن بدهد که دیگر به هیچ حق ملت ایران طمع نکند.

نتیجه تکثیر فتح خرمشهر آزادسازی سرزمین های اشغالی لبنان و پیروزی در جنگ های 22 و 33 روزه شد

جلیلی با بیان این که ما باید حماسه‌ای جدید خلق کنیم و حماسه های خود را تکثیر کنیم، گفت: امروز ما در مرحله ورود به تمدن نوین اسلامی هستیم و اگر ما روزی خرمشهر را فتح کردیم، نتیجه تکثیر آن آزاد سازی سرزمین های اشغالی لبنان و پیروزی در جنگ های 22 و 33 روزه شد؛ این قوت الگوی مقاومت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما توانسته‌ایم در برابر همه دشمنان مقاومت کنیم و حماسه‌های بزرگ خلق کنیم، ضرورت دارد که  امروز نیز در عرصه‌های دیگر هم حماسه خلق کنیم.

جليلي گفت: اگر ما بتوانیم دوباره آن دو عنصر اسلام ناب و مردم باوری را درهمه عرصه ها کنار هم قرار دهیم می توانیم در اقتصاد، صنعت کشاورزی و فرهنگ حماسه های بزرگ خلق کنیم.

به گفته اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري اگر می‌خواهیم مسیر پیشرفت ملت ایران مسیری پرشتاب و در تراز انقلاب اسلامی باشد باید بار دیگر به مردم اعتماد کنیم و مردم و قدرت جوانان خود را باور کنیم.

وی اظهار داشت: جوانانی که از مشهد و خراسان در جبهه‌ها حماسه‌های بزرگی را خلق می کردند، امروز می‌توانند در اقتصاد، کشاوری، صنعت و تولید حماسه‌های بزرگ تر را خلق کند.

جليلي در ادامه به نقش دولت در خلق حماسه‌هاي بزرگتر اشاره كرد و گفت: کسی که در مقام ریاست جمهوری قرار می گیرد و رییس دولت است، مهم ترین وظیفه‌اش این است که آن سازکار و تفکری که حماسه‌هایی را در جبهه‌ها خلق کرد به وزارتخانه‌ها و ادارات بیاورد و دوباره خلق کند.

وی ادامه داد: اگر امروز گرانی و بیکاری وجود دارد، نه تنها باید این مسائل را به خوبی رفع کنیم، بلکه باید به گونه ای پیشرفت کنیم که الگویی در عرصه های مختلف برای بیداری اسلامی و تمدن نوین اسلامی فراهم شود. چرا باید مشکل گرانی داشته باشیم؟ اگر به تولید توجه کنیم و به ظرفیت‌های خود توجه کنیم؛ جوانان ما نه تنها باید دنبال کار نباشند بلکه هر کدام آن ها باید کار آفرین باشند.

جلیلی با بيان اينكه در مشهد مقدس و خراسان بزرگ ظرفیت‌های بسیار بزرگی وجود دارد، تصريح كرد: ما امروز نباید به پیشرفت حداقلی اکتفا کنیم، اگر ما برای ظرفیت‌های سخت افزاری و منابع طبیعی که خداوند در اختیار ملت قرار داده به خوبی برنامه ریزی کنیم و استفاده حداکثری نماییم، بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شود.

وي اظهار داشت: چرا ما با این همه ظرفیت های طبیعی باید 11 میلیارد محصولات کشاورزی وارد کنیم؟ اگر این مقدار را به کشاورزان به صورت تسهیلات دهیم، نه تنها اشتغال و تولید بیشتر می شود، بلکه به شکوفایی قابل توجه خواهیم رسید.

جليلي مهم ترین رکن حمایت از تولید را عدالت دانست و ابراز داشت: کسانی که فکر می‌کنند بدون عدالت می‌توانند پیشرفت را تحقق بخشند، در حقیقت به سرابی بیش نخواهند رسید؛ وقتی می توان پیشرفت واقعی داشت که به طور عادلانه فرصت‌ها را ایجاد کنیم، تا شرایط لازم برای همه فراهم شود و همه از فرصت برابر استفاده کنند.

نمی‌شود سازوکار بانکی داشته باشیم که فقط 23 نفرد ر کشور 11 هزار میلیادر تومان از بانکها وام بگیرند و پس ندهند

وی با ذکر این که عدالت در توزیع منابع باید محقق شود، با ذكر مثالی بیان کرد: نمی‌شود سازوکار بانکی داشته باشیم که فقط 23 نفرد ر کشور 11 هزار میلیادر تومان از بانکها وام بگیرند و پس ندهند؛ اگر عدالت در توزیع منابع ارزی، ریالی و مالی ما حاکم شود و آن هم نه به شکل مقطعی، بلکه در چهار چوب عدالت ساختاری، آنگاه ملاحظه خواهیم کرد که منابع کشور به خوبی در اختیار فرصت های پویا قرار می گیرد و همان حماسه هایی که فرزندان ما در خیبر و کربلای 5 خلق کردند در اقتصاد و صنعت و تولید خلق خواهند کرد.

جلیلی ابراز داشت: امروز اگر می‌خواهیم چنین پیشرفتی را داشته باشیم باید همچنان که در برابر قدرت‌ها مقاومت کنیم، در برابر رانت‌خواران و کسانی که می‌خواهند با فرهنگ اشرافی حضور داشته باشند و کسانی که می خواهند ندای عدالت‌خواهی را خاموش کنند نیز مقاومت کنیم. امروز کسانی که می خواهند با سازوکارهای اداری مانع رشد کشور شوند، باید مقاومت کرد. دولت باید با استفاده از ظرفیت همکاران دولت، اصلاح ساختار اجرایی اداری کشور را به گونه ای رقم بزند که نه تنها کسی از مراجعه به ادارات پشیمان نشود، بلکه ادارات را پناهگاه خود بداند.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله 24 خرداد با حماسه ای که مردم خلق خواهند کرد، هر برادری که بتواند منتخب مردم باشد و اعتماد مردم را جلب کند، باید از فردای حماسه سیاسی، کلید حماسه اقتصادی را بفشارد و با استفاده از ظرفیت‌های مهم کشور و در چهارچوب گفتمان اسلام ناب حماسه بزرگ اقتصادی را خلق کند.

جليلي در پايان گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم با عمل به تکلیف مان در چهار چوب گفتمان اسلام ناب و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، مقام معظم رهبری این پیشرفت بزرگ را برای ملت و کشور به ارمغان بیاوریم و الگو و نمونه ای برای تمدن نوین اسلامی باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها