أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۰۳۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
وقتی که خط تخریب جلیلی در داخل و خارج بهم پیوند می خورند:
در کمتر از 15ساعت مانده به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی درباره رییس جمهور آینده به اوج خود رسیده است.در همین راستا رسانه های اپوزیسیون برای ایجاد جو روانی علیه گفتمان مقاومت دست به انتشار نظرسنجی های جعلی زده تا با بحران نمایی، مسیر آرای مردم را عوض نمایند.

سرویس سیاسی پایگاه 598 - محمد حسین کشکولی/ در کمتر از 15ساعت مانده به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گمانه زنی درباره رییس جمهور آینده به اوج خود رسیده است.در همین راستا رسانه های اپوزیسیون برای ایجاد جو روانی علیه گفتمان مقاومت دست به انتشار نظرسنجی های جعلی زده تا با بحران نمایی، مسیر آرای مردم را عوض نمایند.

سایت جنبش راه سبز وابسته به اتاق فکر لندن که مدیریت آن را مهاجرانی (وزیر فرهنگ فراری خاتمی) بر عهده دارد در خبری مدعی شد: حسن روحانی با در اختیار داشتن31.7 درصد آرا (در میان 8 نامزد اولیه) و 32.4 درصد (در میان 6 نامزد موجود) در صدر قرار دارد. پس از وی محمدباقر قالیباف، با 24.1 درصد آرا (در میان 8 نامزد اولیه) و 24.6 درصد (در میان 6 نامزد موجود) در رده‌ی بعد قرار می‌گیرد. محسن رضایی و سعید جلیلی نیز به ترتیب با 14.3 و 13.7 درصد (در میان 8 نامزد اولیه) و 14.6 و 14 درصد (در میان 6 نامزد موجود) در رده‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند. پس از اینان، علی اکبر ولایتی ومحمد غرضی قرار دارند.

جرس در ادامه با انتشار نموداری از روند رشد آرای کاندیدا روحانی را پیشتاز صعود معرفی کرد و افزود: در میان اصولگرایان قالیباف بیشترین رای را دارد و پشت سر روحانی است.

در راستای همین سناریو سایت رادیو فردا که با حمایت سازمان جاسوسی آمریکا اداره می شود در خبری مدعی شد: قالیباف و روحانی به دور دوم انتخابات راه می‌یابند.

رادیو فردا افزود: مراکز افکارسنجی می‌گویند که مجموعه کناره گیری حداد عادل و عارف باعث «تغییرات معناداری» در نظرسنجی‌ها شده به‌طوری که حسن روحانی را در کنار محمدباقر قالیباف به عنوان چهره پیروز مرحله اول انتخابات معرفی می‌کند.

این سایت خبری آمریکایی ادامه داد: نظرسنجی ها در عین حال حکایت از افت چشم‌گیر آرای محمدباقر قالیباف دارد در حالی که آرای حسن روحانی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در ادامه سناریوی القای پیروزی روحانی و قالیباف موسسه پژوهشی خصوصی «آی‌ پز»در آمریکا نیز نظرسنجی جدیدی به صورت تلفنی انجام داده که در آن اعلام کرده که حسن روحانی و محمدباقر قالیباف به دور دوم انتخابات راه می‌یابند با این تفاوت که در این نظرسنجی آرای روحانی حدود دو درصد بیشتر از آرای رقیب خود است.

این نظرسنجی می‌گوید آرای حسن روحانی روزهای ۲۰ و ۲۱ خرداد از ۱۴.۴ به ۲۶.۶ درصد رسیده که می‌تواند بازتابی از حمایت‌ چهره‌هایی مانند محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب از او باشد.

سایر رسانه های اپوزیسیون نیز با القای شور انتخاباتی اصلاح طلبان و افزایش آرای روحانی این موضوع را القا می کنند که او حتما یک پای رقابت در دور دوم است.

همچنین برخی از رسانه ها با انتشار خبر برگزاری جشن پیروزی روحانی در روز شنبه به دنبال زمینه سازی در افکار عمومی برای القای حتمی بودن پیروزی روحانی به التهاب درونی دامن زدند.

پس از تخریب سنگین جلیلی از سوی رسانه های اپوزیسیون در این روزهای پایانی شاهد سانسور همایش های پرشور با حضور هزاران نفر از حامیان گفتمان انقلاب اسلامی و القای عدم تمایل مردم به وی هستیم. همین امر موجب آن شده که رسانه های بیگانه به صورت غیرمستقیم با پرداختن به سایر کاندیدا عملا وی را از جریان رقابت خارج نمایند و طرفدارانش را با شگردهای مختلف به سمت قالیباف و یا ولایتی سوق دهند. بدیهی است که مهمترین هدف دشمن پس از سرد کردن انتخابات رای نیاوردن جلیلی است که در این نقشه آن را دنبال می کند.

با بررسی سایت های اپوزیسون می توان دریافت که سناریوی تردید چند نتیجه خواهد داشت:

1- احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات افزایش می یابد.

2- با ایجاد تردید در نیروهای انقلابی و توده مردم که اقبال بسیار زیادی به گفتمان مقاومت و سعید جلیلی دارند، رای آنها خود به خود با طرح موضوعاتی مانند عمل به تکلیف و یا شکست اصلاح طلبان به سمت قالیباف و ولایتی متمایل می شود و گفتمان مقاومت را به شکست نزدیک، امید مومنان را ناامید کرده و رای جلیلی را کاهش می دهد.

3- میزان آرای روحانی در نتیجه ایجاد این دو قطبی افزایش یافته و احتمال ورود وی به مرحله دوم انتخابات افزایش می یابد.

4- دوقطبی روحانی-قالیباف در دور دوم شکل می گیرد و با توجه به اینکه هم اکنون در مرحله اول زمزمه های زیادی از ستادهای اصلاح طلبان مبنی بر مهندسی آرا، تخلف و تقلب در انتخابات شنیده می شود، می تواند در دور دوم به ساختار شکنی سراسری مبدل شده و زمینه فتنه ای خیابانی را فراهم نموده که نتیجه آن تحمیل هزینه به نظام است.

برای مقابله با این سناریوی خطرناک دو نکته مهم وجود دارد:

1- همه باید به تکلیف خود برای رای آوری گفتمان انقلاب اسلامی عمل کرده تا این سناریو غلط از آب درآمده و در مرحله اول پیروزی قاطع با رای سدید را به اردگاه انقلاب بیاورد. حضور حداکثری و رای به سعید جلیلی این مهم را محقق می سازد.

2- اگر با فرض نظرسنجی های موجود و برآوردهای میدانی از سبد رای کاندیدا، انتخابات به دور دوم کشیده شود مسلما یک پایه آن اصولگرایان خواهند بود. لذاست که بهترین حالت در دور دوم می تواند ترکیب"جلیلی - قالیباف" باشد که رقابت را به جای اصلاحات-اصولگرا به درون گفتمان اصولگرایی می کشد. با این فرض رای ندادن به جلیلی اشتباه بزرگی است که از سوی برخی و مثلا برای شکست روحانی مطرح می شود.

نتیجه آنکه تجربه 35سال مقاومت در انقلاب اسلامی نشان داده که در محاسبات باید گزینه دیگری هم در نظر گرفت و آن هم دست قدرتمند خداوند در رغم زدن سرنوشت ملتهاست.

رهبر معظم انقلاب چند روز پیش در مراسم ارتحال امام یکی از ویژگی برجسته این شخصیت آسمانی را اعتماد به خدا دانسته و فرمودند: «حسبنا الله و نعم الوكيل» را امام با همه‌ى وجود ادا ميكرد و از بن دندان به آن معتقد بود. امام به خداى متعال اعتماد داشت، به وعده‌ى الهى يقين داشت، براى خدا حركت كرد و كار كرد و حرف زد و اقدام كرد و ميدانست كه «ان تنصروا الله ينصركم»وعده‌ى الهى است و حتمى و تخلف‌ناپذير است.

مومنان در حکومت اسلامی باید بر اساس شناخت و بصیرت به تکلیف انقلابی خود عمل کرده و باقی را به خداوند متعال بسپارند که حتما دلها را به سمت اصلح هدایت خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها