يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۴۹۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۰ تير ۱۳۹۲
حرف رسا، نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد آن جا را دشمن زود تشخیص می دهد، چون حسابگر است. دشمن آن جا را خوب می شناسد و به مقابله می آید.
حضور فعال و قدرتمند علامه مصباح یزدی در نقد جریان های انحرافی و زاویه دار با آرمان های انقلاب که در دوران اصلاحات رسانه های زنجیره ای و تئوریسین های اصلاح طلب و تجدیدنظر طلبان که به دنبال براندازی نظام دینی و ناکارآمد نشان دادن آن بود، سبب شد تا این جریان به هر ابزار و وسیله ای برای تخریب ایشان متوسل شود. بی باک در نظر دارد طی مباحثی به معرفی شخصیت والای این استاد گرانقدر بپردازد تا آنان که طالب شناخت علامه مصباح یزدی هستند به شناخت کافی و وافی دست یابند.
 
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، تاریخ به خوبی به یاد دارد که در دولت اصلاحات تا چه اندازه به شخصیت والای علامه مصباح یزدی جسارت و اهانت شد، اما پس از 8 سال از پایان دوران اصلاحات شاهدیم رسانه های اصلاحات از سر کینه راه را برای جسارت های خود باز دیده است. از جمله این که در نشریات و روزنامه ها در سطح وسیعی اعلام می شد:
 
  • روزنامه بیان در شماره 22فروردین ماه 79 نوشته بود: ای کاش آقای مصباح یزدی شرح مبارزات قبل و بعد از انقلاب خودشان را در یک کتاب چاپ می کردند تا مردم بیشتر آگاه می شدند (البته اگر مبارزاتی داشته باشند.)
  • چگونه فردی با عدم پیشینه انقلابی، امروز داعیه دار انحصاری اسلام انقلابی شده است؟
اینگونه نظرات و هرزه نویسی ها در آن ایام به حدی بود رهبر معظم انقلاب همواره در حمایت از یار صدیق خود بیانات شفاف و روشنی را فرمودند. از جمله زمانی که رسانه های زنجیره ای اصلاحات در دهه70 شخصیت این عالم علوم دینی را آماج حملات ناجوانمردانه خود قرار داند رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت سال 79 فرمودند: " این هجوم های تبلیغاتی را که به شخصیت های برجسته، به انسان های والا و با اخلاق برجسته می کنند، این ها همه اش نشان دهنده اهداف و نیات دشمن است. یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتا این شخصی ت عزیز، جزو شخصیت هایی است که همه دلسوزان اسلام و معارف اسلامی از اعماق دل بایستی قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار می گیرند... حرف رسا، نافذ، منطق قوی و مستحکم هر جایی که باشد آن  جا را دشمن زود تشخیص می دهد، چون حسابگر است. دشمن آن جا را خوب می شناسد و به مقابله می آید. با مرحوم مطهری هم همین جوری برخورد کردند. امروز شهید مطهری در دنیا نیست البته امروز هم بعضی ها شهید مطهری را رها نمی کنند حتی امروز هم به او تهاجم می کنند لکن آن روزی که او زنده بود، آن کسانی که بودند و دیده اند، می دانند که با آن شهید عزیز چه کردند، چه اهانت ها، چه ناشایست ها و ناسزاها که به آن چهره مطهر و منور زده شد.."
 
رهبر انقلاب در حکم انتصاب علامه مصباح یزدی به عضویت شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت در اسفند ماه 70 ایشان را در شمار برجستگان رجال علمی و چهره های برجسته عالم تشیع نام می برند. همچنین پس از راه اندازی رادیو معارف صدای جمهوری اسلامی در اولین دیدار اعضای اینگروه با معظم در خصوص استفاده رادیو معارف از شخصیت های برجسته دینی در برنامه های خود در خصوص شخصیت علمی آیت الله مصباح یزدی می فرمایند: " از لحاظ معارف عقلانی و فلسفی اسلامی ما امروز چه کسی را داریم؟ مثلا آقای مصباح و آقای جوادی آملی را در قم داریم. آنچه شما ارائه می دهید، باید از سطح این ها کمتر نباشد.
 
ایشان در ادامه افزودند: شما باید یک گروه مشاوره محتوایی از مناسب ترین شخصیت هایی که امروز می توانید پیدا کنید ، داشته باشید. مثلا از آقای مصباح دعوت کنید و اصرار هم کنید یا مثلا از شاگردان آقای مصباح دعوت کنید. خوشبختانه یکی از موفقیت های آثای مصباح یزدی در قم این است که ایشان برخلاف خیلی از فضلای ما که فضلشان در خودشان منحصر مانده، فضلش در شاگردان خوب سرریز شده."
 
مقام معظم رهبری  شهریور ماه 78در اوج حملاتی که در محافل و نشریات مختلف به آیت الله مصباح وارد می آمد فرمود: " بنده نزدیک به 40 سال است که جناب آقای مصباح را می شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت قلبی دارم. اگر خداوند متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کنند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر، خلا آن عزیزان را در زمان ما پر می کند."
 
 
ادامه دارد...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها