يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۴۱۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۲۲ مهر ۱۳۹۲
شعار «مرگ بر امریکا» مردم کرمانشاه و پاسخ تمرین شده حامیان هاشمی رفسنجانی/ هاشمی: فشردگی مراسم زیاد است؛ سخنرانی را به پایان می‎برم
در خلال سخنرانی هاشمی رفسنجانی مردم با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا در چند مرحله سخنان وی را قطع کردند. این در حالی بود که سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا باعث شنیده شدن شعارهایی مثل «سلام بر خاتمی و درود بر هاشمی» و درنهایت بر هم خوردن نظم سخنرای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. گفتنی است این شعار پیش از شروع مراسم توسط مجری جلسه چند بار تکرار و تمرین شده بود.
جدیدترین سفر استانی هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه که به بهانه حضور در مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی عصر امروز انجام شده بود، باز هم حاشیه ساز شد.

به گزارش رجانیوز، در حالی که آخرین سفر هاشمی رفسنجانی به یکی از استانهای کشور و حضور در شهر سوادکوه، با بیان موضعی عجیب در قبال کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه به یک جنجال بزرگ خبری مبدل شده و این سفر را به حاشیه برد، اینبار نیز تلاش برخی حاضرین در مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه برای پاسخ به شعار مرگ بر امریکای عدهای دیگر از حاضرین در این جلسه، موجب شد تا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، زودتر از موعد سخنرانی خود را به پایان برده و از سالن سخنرانی خارج شود.

سایت محلی مرصادنیوز در این زمینه نوشت: در خلال سخنرانی هاشمی رفسنجانی مردم با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا در چند مرحله سخنان وی را قطع کردند. این در حالی بود که سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا باعث شنیده شدن شعارهایی مثل «سلام بر خاتمی و درود بر هاشمی» و درنهایت بر هم خوردن نظم سخنرای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. گفتنی است این شعار پیش از شروع مراسم توسط مجری جلسه چند بار تکرار و تمرین شده بود.

شنیدن صدای سوت در شبستان مسجد جامع کرمانشاه هم از نکات عجیب در سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی بود.

با این حال هاشمی چندین بار از مردم خواست که شعارها را متوقف کنند تا وی بتواند به سخنرانی خود ادامه بدهد.

هاشمی رفسنجانی با این شرایط ترجیح داد که سخنرانی خود را با این جمله که "فشردگی مراسم زیاد است و به همین دلیل سخنرانی خود را همین جا به پایان می برم" مراسم را به اتمام رساند.

خبرگزاری مهر نیز در همین زمینه نوشت :سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر امروز برای شرکت در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب راهی کرمانشاه شده بود، با تکرار چندباره شعار "مرگ بر امریکا" از سوی برخی حاضران نیمه‌تمام ماند.

بر اساس این گزارش سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا باعث شنیده شدن پراکنده شعارهای دیگر در مراسم و درنهایت بر هم خوردن نظم سخنرای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

هاشمی رفسنجانی با این شرایط ترجیح داد که سخنرانی خود را با این جمله که "فشردگی مراسم زیاد است و به همین دلیل سخنرانی خود را همین جا به پایان می‌برم" مراسم را به اتمام رساند.

هاشمی چندین بار از مردم خواست که شعارها را متوقف کنند تا وی بتواند به سخنرانی خود ادامه بدهد که اینگونه نشد و وی تصمیم به اتمام سخنانش گرفت.

این در حالیست که خبرگزاری فارس نیز شعار مرگ بر امریکا را در واکنش به رفتار حامیان هاشمی عنوان کرده و نوشت: به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی لحظاتی پیش برای سخنرانی در مراسم گرامیداشت سی‌ویکمین سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی در مسجد جامع کرمانشاه حضور یافت.

برخی با سر دادن شعار «درود بر خاتمی سلام بر هاشمی» و سوت زدن فضای مسجد را به هم ریختند و حاظران در واکنش شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند و به همین دلیل سخنرانی هاشمی رفسنجانی متوقف شد.

مجری برنامه در حال حاضر سعی دارد مردم را برای ادامه سخنرانی هاشمی رفسنجانی به آرامش دعوت کند.

حضور مهدی هاشمی در مراسم سخنرانی پدر

در همین حال سایت خبری مرصاد در حاشیه نگاری خود از محل این مراسم نوشت: پس از ورود هاشمی رفسنجانی به مسجد جامع شعارهای درود بر هاشمی و سلام بر خاتمی که از قبل در صحن مسجد جامع هماهنگ شده بود به صورت پرا کنده سر داده شد.

ساعتی بعد مهدی هاشمی هم به مسجد جامع کرمانشاه وارد شد. مجری برنامه از مردم خواست تا شعار های سلام بر خاتمی و درود بر هاشمی را پر رنگ تر سر بدهند. این اقدام به دلیل پراکندگی زیاد در شعارها انجام شد.

بر این اساس به نظر می رسد، بررسی این امر لازم باشد که آیا حواشی به وجود آمده در سخنرانی هاشمی و شعارهای هماهنگ شده در این مراسم به نفع خاتمی و هاشمی ، ارتباطی با حضور آقازاده هاشمی رفسنجانی در این مراسم داشته است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها