أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۸۵۳۸۴
زمان انتشار: ۲۰:۵۰     ۰۸ آذر ۱۳۹۲
نصایح آیت الله جوادی آملی به وزیر امور خارجه کشورمان:
آیت‌الله جوادی آملی افزود: آمریکایی‌ها خیال نکنند اگر ما با آنها مذاکره کردیم و دست دادیم، یعنی اینکه به آنها اعتماد داریم؛ بلکه این از ادب، درایت و عقلانیت ما است که انسان مذاکره کند؛ دست بدهد و بعد انگشتانش را بشمرد. بر همین اساس هرگز زیر بار ظلم نمی‌رویم و آزادانه زندگی می‌کنیم و در عین حال که حقوق دیگران را به رسمیت می‌شناسیم دنیا نیز باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.

به گزارش  پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله جوادی آملی، این استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار کرد: تجربه‌های تاریخی تلخ از حضور آمریکا در کشور مانند کودتای ننگین 28 مرداد 1332 ما را کاملا به آمریکایی‌ها بی‌اعتماد کرده است.

وی افزود: آمریکایی‌ها خیال نکنند اگر ما با آنها مذاکره کردیم و دست دادیم، یعنی اینکه به آنها اعتماد داریم؛ بلکه این از ادب، درایت و عقلانیت ما است که انسان مذاکره کند؛ دست بدهد و بعد انگشتانش را بشمرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این نظام، نظامی الهی است گفت: بر همین اساس هرگز زیر بار ظلم نمی‌رویم و آزادانه زندگی می‌کنیم و در عین حال که حقوق دیگران را به رسمیت می‌شناسیم دنیا نیز باید حقوق ما را به رسمیت بشناسد.

وی در ادامه به روایتی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: ایشان می‌فرمایند اگر کسی حق دیگری را به رسمیت بشناسد و آن دیگری حق او را به رسمیت نشناسد، این بردگی است و دین با بردگی موافق نیست.

 جوادی آملی افزود: ما در طول هشت سال دفاع مقدس به جهان ثابت کردیم که هیچ ترسی از دنیا نداریم، اما رعایت ادب یک وظیفه بین‌المللی و از دستورات رسمی دین مبین اسلام است لذا ما با دنیا با رعایت ادب و در عین حال عاقلانه و عالمانه تعامل می‌کنیم.

مفسر قرآن کریم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را به هوشیاری در برابر دشمن توصیه و تصریح کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای همواره با مسئولین دلسوز نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب مشورت کنید و همواره یک گروه از دانشمندان و متخصصین هسته‌ای را در کنار تیم مذاکره‌کننده داشته باشید.

وی با بیان این مطلب که فقه اسلامی اجازه ساخت بمب اتم را نمی‌دهد، گفت: ما انرژی هسته‌ای را برای پیشرفت و منافع مملکت خود می‌خواهیم و دین اجازه ساخت بمب اتم را به ما نمی‌دهد و ما نیز نیازی به این گونه سلاح‌ها نداریم، چون اعتماد و توکل ما به خدای سبحان است و خداوند خود حافظ خون پاک شهدایی است که برای برپایی این نظام شهید شده‌اند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار محمد جواد ظریف با تشکر از حمایت‌ها و رهنمودهای آیت‌الله جوادی آملی در طول مذاکرات هسته‌ای، گزارشی از مذاکرات ایران با گروه 1+5 ارائه داد و تاکید کرد: همواره در طول مذاکرات سعی شده تا عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حفظ شود و بر حقوق هسته ای خود پافشاری و تاکید می‌کردیم هر چند این توافق گام نخست ما بوده است.

وی همچنین از آیت‌الله جوادی آملی درخواست کرد تا در حوزه نظریه‌پردازی سیاست خارجی مبتنی بر دیدگاه‌ها و نظریات اسلامی راهنمایی‌های لازم را بیان کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها