يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۸۸۷۴۳
زمان انتشار: ۰۲:۱۴     ۲۲ آذر ۱۳۹۲
آقای ظریف بجای فرافکنی عذرخواهی و جبران کنید:
این بار نیز جناب ظریف به جای جبران اشتباه خود در دفاع از حیثیت دفاعی کشور دست به فرافکنی زد و منتقدین را به تحریف سخنان وی و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار متهم نموده و آنان را به نوار سخنرانی اش در دانشگاه تهران رجوع داد. حال بنابر ادعای وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تحریف سخنان وی در رسانه ها و توصیه رجوع به نوار سخنرانی ایشان در دانشگاه تهران، صوت این سخنرانی و سخنان تحریف نشده جناب ظریف در ادامه می آید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، انتشار سخنان عجیب و ناپخته وزیر امور خارجه کشورمان در دانشگاه تهران پیرامون ضعف سیستم دفاعی ایران در برابر قدرت نظامی آمریکا واکنش ها و اعتراضات متعددی را در پی داشت.

بازتاب بین المللی این اظهارت موجب گردید که وزیر دفاع ایالات متحده هم سر ذوق بیاید و چاک هاگل پس از سخنان عجیب جواد ظریف با به رخ کشیدن توان نظامی امریکا اعلام نماید: ”صرف نظر از توافق شش ماهه ژنو به منظور فریز کردن برنامه هسته ای ایران، تهدید نیروی نظامی امریکا نیز همچنان برای جمهوری اسلامی وجود خواهد داشت."

اما این بار نیز جناب ظریف به جای جبران اشتباه خود در دفاع از حیثیت دفاعی کشور دست به فرافکنی زد و منتقدین را به تحریف سخنان وی و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار متهم نموده و آنان را به نوار سخنرانی اش در دانشگاه تهران رجوع داد.

ظریف در اعتراض به منتقدین در صفحه فیس بوک خود نوشت: " بازهم جای تأسف است که اقلیت کوچکی برای پیشبرد دیدگاه‌های سیاسی خود، پاسخ من به سوالات یکی از دانشجویان را تحریف کردند و یک هفته است تمام ناراحتی خود از حمایت پرشور مردم از دولت تدبیر و امید را با توهین و ناسزا و تهمت و افترا به این خدمتگزار کوچک جبران می‌کنند."

وی در ادامه می نویسد: " جالب‌تر اینکه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس در تذکر دیروز خود به بنده فرموده‌اند که من از فرهنگ شهادت و مقاومت مردم به عنوان بزرگ‌ترین عامل بازدارندگی کشور بیگانه‌ام و قدرت را صرفا در دیپلماسی می‌دانم. اگر به جای تهمت و افترا و تکیه بر خبرهای ناقص و جهت دار، به اظهارات بنده که هم از طریق نوار سخنرانی و هم از طریق بیانیه وزارت امورخارجه قابل دسترسی است، مراجعه می‌فرمودند به راحتی می‌دیدند که بنده هم دقیقا بر نقش مردم به عنوان مهم‌ترین مؤلفه قدرت و توان دفاعی کشور تأکید کرده‌ام."

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته نیز پس از دیدار با امام جمعه مشهد درباره اظهارات منسوب به وی در دانشگاه تهران افزود: "من آن روز در مقابل اظهارنظر دانشجویی که معتقد بود علت عدم حمله آمریکا به ایران این است که نمی داند امکانات ما چیست؟ اظهار داشتم که علت حمله نکردن آمریکا تعداد تانک و موشک نیست بلکه مقاومت مردم بوده و این عامل بازدارندگی است. برخی به دنبال بهانه هستند وگرنه آیا این سووال و اظهار نظر، جوابی غیر از این می تواند داشته باشد؟"

حال بنابر ادعای وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تحریف سخنان وی در رسانه ها و توصیه رجوع به نوار سخنرانی ایشان در دانشگاه تهران، صوت این سخنرانی و سخنان تحریف نشده جناب ظریف در ادامه می آید.



متن پاسخ ظریف به سوال نماینده دانشجویی در دانشگاه تهران: "غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند [هیاهو] آیا شما فکر کردید امریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ [هیاهو] آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی ماست که امریکا جلو نمی‌آید؟ بعد هم شما بر اساس چه دلایلی فکر می‌کنید امریکا می‌تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟ کدام سند را خوانده‌اید؟ کدام سند چنین حرفی را زده است؟"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۲۵
* نظر:
ارسال نظرات
قلندر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲۰
۴۲
آقایون ولش کنید دیگه!
حالا یه چیزی گفته! ایشالا منظورش اون نبود!
کلا این قضیه به ایشون ( جناب ظریف) ربط نداشت!
فقط خدا کنه تو کار خودش اینطوری نباشه. ایشالا که اینطور نیست!
پاسخ
habib
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
چی ول کنید مگه کسی جلوش رو گرفته
ول کردن که همچین حرف هایی میزند
از ایشون بعید بود
روزگار مارو باش که چه آدم های تر....یی شدن عهده دار وزارت خارجه
یعنی شما ترسیدید و توافقنامه رو امضا کردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
چی چی رو یه چیزی گفته؟
80 درصد کاهش بودجه وزارت دفاع مال همین طرز تفکره دیگه
habib
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
وقعا هم که کف و صوت داره
حقارت در برابر خارجی ها
4تا تانک و موشک
عجب الفاظی بود

میگن گرفتن پولمان به صورت قسطی است چرا دولت قبل داد عجب حرف هایی اگر قرار بر این باشد چرا دولت های هاشمی و خاتمی بدهکار بودند احمدی نژاد میگفت به من ربطی ندارد
شما دیگر به آمریکایی ها و اروپایی ها ندهید
عجب حرف هایی زد واقعا جای تاسف داره
چشمش به چند تا جوان افتاده و جو گرفتتش
آقایان نمایندگان مجلس این صحبت های خسیف را گوش کنید ببینید وزیر خارجه تان چه حرف هایی که نمیزند
حرف از مقاومت می زند
کدام مقاومت
مقاومتی که مساوی با وادادگی داشته باشد که نمی شود مقاومت گفت
هی از رهبر انقلاب مایه گذاشتن
پاسخ قلندر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
آقا من نگفتم کار درستی کرده...!
حرفم اینه که وقتمون صرف اشتباه کاری یه نفر نکنیم!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲۵
۹
جواتی دیگه بیشتر از این نمیشه ازش توقع کرد
پاسخ
پریسا
UNITED STATES
۰۴:۴۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲۸
۳
ای برادران عزیز من من دستان با شرافت شما را هزاران بار میبوسم برای این مطلب و شبیخوان وازه های دیروزتان امیدوارم به حق خداوند مشگلی برای شما برادرانم بوجود نیاید که من تنها و تنها در سایت شما این مطالب وطن دوستانه و شرافتمدانه را میبینم . خداوند یار شما یاران ایران باشد انشاالله برایتان دعا میکنم .
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۱۸
۲
چه کنیم که قانون جمهوری اسلامی ایران اجازه ورود به فیسبوک را به بنده نمی دهد و بنده به عنوان یک فرد قانونمدار باید به این امر عمل کنم!و الا برای ایشان در کامنتی جوابشونو می دادیم،شاید هم ایشان به کامنت هاشان که نگاه می کنند مخالفین خود را اقلیتی کوچک می بینند،ای کاش به جای استناد به کثرت و قلت افراد به استدلالات آنها اشاره ای میشد تا فضا منطقی باشد!!!
ضمن اینکه جناب ظریف ،روحانی،هاشمی و.... :"تلک الایام نداولها بین الناس"

منتظر هستیم جناب ظریف بفرمایند آمریکا در زمینه نظامی هم هیچ غلطی نمی تواند بکند/
مگر قدرت مردمی و نظامی ایران دو چیز است؟! که اثبات یکی،رد کردن دیگری رو لازم بیاید و یا اینکه مگر نیازه که بینشان تقدم و تاخری قائل باشیم!
راستی من درست اخبار رو در مورد ایشان و دولت رصد نکردم خواستم ببینم آقای ظریف و روحانی در مورده چرندیات باراک و کری در مورد ایران هم نقدی در صفحه توئیتر،فیسبوک و...شان نوشته اند؟یا مصاحبه و اعتراضی کرده اند؟چون با مووضعی که در مورد منتقدان داخلی گرفته اند حدس می زنم یک گونی جواب های آبدار باید به اوباما و کری داده باشند.
پاسخ
habib
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
آقایان جوابی که ندادند با سکوت خویش مهر تاییدی بر سخنان آنها میگذارند
آقایان حقوقدان به کار سرهنگ ها دخالت نکنید
علی اصغر یکه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲۰
۲
... فکر میکنم همین ترس باعث وادادگی این آقایون شدکه بجای قبول نابودی موادبیست درصدی وتعطیلی آب سنگین اراک وبازرسیهای سرزده فقط تعهدمیدادند درصورت لغو تحریمهاماغنی سازی رابلای بیست درصدنبریم والا ماتوان غنی سازی پنجاوشیشدرصدوبالاتررا هم داریم تاببیم آنهاکوتا میآمدندیانه
پاسخ
هشترود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲۷
۵
ظریف جان خیلی زود رو شدی الفبای سیاست هم این طور نمی گوید. برای دانشجویانی که پس از اظهار ضعف وزیر سوت می کشند خیلی متاسفم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۱۵
۰
----

لطفا ادامه فایل صوتی رو بذارید .
پاسخ
مدیر پایگاه
با سلام . با توجه به درخواست شما و دیگر بازدیدکنندگان ، صوت کامل آن نیز جهت دانلود منتشر گردید
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۱۱
۱
کاش جواب کامل ظریف را کات میکردید
اینطوری قضاوت راحت تر میشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۳۳
۴
خاک بر سر دانشجوی احمقی که وقتی نیروی دفاعی کشورش را تضعیف میکنند جیغ میکشد و کف میزند!!!
پاسخ
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲۱
۲
آقای ... و دوستانش متاسفانه مرعوب غرب و آمریکا هستند. جمهوری اسلامی وزیری مثل شهید باکری و همت می خواهد.
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲۳
۳
ظریف جان حالا بگو صوتشم دست کاری شده ...
پاسخ
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۱۶
۲
اينجاست كه بايد در جواب اقاي ظريف گفت (كجاييد اي شهيدان خدايي بلا جويان دشت كربلايي ... كجاي اي امام ورهبر ما ...)واقعا متاسفم كه وزير امور خارجه ي ما اين حرف رو زده
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۱۲
۴
تقیصیری ندارد تحصیلکرده غرب و مرعوب قدرت کذایی آمریکا اصلا قدرت نظامی ایران را باور ندارد.
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲
۹
آقا اطلاع رسانی خوبه اما اگه قراره باعث نفاق و دشمنی بشه ا
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۲
۱۰
آقا اطلاع رسانی خوبه، اما نفاق و دشمنی رسالت ی پایگاه اطلاع رسانی نیست...
بیایین تلاش کنیم ایرانمونو بسازیم نه اینکه دنباله ی مدرک باشیم بازدید سایتمونو ببریم بالا......
یاعلی، به امید ایرانی آباد.....
پاسخ
SAEED
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۸
۳
عایا منظور آقای ظریف از مردمی که آمریکا ازش میترسد همین چن دانشجوی احساساتی که برایش کف و سوت میزنن هست عایا؟؟ عایا خبر ندارد که همین دانشجویان طرفدار این دولت اکثرهم عشق غرب و آمریکا بوده و هیچ وقت با اونا سر جنگ ندارن.! عایا همین دانشجوها نبودن که این توافق نامه را ابتدا فتح الفتوح و بعد تحت تاثیر فشار منتقدین که تسلیم نامه خواندن اظهار کردند که بالاخره یک روزی می بایست تسلیم میشدیم؟ عایا آقای ظریف دلخوش به چند نفر دانشجو که حتی اجازه صحبت به منتقد را هم نمیدهند می باشد؟؟ عایا؟
پاسخ
habib
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۹
۴
متاسفنه نمایندگان مجلس هم بی بخار شده اند یه تشر بهش بدید
مملکت قانون داره با اون فیسبوک بازی و دیگر موارد
وقتی هاشمی داره از فیسبوک حمایت میکنه یعنی وادادگی و حمایت آنها از هاشمی و تکنوکراتها
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۹ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲
۹
۲
این مملکت زمخت لازم دارد نه ظریف.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۶
۵
همه این حرفا و اقدامات وزرا و دولت نشون میده که متاسفانه این آقایون حتی الفبای سیاست داخلی و خارجی و دیپلماسی رو نمیدونن
پاسخ
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۸
۱
متاسفانه بعضی ها دشمن را نشناخته اند تاریخ جنایات امریکا در هیروشیما و....و ویتنام کره گوانتانامو ابوغریب وحمایت کورکورانه او از صدام وسراییل نشان میدهد که امریکا وحشی ترین حکومتی است که جهان مانند او را به خود ندیده امریکا جز زبان زور نمی فهمد وب به هیچ چیز پایبند نیست ساده لوحند اونا که خیال میکنند میشود با امریکا تفاهم کرد . الان هم که حاضر به مذاکره ظاهری هم شده از روی ناچاری است و به دلیل اینکه می خواهد بار دیگر قدرت به دست انقلابیون نیفته واین موضع امریکا به علت مواضع سخت دولت قبلی است و نه به خاطر مواضع نرم این دولت
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۸ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۱۵
۴
متاسفم برای ظــــریف و اون دانشجوهای خنگ
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۹
۶
خاک بر سر آن آدمهای نفهم که فرق بین راست و دروغ را نمی دانند . آقای دکتر ظریف برای مملکت ما حیف است لایق این قدر نشناسها همان ... بی کفایت و امثال اونه.
پاسخ
طاهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۵
۵
با سلام
هر چی نگاه کردم متاسفانه نه خبر و نه کامنتها ارزش پاسخگویی نداشت . وای به حال مملکتی که گروهی با این طرز تفکر آبکی برای آن تصمیم گیری کنند. تازه ادعای بصیرتشان هم گوش فلک را کر کرده است. این هم شد بصیرت !!!!!! اینهمه صحبت و سئوال و جواب فقط به یک نکته که مکمل حرفهای دیگر بود و اصل آن مقاومت بی نظیر مردم مردم بود را شما اینچنین بد تصویر می کنید.
پاسخ
محمودی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲
۳
۱
درست است که ایمان ملت مهم است اما دشمنان به قدرت بازدارندگی هم توجه می کنند باید مراقب بود آب درآسیای دشمن نریزیم اگرقدرت نظامی ما نبود همین کشورهای مفت خور عربی هم مارا آسوده نمی گذاشتند . همین آمریکای پلید هم که به همه کشورها دست اندازی می کند راهم آیا ایمانش مددمیکند ؟
پاسخ
مسافر حرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۲
۶
۳
آقای ظریف ما تو زمان جنگ با عراق و کلی کشور دیگه که به ما تحمیل شده بود هیچ وقت به سلاح و مهماتمان ننازیدیم / حالا هم به هیج سلاحی نمی نازیم / ظریف تو اگه تو جنگ نبودی من بودم و دلاوری بچه هار ادیدم . یکمی هم قرآن می خونم .و اوعده های خداوند هم خبر دارم تو چطور؟ما طالب جنگ نیستیم ولی اگه جنگ بشه حالیشون می کنیم .اونا هرچه هم که جنگ الکترونیک بکنند بالاخره باید بیایند تو سرزمین .اوقت با ش و ببین با چه ظرافتی شکلات پیچشون می کنیم آقاظریف .راستی تو کی می ری وردست اون طرف آبییا؟ کنجی و...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها