کد خبر: ۲۰۲۶۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
پیرامون سخنان امروز دکتر روحانی دراجلاس روسای دانشگاه‌ها:
«چرا اساتید دانشگاه های ما خاموش اند و درباره این اتفاق بزرگ بین المللی حرف نمی‌زنند؟!». این دستور یک سرهنگ نیست!!! جملات رئیس جمهور روحانی در جمع اساتید خاموش دانشگاه است که منتظر دستور ایشان بودند تا شاید بتوانند استدلال‌هایی بیابند برای علمی جلوه دادن توافق ژنو. اساتید لطفا برای سبد کالا، لبخندهای ما و تهدیدات بی سابقه آنها، قابل مذاکره بودن جزایر سه گانه، محال بودن انکار هولوکاست، تماس های تلفنی و حضوری، توهین به نیمی از رای دهندگان، توهین به برخی صنوف و ... هم سکوت نکنند.
سرویس سیاسی پایگاه 598، ابوذر بهاروند/ «چرا اساتید دانشگاه های ما خاموش اند و درباره این اتفاق بزرگ بین المللی حرف نمی‌زنند؟!»

این دستور یک سرهنگ نیست!!! جملات رئیس جمهور روحانی است در جمع اساتید سکوت کرده و خاموش دانشگاه که منتظر دستور ایشان بودند تا شاید بتوانند از جهت علمی، استدلال هایی بیابند برای علمی جلوه دادن توافق ژنو. حال جامعه دانشگاهی باید چه کند؟!



اساتید علوم سیاسی، می بایست دستور جدید رئیس جمهور را در معادلات سیاسی بین اللملی بگنجانند و بگویند که عزتِ ملتی غیرتمند را چگونه باید با توافقی حداقلی در گرفته ها و حداکثری در داده ها تنظیم نمود؟!

اساتید علوم هسته ای ما باید توجیه کنند که چگونه می توان با تعلیق و بستن و محدود نمودن فعالیت های دانشمندان هسته ای راه رشد آینده را روشن نگه داشت و جلوی فرار مغزها را گرفت؟! و آینده ی انرژی ملت را بیمه نمود؟!

اساتید جامعه شناسی باید گرد هم آیند و بگویند که جامعه ای که از تحقیر به تنگ آمده بود و مبارزه ای سنگین در مقابل استکبار را به پیروزی رسانده بود و ابرقدرت ها حاضر شدند سالها در یک طرف میز به گفتگوی با او بنشینند، چطور طعم برنامه اقدام مشترک ژنو باید برایشان شیرین جلوه کنند؟!

اساتید روان شناسی باید بکوشند و بگویند که ربط تعهدات آمده بر گرده هر ایرانی در توافق ژنو با نامداری و نام آوری و شکوه مندی شخصیتی و عزت نفس و اعتماد بنفس را چگونه باید توجیه کنند؟!

اساتید ادبیات فارسی باید تلاش نمایند تا ببینند که «بدست آهن تفته کردن خمیر / به از دست بر سینه پیش امیر» آیا شامل کدخداها هم می شود یا خیر کدخدا و امیر در ادبیات فارسی با هم متفاوتند.

اساتید حقوق اما زحمتشان از بقیه بسیار بیشتر است. حقوق بین المللی که مشروط به شروطی مبهم شده را چگونه باید با حقوق سیاسی، حقوق بین الملل، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی و ...  توجیه کنند؟!

اساتید قرآن باید بنشینند و بگویند که « و لن یجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلا » با روح حاکم بر این گونه برخوردهای ژنو گونه چگونه می تواند سنخیت یابد؟!

البته یک تذکر مهم، لطفا فقط اساتید و اندیشمندان با سواد(!) نظر دهند که هر تئوری پرداز و دانشمند، آنگونه که من می خواهم سخن نگوید، بی سواد است و تغذیه شده از آن جای خاص!

اساتید لطفا برای سبد کالا، لبخندهای ما و تهدیدات بی سابقه آنها، قابل مذاکره بودن جزایر سه گانه، محال بودن انکار هولوکاست، تماس های تلفنی و حضوری ...، توهین به نیمی از رای دهندگان، توهین به برخی اقشار و صنوف، تحقیر مردم به بهانه های مختلف و ... هم نظراتشان را بفرمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۰
در انتظار بررسی: ۱۴
* نظر:
ارسال نظرات
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۳۵
۱
همچنین اساتید ادبیات و ترجمه و دانش های زبانی هم باید بیایند و توجیه کنند که چگونه می توان از متن توافق نامه، دفاع از حق هسته ای و ایستادگی در دفاع از این حق را فهمید!
پاسخ
سید حمید طبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۲۸
۱
احسنت
این روزها هیاهوهای پیرامون سبد کالا مجالی ایجاد کرده که مسئولین و وزرا حرف های جهت داری افاده کنند که سخافتش از توزیع سبد کالا بیشتر است.
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۲۱
۱
احسنت
پاسخ
شهروند درجه دوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۳۶
۱
... چه تصوری از استاد دانشگاه داره نکنه فکر کرده استاد یعنی بله قربانگوی دولت آیا در بین اساتید، مخالف و منتقد نیست. تو که گفتی از نقد استقبال میکنی و توصیه به بالا بردن تحمل میکنی چرا اینطور به هرکس که نمیخواد بگه روحانی مچّکریم!!! ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۴
۲۵
نه عزیز جان دستور نداد بلکه گفت از امسال فرهاد رهبر ها نترسید که تو دانشگاه خفقان ایجاد کردند بلکه حرفتون رو بزنید بله ..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
امثال ....نه امسال(البته ما کم سوادیم)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
کدوم حرف...؟؟؟؟

که چه بلائی سر هسته ای در آوردن...
اونم که هر کی حرف بزنه بی سواده
شایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۹ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱۰
منظور جناب رئیس جمهور این بود که نترسید حرف بزنید دیگه اخراجتون نمی کنند. حرف بزنید دیگه تهدید نمیشید. می دونید چرا گفته حرف بزنید؟ چون یه عده بی سواد دهنشون به بیهوده گویی باز نشه. استاد اگه حرف نزنه اونوقت هر جاهلی دهنشو باز میکنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
بله...البته اساتیدی هم که مخالف دولت باشند جاهل و بیسوادند،اینو یادت رفته بود بنویسی!
ناشناس
TURKEY
۲۰:۵۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۳
۴
گفت که فقط بیسواد ها انتقاد میکنند! 598 بیسواد انتقاد نکن!
پاسخ
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۰
۵
جمعش کن
پاسخ
سرباز ولایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۰
گیرم که همه حرفهای آقای رییس درست آیا می شود همه منتقدین بی سواد باشند که یک رییسی که می خواهد کل جامعه را در سال اول دولت اداره کند اینگونه تدبیر کند.
پس کجاست تدبیر و امید کجاست تحمل منتقد و کجاست ......
پاسخ
علی محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۱۳
۰
آقایونی که دیروز ادعای ازادی داشتن دیدید که امروز چه خفقانی درست کردن و با منتقدان شدیدترین حملات را با بد ترین ادبیات نثارش میکنن ولی مقامات غربی هر چه دلشان بخواهد می گویند و ایران را تحقیر میکنن ولی این آقایون جرات جواب دادن ندارند
پاسخ
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۲
۱
نوچ نوچ نوچ همه چی زیر سر این ... ...... شده بود پس.
اللهم عجل لولیک الفرج بحق الزینب الصبور
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۰
این همان مفهوم دولت تدبیر و امید بود.؟؟؟

بابا از خدا بترسید عاقبتی هم هست

بخدا سوال و جوابی هم هست
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۲۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱
۴
تورا به خدا دانشگاهیان از رئیس جمهور حمایت کنید ؟
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱
۱۴
... !! دو دوره احمدي نژاد چرا لال موني گرفته بوديد انقلابي ها ؟ ولايتمدارها ؟ همون كه در برابر رهبر ايستاد !! شما نديديد !!! شما نان به نرخ روز خوريد !! و گرنه انصاف داشتيد قضاوت بي طرفانه ميكرديد !!! حالا 8 سال گذشته شد دوره به يادماندني براي شما آره ؟ خجالت بكش اين حرفا و نظريات تو بيشتر شبيه منافقين و صهيونيست هاست تا يه سايت داخل ايران !!!!!
پاسخ
مدیر پایگاه
با سلام
برای اطلاع بیشتر به آرشیو سایت 598 در دولت دهم مراجعه بفرمایید

با تشکر 
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
برادر حزب الله قبیله گرا نیست، منتقدترین افراد به دولت احمدی نژآد هم همین حزب الهی ها بوده اند(البته با رعایت انصاف)،اما مشکل برخی این است که ندیده قضاوت می کنند،بنظرم بهتر باشه برای اثبات حرفهایتان نزد خودتون سندی ارائه دهید تا قضاوتتان نسبت به مخالفانتان به واقعیت نزدیک باشد/یا حق/
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
انصافا سیاست خارجی آقای احمدی نژاد بنابر گفتمان مقاومت نبود که ما اینقدر باعزت تر شدیم. کی اولین بار تو قلب آمریکا هولوکاست رو انکار کرد.......... ما از اشتباهات ایشون دفاع نمیکنیم اما از خوبی هاشون باید بگیم دوست عزیز
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
واقعاً اشتباه مثبت دادم. خطاي دست بود.
در دوره احمدي نژاد، شاهد تهديد رسانه‌ها نبوديم كه بخواهيم از فضاي خفقان و سركوب انتقاد كنيم. رسانههاي ضد احمدي نژاد، 8 سال تخريب كردند. كدامشان بسته شد؟!
كي آقاي احمدي نژاد اساتيد رو تهديد به دفاع از دولت كرد؟!
عباس مهدوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۰
شعار 22 بهمن امسال: ما ملت حسینی از گشنگی می‌میریم ذلت نمی‌پذیریم تعلیق نمی‌پذیریم.
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۰
۱۲
چرا حرفای خوبشو پخش نمیکنید ؟؟؟!
من خودم اصول گرا هستم ولی واقعا واسه این سایت متاسفم که اینقدر تند روهست و به اسلام و نظام ضربه میزند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
خوبی ها رو قطعا باید گفت و اشتباهات رو هم باید دلسوزانه نقد و تذکر داد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۱۱
۰
ایشان در ان جمله معروف که من سرهنگ نیستم و حقوقدانم نشان دادند که سعه صدر ندارند
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
صحيح است
122
-
۱۶:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۰
۱۲
بي شرف قلم به مزد !!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
آقا جدیدترین ورژن توهین بعد از بی سواتی!
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۹
۰
دوستان عزیز
امیرالمؤمنین علیه السلام وقتی خواستند عمرو بن عبدود رو بکشند، یک بار از روی سینه اون بلند شدند که مبادا از روی غضب نفس چنین کاری کنم و دوباره برگشت و شمشیر را به خاطر خدا زد. و می دانید آن روایت را که می فرماید ضربت علیّ یوم الخندق افضل من عبادة الثقلین!

این یعنی وقتی می خواهی دشمن خدا را بکشی و با آن مقابله کنی، فتنه های زیادی از جهات متعددی به سمت تو می آید، لیک آن کار برای خداست و ارزش دارد که خالص خالص باشد و الا به هر فتنه ای سر از دشمن بریدن لله نیست و ...

من از دوستان خودم که در این روز ها به امر مبارک نقد دولت آقای روحانی مشغولند -که کار نیکی است و مبارزه ی فرهنگی است و نهی از منکر است- تنبه می دهم که مبادا در نقد هایشان فعل حرامی همچون "دروغ" و "تمسخر" و "تهمت" و .. را مرتکب شوند. حواسمان باشد با گناهمان، بار خود نیفزاییم و بار دیگران سبک! که نقض غرض است...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
این نکته ی ظریفی است که انشاءالله همه باید رعایت کنیم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
۱
۰
نه اينكه همفكران اقاي روحاني از اولين روز دولت احمدي نژاد محترمانه انتقاد كردن حالا خودشان هم بايد تحمل نيش وكنايه هاي طرف مقابل رو داشته باشند يكطرفه به محكمه نروند- چيزي كه عوض داره گله نداره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها