يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۰۴۱۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
یادداشت شفاهی:
آیت الله جوادی آملی
سخنان آیت الله جوادی آملی درباره یوم الله 22 بهمن و ارتباط با آمریکا در تاریخ 20 بهمن 1392:

همه ما موظف به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن هستیم. 22 بهمن و حضور در راهپیمایی آن یک امر عادی نیست بلکه از فرائض است. انقلاب یک سلسله مسائلی دارد که به منزله نافله است و یک سلسله مسائل که فریضه است.

5+1 ، 2+ ، 3+ ، دستشان تا مرفق در خون بشر است.

چند مطلب است که عزیزان ما ( مسئولین ) باید در میز مذاکره به آنها بگویند ، تنها بحث انرژی هسته ای نیست ، در کنار میز مذاکره باید به آنها گفت که چه کارهایی را انجام داده اند ، باید پرونده سیاه شان در خاور میانه و خاور دور را به آنها گفت. نه تنها به ما بد کردید بلکه به خودتان هم بد کردید.

چرا می گویید به ایران اعتماد ندارید!؟

هم حوزویان و هم دانشگاهیان شان کارهایی کرده اند که هیچ عقل و خردی آن را نمی پذیرد ، اما ما نه دانشگاهیانمان و نه حوزویانمان چنین کارهایی نکرده اند.

حوزویان اینها که خروجی شان رهبران کلیساست ، جناب گالیله را به جرم قول به حرکت زمین سوزاندند.

5+1 ، 2+ ، 3+ ، 4+ بوده اند که جنگ جهانی اول و دوم را راه انداختند. 70 یا 80 میلیون نفر را در کمتر از 50  سال به خاک کردند.

ما یک سر و گردن از شما بالاتریم ، شما جز شرف ، عظمت و عزت و آزادی از ما چیزی ندیده اید.

چرا دهان باز می کنید و می گویید ما به ایران اعتماد نداریم!؟

عظمت و شرف ملت ما را در جنگ تحمیلی ما دیدید. این ها سند ملت ماست ، ما امتحان داده ایم ، ما از تازیخ بیهقی نقل نمی کنیم که کسی بگوید سند دارد یا نه، اینها حرف روز است.

10 سال جنگ را علیه ما تحمیل کردید: 2 سال جنگ داخلی + 8 سال دفاع مقدس

تا انقلاب به ثمررسید ، خلق ترکمن را راه انداختید و از شمال ایران به انها سلاح رساندید ، انها هم سنگر زدند و جنگ رسمی را شروع کردند ، اما عزیزان سپاهی و بسیجی ما رفتند و آن را خاموش کردند. بعد کردستان را به آتش کشیدید و باز اینان رفتند و خاموش کردند. بعد خلق مسلمان و خلق عرب راه انداختید و باز اینان رفتند و خاموش کردند.آن انفجار حزب جمهوری و نسخت وزیری را راه انداختید ، انفجار انقلاب اسلامی و شهید قدوسی دیگران و انفجار کوی و برزن و ... .

ما را دو سال گرفتار جنگ داخلی کردید و بعد هم 8 سال دفاع مقدس را بر ما تحمیل کردید و مردم با بزرگواری تحمل کردند.

بعد که امام رضوان الله علیه قطعنامه را با جام زهر پذیرفتند ،کاری کردید که کفار رسمی انجام می دهند.

قرآن نگفت که کفار را بکشید بلکه گفت ائمه کفر بکشید نه به خاطر اینکه ایمان ندارند چون آنها أیمان ندارند 1، یعنی به هیج عهد و پیمان و قطعنامه و توافق ژنوی پایبند نیستند.هنوز مرکبش خشک نشده است ، زیر آن می زنند. این حرف قرآن است.

تا ما قطعنامه را پذیرفتیم عملیات مرصاد را علیه ما راه انداختید. عزیران ما مثل شهید شیرودی و صیاد شیرازی که خداوند آنها را با انبیاء و اولیاء محشور کند رفتند و ان را خاموش کردند.

جناب جان کری و امثال او باید بدانند که ایران یک سر و گردن از آنها بالاتر است.

چرا به خودشان اجازه می دهند دهان باز کنند و بگویند به ایران اعتماد نداریم!؟

ممکن است در این مملکت با عظمت 75 میلیونی عده ای ناراضی باشند و یا دین برای آنها حل نشده باشد اما شرف امر مشترک و بین المللی است.

قرآن سه نوع دستور دارد:

محلی ، منطقه ای و بین المللی

بیان نورانی حضرت سیدالشهداء علیه السلام در قتلگاه که  فرمود: (( کونوا احرارا فی دنیاکم )) 2  یک حکم بین المللی است ، یعنی اگر مسأله محلی و منطقه ای را قبول نداربد ، اگر قرآن و قیامت و نماز و روزه را قبول ندارید احرار باشید.

سیدالشهداء علیه السلام این را به عنوان صاحب شریعت و دستور دینی می گوید.

آیه 7 و 8 سوره ممتحنه همین است 3  ، در مقدمه قانون اساسی هم این آیه آمده است که با کفار ، مشرکان، ملحدان و کسانی که قران و قیام و قیامت را قبول ندارند ، می توان زندگی مسالمت آمیز داشت.

همه عزیران و دوستان ما که در ایران زندگی می کنند و ایرانی اند باید در راهپیمایی شرکت کنند و شرف و عزت خود را باری دیگر ثابت کنند.

اینها نه تنها 50 ، 60 سال است که به ما ظلم می کنند بلکه به خودشان هم ظلم می کنند.

الان که سخن از دموکراسی می زنند ، علت این است که دست همه اینها روی ماشه اتم است. اگر خدایی نکرده جنگ جهانی سوم شروع شود ، کسی روی زمین نمی ماند.

دین می گوید : شما اصل سلاح اتمی را از روی زمین بردارید ، این آیات بارها در همین مسجد (مسجد اعظم قم) تفسیر شده است.

اینها را مسئولین باید به آنها بگویند که اگر عاقل و خردمند هستند و اگر عقل و فهم دارند ، ایران مهد شرافت ، کرامت و عزت است.

هم امام راحل که حشرش با انبیاء و هم شهدا که حشرشان با شهدای کربلا ف وارثان انبیای قبلی اند.

همه ما ان شاء الله در راهپیمایی روز 22 بهمن با جلال و شکوه شرکت می کنیم و وحدت را که قرآن از آن به عنوان نعمت ویژه یاد میکند ، بیش از بیش حفظ می کنیم.


1. فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ. سوره توبه / آیه 12
2. امام حسین علیه السلام:
«اِن لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعادَ کونوا احراراً فی دنیا کم» ( بحارالانوار، ج 45، ص 49)
ترجمه : «ا اگر دین ندارید و از معاد نمی‌ترسید، پس در دنیایتان آزاده باشید.»
3.عَسَى اللَّهُ أَنْ یَجْعَلَ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَ الَّذِینَ عَادَیْتُمْ مِنْهُمْ مَوَدَّةً ۚ وَاللَّهُ قَدِیرٌ ۚ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ ﴿٧﴾ لَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوکُمْ مِنْ دِیَارِکُمْ أَنْ تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ ﴿٨﴾
ترجمه: امید است خدا میان شما و کسانى از کافران که با آنان دشمنى داشتید [به وسیله اسلام آوردنشان] دوستى قرار دهد ، و خدا تواناست ، و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است .«7» خدا شما را از نیکى کردن و عدالت نسبت به کسانى که درکار دین با شما نجنگیدند و شما را از دیارتان بیرون نکردند باز نمى‏دارد ؛ زیرا خدا عدالت پیشگان را دوست دارد .«8»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
ارسال نظرات
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
۵
۰
خدا حفظشون کنه...
پاسخ
علی مترقب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
۱
۰
متاسفم
چرا متن سایت ما را عینا کپی کردید ولی مرجع و منبع را ذکر نکردید
این کار شما اشکال شرعی دارد.
http://rah-bartar.ir/
پاسخ
amirabbas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
۱
۰
ایدکم ا... استاد.
خدا انشاا... علما را حقظ کند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها