يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۱۰۴۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
به بهانه نامه سرگشاده احمد توکلی به رئیس جمهور:
متاسفانه و باز هم متاسفانه باید اذعان نمود که از نامه ی آقای توکلی نکاتی بس حیرت انگیز استنتاج می شود که لازم است هرچه سریعتر توسط سخنگوی دولت یازدهم انکار و یا توجیه شود. نماینده محترم مجلس به جای اشاره به پیچش موی توافق ژنو به خود موی توجه کرده است. سوال صحیح تر که می بایست توسط احمد توکلی خطاب به حسن روحانی مطرح می شد این بود که: چرا دولت ایران پس از دریافت پولهای اقساطی بلوکه شده، خود را موظف میداند چگونگی خرج کردن آن را با امریکایی ها هماهنگ کند؟
سرویس سیاسی پایگاه 598- مهران موزون/ شب گذشته خبرنگار رسانه ملی در اخبار 20:30 از دکتر احمد توکلی در خصوص نامه ای که به حسن روحانی نوشته است پرسید. (متن این نامه ی سرگشاده در پایگاههای خبری مختلف منتشر شده که با کمترین جستجو در اینترنت میتوان بدان دست یافت (اینجا) )

 اما موضوع چیست؟

ظاهراً دولت یازدهم برای چگونگی هزینه کرد مبالغ اقساطی آزاده شده از پولهای ملت ایران(که توسط دول دزد غربی به گروگان گرفته شده) لیستی حاوی نام 8 شرکت را به امریکایی ها تحویل داده است و در آن توضیح داده که ایران تصمیم دارد قسط های نیم میلیارد دلاری (پول نفت خودش را) از این 8 شرکت خرید کند و امریکایی ها پس از دریافت لیست مذکور، 4 شرکت را حذف و 4 تای دیگر را تایید کرده است.



حال، احمد توکلی نامه ای به رئیس جمهور نوشته و در آن توضیح خواسته است که چهار شرکتی که توسط امریکایی ها تایید شده است ماهیت امریکایی دارند که در زمان جنگ ایران و عراق نیز با در حق ایران منصفانه رفتار نکرده اند.

توکلی به روحانی گلایه کرده است که چرا باید دیگر شرکتها از لیست حذف شوند و الخ....

متاسفانه و باز هم متاسفانه باید اذعان نمود که از نامه ی آقای توکلی نکاتی بس حیرت انگیز استنتاج می شود که لازم است هرچه سریعتر توسط سخنگوی دولت یازدهم انکار و یا توجیه شود.

نماینده محترم مجلس به جای اشاره به پیچش موی توافق ژنو به خود موی توجه کرده است.

سوال صحیح تر که می بایست توسط احمد توکلی خطاب به حسن روحانی مطرح می شد این بود که: چرا دولت ایران پس از دریافت پولهای اقساطی بلوکه شده، خود را موظف میداند چگونگی خرج کردن آن را با امریکایی ها هماهنگ کند؟

مشکل این نیست که امریکایی ها پس از دریافت لیست خریدهای ایران با کجایش موافق باشند یا نباشند.

مسئله اصلی ریشه ی موضوع است که چرا و به چه حقی و در پشت کدام درهای بسته ی ژنو به امریکا این حق داده شده که برای خرج پولهای ایران(توسط دولت و ملت ایران) تصمیم گرفته و نظارت خود را اعمال کند؟

نامه ی دکتر توکلی نشان میدهد که چنین اتفاقی افتاده است و ایران تعهدی مبنی بر اجازه نظارت طرف امریکایی بر چگونگی خرج کردن پولهایی قطره چکانی ایران را داده است و بالاتر از آن، به دنبال اخبار ضد و نقیض چند روز گذشته (مبنی بر وصول یا عدم وصول اقساط نیم میلیارد دلاری ایران) این گزینه نیز از نامه ی توکلی به رئیس جمهور مستفاد میگردد که شاید ایران در پشت درهای بسته ژنو پذیرفته است که تحت اجازه و نظارت امریکایی ها به جای پول نقد، خریدهای کنترل شده و مورد تایید شیطان بزرگ صورت گرفته و معادل نیم میلیارد دلار پول، اجناس و اقلام وارد کشور شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
psdk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۱
۱
توكل جان
چيزي كه در زمان احمدي نژاد بدست آورديم بر باد رفت و اونهم ... بود كه شما هم در زمان احمدي نژاد با غيرت مشكل داشتيد. خود كرده را تدبير نيست
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
۱
۱
http://redmovement.blogfa.com/post/129
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
۲
۱
تقصیر از احمدی نژاد است
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
۲
۱
این هم تعریفی دیگر از تدبیر
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۷:۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
۱
۱
آقای توکلی! نامه ات به رییس جمهور و ادعای اقتصاد مفاومتی را باور کنیم یا تلاشهایت برای تصویب شدن بودجه 93 با حداقل تغییرات را؟ آنهم در حالی که درست برخلاف اصول اقتصاد مقاومتی و بر اساس افزایش فروش نفت تنظیم شده است؟

براستی اگر واقعا نگران هستید بفرمایید چرا در دولت سابق اینهمه اصرار داشتید که مجل در راس امور است و اکنون به جای اصرار بر فرستادن توافق نامه ژنو به مجلس برای تصویب - که عین نص قانون اساسی است - فقط اینکه
چند شرکت آمریکابی مسوول صادرات به ایران هستند گیر می دهید؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها