امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۲۶۹۵۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
جدیدترین سخنان رئیس جمهور در جمع کارکنان سازمان محیط‌زیست:
روحانی در تحلیل تفاوت حضور دولت و مردم در مباحث اجتماعی گفت: دولت دینی خوب است اما دین را نباید دست دولت داد حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان باشد. بعضی ها که کار ندارند دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند در حالیکه نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست، فقط غصه می خورند
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور صبح امروز و در آستانه روز جهانی محیط زیست سخن می گفت، با اشاره به اینکه در قانون اساسی به صراحت عنوان شده که طبیعت نباید تخریب و آلوده شود، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم افتخار می کند که در نخستین جلسه خود موضوع دریاچه ارومیه را مد نظر قرار داد و کارش را با مسایل محیط زیست آغاز کرد.

 وی به تعارض میان دنیای مدرن و طبیعت اشاره کرد و گفت: زندگی انسان هنگامی می تواند توام با آرامش باشد که محیط طبیعی نظیر جنگل، مرتع، تالاب، دریاچه، رودخانه و تنوع های زیستی حفظ شود زیرا آفرینش هیچ کدام از آنها بی حساب و کتاب نبوده است.



رئیس جمهور تاکید کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مسایل اجتماعی نظیر محیط زیست، اقصاد و دین نیست، بلکه حل این مسایل نیازمند حضور همه مردم است و دولت وظیفه دارد تسهیلات لازم برای حضور مردم در صحنه را فراهم آورد و از آنها حمایت کند.

روحانی در تحلیل تفاوت حضور دولت و مردم در مباحث اجتماعی گفت: دولت دینی خوب است اما دین را نباید دست دولت داد حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان، مراجع، صاحب نظران و دلسوزان انجام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد.

وی افزود: بعضی ها که کار ندارند دچار توهم هستند و مدام غصه دین و آخرت مردم را می خورند در حالیکه نه می دانند دین چیست و نه می دانند آخرت چیست، فقط غصه می خورند.

رئیس جمهور گفت: هیچ فیلم خوبی با پول ساخته نمی شود بلکه نیاز به جوششی از ذوق، دنیای تخیل و عشق هنرمند دارد و دولت وظیفه دارد برای ساخت آثار فاخر هنری موانع را از پیش پای هنرمندان بردارد.

روحانی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی در مسایل محیط زیستی باید از نسل جوان آغاز شود، گفت: محیط زیست جزو اولویت های جدی دولت است و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی باید با مشارکت مردم انجام شود.

رئیس شورای عالی محیط زیست با اشاره به اینکه مسایل مربوط به بهداشت و محیط زیست، مسایلی تشریفاتی نیستند، تصریح کرد: بهداشت و محیط زیست در ارتباط کامل با زندگی مردم است و اگر به آن توجه نشود زندگی مردم با معضلات عدیده ای روبرو خواهد شد.

وی گفت: امروز مردم بیش از هر زمان دیگری آلودگی هوا را درک می کنند بطوریکه امروز نفس کشیدن و راه رفتن در تهران به معضلی بزرگ مبدل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
۵۵
۱۳
آقای ... سخت به ضد ونقیض گویی افتاده.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
اشتباهی منفی دادم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
۸۰
۸
روحانی اشکارا به جدایی دین از سیاست اقرار کرد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
دقت کرده باشید بعد از اینکه معلوم شد این روند توافق ژنو محکوم به شکست است و دولت دید که به علت الزام مقاومت در برابر زیاده خواهی ها چیزی برای دفاع از این توافق نداره
روحانی تاکتیکشو از حمله به منتقدان ژنو به حمله به بهشتی کردن مردم تغییر داد

این تغییر تاکتیک یک بار هم بعد از فضاحت سبد کالا رخ داد.
اطرافیان و شخص رئیس جمهور با علم کردن مستند من روحانی هستم بعد از 4ماه سعی در انحراف افکار عمومی از موضوع سبد کالا داشتن!
دولت دینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
۴۲
۱۲
آقای رئیس جمهور قانون اساسی را خوانده¬ اید؟!
مدتی است سخنانی از رئیس جمهور بر روی رسانه های خبری قرار می گیرد که باعث تعجب همگان شده است. سخنانی که شاید اگر از زبان یک شخص غیر مسئول و غیر روحانی بیان می شد تعجبی نداشت، اما بیان شدن این مطالب از زبان یک شخص روحانی و به عنوان رئیس جمهور کشور جای بسی تامل دارد. جدای از اینکه آیا این کار رئیس جمهور نوعی حاشیه سازی برای غفلت اذهان از مسائل اقتصادی است یا نه، در زیر می خواهیم این سخنان را بشنویم و درستی یا نادرستی شان را به بحث بنشینیم:
سخنان روحانی در 3 خرداد 93: " بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. پیامبر (ص) شلاق در دست نداشت، پیامبر (ص) بشیر و نذیر بود و ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم.همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد"
چند روز بعد... روحانی در 10 خرداد 93: "دین را نباید به دست دولت داد، چون دین در دست کارشناسان،‌علما ، صاحب نظران و دلسوزان است و آنها باید دین را تبلیغ کند و دولت باید حمایت کند... عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خوردند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می خورند..."
البته سخنانی با این مضمون بارها توسط رئیس جمهور محترم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی! ایشان نقل شده است که تنها به دو مورد قبل که صراحت بیشتری داشتند اشاره کردیم.
اولاً می خواهیم مطالبی چند از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را که رئیس جمهور محترم با اذعان به پذیرش آن تایید صلاحیت شده اند، بیان کنیم؛ بخوانید:
- اصل یکصدوسیزدهم: پس از مقام معظم رهبری، رئیس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می شود، بر عهده دارد.
- اصل دوم: جمهوری اسلامی ایران نظامی است بر پایه ایمان به: خدای یکتا(لا اله الا الله) و اختصاص حاکمیت و تشریع به او و لزوم تسلیم در برابر امر او، وحی الهی و نقش بنیادین آن در سیر تکاملی انسان به سوی خدا، عدل خدا در خلقت و تشریع، امامت و رهبری مستمر و نقش اساسی آن در تداوم انقلاب و اسلام، ...(ادامه دارد)
- اصل سوم: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم همه امکانات خود را برای امور زیر به کار گیرد: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی،...(ادامه دارد)
- اصل هشتم: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، شرایط و حدود آن را قانون تعیین می کند (و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء علی بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر)
- سوگندنامه رئیس جمهور، اصل یکصدوبیست و یکم:

بسم الله الرحمن الرحيم

من به عنوان رئيس جمهور در پيشگاه قرآن كريم و در برابر ملت ايران به خداوند قادر متعال سوگند ياد مي كنم كه پاسدار مذهب رسمي و نظام جمهوري و قانون اساسي كشور باشم و همه استعداد و صلاحيت خويش را در راه ايفاي مسئوليت هائي كه برعهده گرفته ام به كارگيرم و خود راوقف خدمت به مردم واعتلاي كشور, ترويج دين واخلاق, پشتيباني ازحق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودكامگي بپرهيزم و از آزادي و حرمت اشخاص و حقوقي كه قانون اساسي براي ملت شناخته است حمايت كنم. در حراست از مرزها و استقلال سياسي و اقتصادي و فرهنگي كشور از هيچ اقدامي دريغ نورزم و با استعانت از خداوند و پيروي از پيامبر اسلام و ائمه اطهار عليهم السلام قدرتي را كه ملت به عنوان امانتي مقدس به من سپرده است همچون اميني پارسا و فداكار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم‏‏

مروری کوتاه به برخی از اصول قانون اساسی( که در بالا آمد) روشن می سازد که دولت به عنوان قوه مجریه، اصلی ترین بانی اجرای دین در جامعه است و همانا دین چیزی جز برنامه درست زندگی دنیا و آخرت نیست. حال آنکه آقای رئیس جمهور نقش دولت را تنها به نقش حمایت کنندگی دین تقلیل می دهند و چشم بر سوگندنامه و اصول قانون اساسی می بندند. البته باید خاطر نشان کرد آنچه از عملکرد دولت در این یکسال دیده شده است حتی نقش حمایت کنندگی هم نیست! که شرح آن مجال دیگر می طلبد و العاقل یکفیه الاشاره.
ثانیا باید مطلب دیگری با موضوع دین سیاسی یا سیاست دینی و به قول رئیس جمهور دین دولتی و دولت دینی مورد واکاوی قرار گیرد. البته این موضوع در زمان مرحوم مدرس! یکبار بحث شده و به نتیجه هم رسیده است: "دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست" . حال اینکه آقای رئیس جمهور چرا با عوض کردن واژه ها دوباره این موضوع را مطرح کرده اند سوالی است که باید از خودشان پرسید؛ بگذریم.
اساسا اینکه دین چیست و چه محدوده ای را در زندگی انسان پوشش می دهد، نخستین سوالی است که در این موارد به ذهن خطور می کند. به اجمال باید عرض کنیم که دین یعنی مجموعه قوانین جامع و باید و نبایدهایی که برای خوشبختی و سعادت انسان هم در دنیا و هم در آخرت از طریق وحی نازل شده است. این قوانین جامع شامل مسائل اقتصادی، فرهنگی، حقوقی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، اخلاقی و ... است و در یک کلام همه ابعاد زندگی بشر را شامل می شود. دین اسلام نیز به عنوان یک دین جامع و جاودانه به عنوان آخرین دین نازل شده بر پیامبر گرامی بوده است. حال با این تلقی از دین معلوم می گردد که طرح مسائلی چون دین دولتی یا دولت دینی منطقا بی مفهوم است زیرا دولت به عنوان مجری برنامه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... که همان برنامه های دین هستند، شناخته می شود و فلسفه به وجود آمدن دولت نیز همین است.
حال باید از آقای رئیس جمهور پرسید که شما به عنوان یک روحانی و البته رئیس قوه مجریه چقدر از دین شناخت دارید و دین و آخرت را چقدر می شناسید که مباحثی چون دین دولتی یا دولت دینی را مطرح کرده و دیگران را به عدم شناخت دین و آخرت متهم می کنید؟!
ثالثا سخن بسیار است و مجال کم. همین جا مطلب را با بیانی از وصیت نامه سیاسی-الهی امام خمینی (ره) به پایان می بریم:
از توطئه‌های مهمی که در قرن اخیر، خصوصاً در دهه‌های معاصر، و بویژه پس از پیروزی انقلاب آشکارا به چشم می‌خورد، تبلیغات دامنه‌دار با ابعاد مختلف برای مأیوس نمودن ملتها و خصوص ملت فداکار ایران از اسلام است. گاهی ناشیانه و با صراحت به اینکه احکام اسلام که 1400 سال قبل وضع شده است نمی‌تواند در عصر حاضر کشورها را اداره کند، یا آنکه اسلام یک دین ارتجاعی است و با هر نوآوری و مظاهر تمدن مخالف است، و درعصر حاضر نمی‌شود کشورها از تمدن جهانی و مظاهر آن کناره گیرند، و امثال این تبلیغات ابلهانه و گاهی موذیانه و شیطنت‌آمیز به گونه طرفداری از قداست اسلام که اسلام و دیگر ادیان الهی سر و کار دارند با معنویات و تهذیب نفوس و تحذیر از مقامات دنیایی و دعوت به ترک دنیا و اشتغال به عبادات و اذکار و ادعیه که انسان را به خدای تعالی نزدیک و از دنیا دور می‌کند، و حکومت و سیاست و سررشته‌داری بر خلاف آن مقصد و مقصود بزرگ و معنوی است، چه اینها تمام برای تعمیر دنیا است و آن مخالف مسلک انبیای عظام است! و مع‌الأسف تبلیغ به وجه دوم در بعض از روحانیان ومتدینان بیخبر از اسلام تأثیر گذاشته که حتی دخالت در حکومت و سیاست را به مثابه یک گناه و فسق می‌دانستند و شاید بعضی بدانند! و این فاجعه بزرگی است که اسلام مبتلای به آن بود.
گروه اول که باید گفت از حکومت و قانون و سیاست یا اطلاع ندارند یا غرضمندانه خود را به بی‌اطلاعی می‌زنند. زیرا اجرای قوانین بر معیار قسط و عدل و جلوگیری از ستمگری و حکومت جائرانه و بسط عدالت فردی و اجتماعی و منع از فساد و فحشا و انواع کجرویها، و آزادی بر معیار عقل و عدل و استقلال و خودکفایی و جلوگیری از استعمار و استثمار و استعباد، و حدود و قصاص و تعزیرات برمیزان عدل برای جلوگیری از فساد و تباهی یک جامعه، و سیاست و راه بردن جامعه به موازین عقل و عدل و انصاف و صدها از این قبیل، چیزهایی نیست که با مرور زمان در طول تاریخ بشر و زندگی اجتماعی کهنه شود. این دعوی به مثابه آن است که گفته شود قواعد عقلی و ریاضی در قرن حاضر باید عوض شود و به جای آن قواعد دیگر نشانده شود. اگر در صدر خلقت، عدالت اجتماعی‌ باید جاری شود و از ستمگری و چپاول و قتل باید جلوگیری شود، امروز چون قرن اتم است آن روش کهنه شده! و ادعای آنکه اسلام با نوآورد‌ها مخالف است ـ همان سان که محمدرضا پهلوی مخلوع می‌گفت که اینان می‌خواهند با چهارپایان در این عصر سفر کنند ـ یک اتهام ابلهانه بیش نیست. زیرا اگر مراد از مظاهر تمدن و نوآورد‌ها، اختراعات و ابتکارات و صنعتهای پیشرفته که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هیچ‌ گاه اسلام و هیچ مذهب توحیدی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد بلکه علم وصنعت مورد تأکید اسلام و قرآن مجید است. و اگر مراد از تجدد و تمدن به آن معنی است که بعضی روشنفکران حرفه‌ای می‌گویند که آزادی در تمام منکرات و فحشا حتی همجنس‌بازی و از این قبیل، تمام ادیان آسمانی و دانشمندان و عقلا با آن مخالفند گرچه غرب و شرقزدگان به تقلید کورکورانه آن را ترویج می‌کنند.
و اما طایفه دوم که نقشه موذیانه دارند و اسلام را از حکومت و سیاست جدا می‌دانند. باید به این نادانان گفت که قرآن کریم و سنت رسول الله ـ صلی الله علیه وآله ـ آنقدر که در حکومت و سیاست احکام دارند در سایر چیزها ندارند؛ بلکه بسیار از احکام عبادی اسلام، عبادی ـ سیاسی است که غفلت از آنها این مصیبتها را به بارآورده. پیغمبر اسلام (ص) تشکیل حکومت داد مثل سایر حکومتهای جهان لکن با انگیزه بسط عدالت اجتماعی. و خلفای اول اسلامی حکومتهای وسیع داشته‌اند و حکومت علی‌بن ابیطالب ـ علیه‌السلام ـ نیز با همان انگیزه، به طور وسیعتر و گسترده‌تر از واضحات تاریخ است. و پس از آن بتدریج حکومت به اسم اسلام بوده؛ و اکنون نیز مدعیان حکومت اسلامی به پیروی از اسلام و رسول اکرم ـ صلی الله علیه وآله ـ بسیارند.
اینجانب دراین وصیتنامه با اشاره می‌گذرم، ولی امید آن دارم که نویسندگان و جامعه‌شناسان و تاریخ نویسان، ‌مسلمانان را از این اشتباه بیرون آورند. و آنچه گفته شده و می‌شود که انبیا ـ علیهم السلام ـ به معنویات کار دارند و حکومت و سررشته‌داری دنیایی مطرود است و انبیا و اولیا و بزرگان از آن احتراز می‌کردند و ما نیز باید چنین کنیم، اشتباه تأسف‌آوری است که نتایج آن به تباهی کشیدن ملتهای اسلامی و بازکردن راه برای استعمارگران خونخوار است، زیرا آنچه مردود است حکومتهای شیطانی و دیکتاتوری و ستمگری است که برای سلطه‌جویی و انگیزه‌های منحرف و دنیایی که از آن تحذیر نموده‌اند؛ جمع آوری ثروت و مال و قدرت‌طلبی و طاغوت گرایی است و بالاخره دنیایی است که انسان را از حق تعالی غافل کند. و اما حکومت حق برای نفع مستضعفان و جلوگیری از ظلم و جور و اقامه عدالت اجتماعی، همان است که مثل سلیمان بن داوود و پیامبر عظیم الشأن اسلام ـ صلی الله علیه وآله ـ و اوصیای بزرگوارش برای آن کوشش می‌کردند؛ از بزرگترین واجبات و اقامه آن از والاترین عبادات است، چنانچه سیاست سالم که در این حکومتها بوده از امور لازمه است. باید ملت بیدار و هوشیار ایران با دید اسلامی این توطئه‌ها را خنثی نمایند. و گویندگان و نویسندگان متعهد به کمک ملت برخیزند و دست شیاطین توطئه‌گر را قطع نمایند.
پاسخ
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
۶۱
۱۸
آقای روحانی جنابعالی و رفسنجانی و دولت تدبیر و امید که متوهم نیستید عصه چیه مردم را میخورید . همه ملت یک عیبی دارند یک عده که بسواد یک عده بی ادب یک عده بیکار یک عده لیور فروش یک عده بی شناسنامه فقط شما و دولتتون بی عیت و دارای تما م حسن ها هستید .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
منظورت از مردم کیه؟؟؟اگه ما هستیم که موافق حرفشیم.اگه منظورت خودتونید که کل جمعیتتون توی انتخاب شد 4 میلیون.پس وقتی میگه با شناسنامه حرف بزنید ینی از طرف همه مردم حرف نزنید.بگید ما اقلیت اندک و ناچیز مخالفیم نه همه مردم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
ناشناس جون یادت باشه شعارتون زنده باد مخالف در ضمن هیجده میلیون بهتون رای ندادن چرا فکر میکنی کسایی که به بقیه کاندیداها رای دادن موافق شمایند
اینم یادت باشه انتخابات تموم شده
ان شاالله که با علم میگی با حرفهای ریس جمهور موافقی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
نه پس لابد اون 18 میلیون با شما موافق بودن :)))
انتخابات بعدی در راهه عزیز.انتخابات مجلس.بشینو تماشا کن ملت چه میکنن.کاندید محبوبتون با کلی پول خرج کردن و بودجه دولت احمدی نژاد همش 4 میلیون رای آورد کاندیداهای مجلستون که با این کارنامه درخشانشون مشخصه چه میکنن
انتخابات تموم شده اما درساشو یادتون نره.اینکه اقلیت هستید و از طرف اکثریت حرف نزنید با شناسنامه ها!!!
من با علم کامل از حرفای رئیس جمهور دفاع میکنم.شما با کدوم علم هنوز یک سال نشده وا اسفا سر میدین؟؟؟با همین علم 8 سال خفته بودین؟؟توقع دارید به علم جماعتی همچون شما که 8 سال بتموم ساکت بودن اعتماد کنیم؟؟یا مثلا به خبرگزاریتون که فقط نظرات موافقشو تایید میکنه؟؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
چي چي اينهمه داد 4ميليون 4ميليون مي زنيد؟! شيخ حسن روحاني فقط هفت صدم درصد بيش از نصف آراء را به خود اختصاص دادو بيش از 49 درصد مردم به اين شخص رأي ندادن اونوقت شما ها هرجا كم ميارين عدد 4 ميليون رو سر دست ميگيرين!! تازه اگر ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
خب گمونم کسی که از نصف یکی بیشتر بیاره هم قانونا رئیس جمهوره.خب عزیزم چرا عصبی میشی.4 میلیون رای نامزدتون بوده.مثلا اگه مابقی نامزدا نبودن همه اون نصف دیگه میومدن به جلیلی رای میدادن؟؟خب معلومه باید عدد دست بگیریم.جماعتی که کل صداشون 4 میلیون بیشتر نیس انقد ما ما میکنن واااااای بحال اینکه اکثریت بودن
ضمنا این شیخ حسن دکتره دکتراشم ترافیک نیس.پس بگو دکتر حسن روحانی
حدادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
۳۹
۱۱
دولت همیشه ودرهمه کاری اول است واظهار می دارد که به اول ها میپردازد فقط در یک کاری هست که برای دومین بار است وآن موضوع هسته ای و فروش همه هستی هسته ای کشور .اول بار در سعد آباد و دومین بار در ژنو .
پاسخ
بی کار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
۴۷
۱۳
چند سوال از رئیس جمهور :
1. این که حضرت امیر علیه السلام میفرماید " اگر کسی این خبر را بشنود و از غصه دق کند و بمیرد، ملامتی بر او نیست." منظور فقط علما بودند و مردم حق غصه خوردن دین را نداشتند؟
2. اگر نباید دین را دست دولت داد چرا لباس مقدس را از تنتان بیرون نمیکنید و ماهیت اصلی خود را پشت این لباس پنهان میدارید؟
3. آیا بیانات حضرتعالی با تفکر سکولاریسم فرقی هم دارد؟
4. آیا وزارت فرهنگ و دادگستری نباید در دست دول باشد؟
5. آیا این بیانات شما اهانت به شعور مردم نیست؟
پاسخ
محسن از قم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۳۵
۱۴
باید نگران رابطه با امریکا ی کدخدا را داشته باشیم ملت کی هست مهم امریکا و غرب است بقیه را ولش کن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۴۱
۱۲
دولت، وظیفه برای ترویجِ بیشتر [دین] دارد.(امام خامنه ای - 19 دی 92)
پاسخ
علی
ROMANIA
۰۱:۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۳۸
۱۱
واقعا از یک روحانی بعیده این صحبت ها. اقای روحانی راستی هدف از انقلا ب چی بود.
پاسخ
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۲۱
۱۱
... یکی نیست بگه تو که دین و خوب میفهمی ...بگم بگم .؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۳۲
۱۲
به خون سید الشهداء .... سر سالم به در نمیبرن با ابن راهی که در پیش گرفتن
پاسخ
ناشناس
AUSTRALIA
۰۵:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۱۵
۴۴
حضراتي كه به حرفهاي رىيس جمهور انتقاد ميكنيد من يكي از همه مردمي هستم كه كاملا با حرفاشون موافقم ، شما جماعت تند رو وراديكالي از طرف ما حرف نزنيد . كشور ما هنوز جزوء كشورهاي جهان سوم هست جرا ؟ ، جند سال از انقلاب ميكذره ما نست به دنيا با جه سرعتي بيشرفت كرديم ، جقدر از تكنولوزي هاي روز دنيا عقبيم ؟، شما ها جقدر دنيا رو كشتيد ببينيد ما كجاييم اونا كجا همش فكرتون توي حجابو مساىل حاشيه ايه دنيا در حال بيشرفته از خواب بيدار شيد
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
تکنولوژی روز هسته ای بودن است که اقایان فک پلمب کردند اینجاست که امام فرمودند علمای اسلام به داد اسلام برسید.
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
آقای ناشناس



حرف شما مرا بیاد یک مثل انداخت
وقتی یک متجاوزی قصد تجاوز داشت شوهر را تهدید کرد اگر پاتا از خط بیرون بیاوری به حسابت میرسم
متاسفانه بغد از اتمام کار ورفتن متجاور خانم اعتراض می کند مرد مانند میگوید
پدرش را در اوردم حواسش نبود پایم را از خط بیرون بردم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
مطمئنی حجاب یه مسئله حاشیه ایه؟
من شک دارم شما توی ایران زندگی کرده باشی و تو خیابونا قدم زده باشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
مگر تو فکر میکنی دین داری مانع پیشرفت
شمیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۲۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
جناب ناشناس روشن فکر!!
حرف ما هم همینه که چرا وقتی در عرصه علم داریم گوی سبقت رو از حریفان میبریم یک چنین آدمی که دارید طرفداریش رو میکنید باید بیاد و درِ علممون رو تخته کنه؟؟!! و نذاره از این به قول شما جهان سومی بودن خارج بشیم؟
ایشون معتقدن ما به این درجه از علم نیازی نداریم پس شما چرا جوش جهان سومی بودنمان رو میزنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
حالا همون هایی که به قول شما به اصل توجه کردن چه گلی به سر انسانیت زدند؟!
میلیون ها کشته رو دور و بر خودمون نمی بینید؟!این همه تجاوز به افراد بی گناه در خاورمیانه رو نمی بینید که فقط بوسیله اونها ایجاد شده برادر؟!
فساد در خودشون هم که مشخصه، وال استریت و ...رو هم که حتما اطلاع دارید؟!
پس این حموم پیشرفت در تکنولوژی برا کی داره گرم میشه؟! که هم مردم دنیا رو به کشتن داده اند و هم موجبات اعتراض مردم خوشون شده اند!
انقلاب اسلامی با این همه تحریم نامردی در بسیاری از زمینه ها با تلاش خودجوش موفقیت هایی رو کسب کرده که امروز همه دارند تعجب دشمنانش را از این دست آوردها می بینند، اما خودمان نه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
با سلام ، می توانم بدانم جنابعالی در سال 88 به چه کسی رای دادید ؟ چون رئیس جمهور گفته اند با شناسنامه حرف بزنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
کد خبر: ۲۲۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
صفحه نخست » سیاسی
نتیجه جالب نظرسنجی یک سایت اصلاح طلب درباره موفق ترین رئیس جمهور

سایت شفقنا از رسانه های نزدیکبه جریان اصلاحات در روزهای گذشته طی نظرسنجی از مخاطبین خود به ارزیابی میزان موفقیت روسای جمهور ایران پرداخته است.
به گزارش پایگاه 598، سایت شفقنا از رسانه های نزدیک به جریان اصلاحات در روزهای گذشته طی نظرسنجی از مخاطبین خود به ارزیابی میزان موفقیت روسای جمهور ایران پرداخته است.
در این نظرسنجی که پر مخاطب ترین نظرسنجی این سایت می باشد محمود احمدی نژاد با کسب 72 درصد بیشترین رای شرکت کنندگان در این نظرسنجی را به خود اختصاص داده است و پس از آن محمد خاتمی با 22 درصد و آقایان هاشمی و روحانی با 2 درصد قرار گرفته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
تو کجا زندگی می کنی یخورده ازاون حصار حماقتت بیا بیرون
s n
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۲۳
۱۱
بر اساس قانون اساسی وظیفه دولت هدایت جریان فرهنگی کشور است و باید با مظاهر فساد و برهنگی فرهنگی برخورد کند ضمنا قانون عفاف و حجاب هم در مجلس تصویب شده و دولت طبق قانون فقط باید قوانین را اجرا کند و دولت حق قانونگذاری ندارد . امام خمینی : غلط میکند هر کس بگوید قانون را قبول ندارم از هیچ کس پذیرفته نیست قانون تو را قبول ندارد .
پاسخ
اکبرپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۴۰
فقط میتوانم بگویم متاسفم برای این سایت و طرفدارانش. یک کلمه حرف عقلی و منطقی در آن نیست.فقط شعار .شعار
پاسخ
اران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
آقای اکبرپور شما که عقل کل هستید یک حرف معقول و منطقی برای ما بزنید ما که شعار می دهیم شما ببینیم که چه حرفی دارید.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
متأسفانه منطق اين دولت و كساني كه نون آبشون در حمايت از اين دولته ,اينه كه هركه با اونهاست داراي عقل و سواد و منطقه و هركه با كارها و حرفها و سياستهاي اونها مخالف باشه,بي سوادو بي عقل و بي منطق و تازگيها بي دينه!!!!!!!
منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
جناب اكبر پور! خوبه طي مدت 7-6 ماهه اين دولت , معاني عقل و منطق و تدبير و تعامل واعتدال و سواد و دينداري و...راهم فهميديم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
منظق یعنی اینکه در چند ماه چند توهین به منتقدانت داشته باشی؟!
برادر سایت های حامی دولت مثل انتخاب آیه قرآن رو هم در نظرات منتقدانشان تایید نمی کنند! میتونید امتحان کنید!
s n
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۲۱
۹
در جواب فرد ناشناس امام خامنه ای : افراد انقلابی را متهم به افراطی گری نکنید . بعضی ها این گونه دوست میدارند که عنصر انقلابی طلبه انقلابی دانشجوی انقلابی را متهم به افراطی گری کنند . 
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۲۰
۶
پس حسن آقا هم بايد الان ميرفت رو منبر روضه ميخوند و احكام درس مي داد نه اينكه رئيس جمهور ميشد.البته زيادم بد نگفته چون ميدونه اينكاره نيست و فاتحه مملكت رو خونده روش نميشه بگه
پاسخ
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۱۹
۹
اقادرست می گوید چرا حمله می کنید دین را نباید دست این دولت داد .درهمه دنیا اقرار برعلیه خود قبول می شود.دین باید دست عالم باسوادبااخلاق باشدنه سیاست بازان
پاسخ
حقجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
درباره ی "این دولت" حق با شماست
اگه دین رو دست دولت یازدهم بدیم چیزی ازش باقی نمیذارن
مهران نعمتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
پس سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما کجا چی میشود این آقا هم که حرف ملی گرا را می زند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۲۵
۹
ما غصه اخرت کسی را نمیخوریم. اتفاقا همه حرف ما در مورد دنیای جوانهایمان است،که دارد با ترویج بی بند و باری و سبک زندگی غربی تلف میشود.
پاسخ
حزب الله
UNITED STATES
۱۸:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۱۷
۷
آقای روحانی ! دولت پاسدار ومروج دین است

پس از عرض سلام وتهیت وتبریک اعیاد مبارک شعبانیه به ملت شریف واندیشمند ودین مدار ایران اسلامی ، وآروزی تعجیل در ظهور دردانه عترت پیامبر اسلام (ص) ودعای خیر برای سلامتی وطول عمر با عزت مقام عظمای ولایت ونایب برحق امام زمان (عج) حضرت امام خامنه ای مدظله العالی ، در پاسخ به اظهارات حضرتعالی در مراسم هفته جهانی محیط زیست ، که فرموده اید : (( دین را نباید به دست دولت داد )) در این یادداشت ، نکاتی را به استحضار شما وهموطنان متدین وانقلابی ام می رساند :

اولاً : جای بسی تعجب است که از رئیس دولت یازدهم ، که ملبس به لباس مقدس روحانیت وتحصیل کرده علم فقه وحقوق است ، وانشاء الله تعالی خیلی بیشتر وبهتر از نگارنده ، هم دین را بخوبی می فهمد وهم فقه وحقوق وهم قانون اساسی را ؛ چنین جمله ای که ناقض صریح قانون اساسی ومنافی با سوگندی است که رئیس دولت ، بنا بر اصل 121 قانون اساسی در روز تحلیف یاد کرده بیان شده است .

ثانیاً : اگر رئیس جمهورمحترم ، برای یک بار هم که شده باشد ؛ قانون اساسی را مطالعه کرده باشد ، ویا سوگندی را که در روز تحلیف یاد کرده واکاوی نماید ، از منطوق ومفاهیم وفحوای اصول دوم ، سوم ، دوازدهم ، یکصدوسیزدهم ویکصدو بیست ویکم قانون اساسی ، استنباط خواهند فرمود که چرا دین به دست دولت داده شده ونقش دولت در دین چیست .!!!

ثالثاً : رئیس دولت ، سوگند یاد کرده که پاسدار دین ومروج دین باشد . واصل سوم قانون اساسی نیز ، دولت جمهوری اسلامی را موظف نموده ؛ که برای نیل به اهداف ذکر شده در اصل دوم [1]، که یکی از آنها ، تلاش برای باور قلبی پیدا کردن مردم به معاد ودرک وفهم نقش سازنده آن در سیر تکاملی انسان به سوی خدا ؛ که همان هموار نمودن راه برای نجات مردم از ظلمات وگمراهی وجهنم وهدایت آنان به سوی سعادتمندی وبهشت جاویدان است ، همه امکانات خودرا بکار ببرد .

رابعاً : رئیس دولت سوگند [2]یاد نموده که ، ضمن پاسداری وترویج دین ، پاسدار قانون اساسی هم باشد . بدیهی است که در قانون اساسی نقش دولت در برابر دین رسمی مردم ، که اسلام عزیز است واین مهم در اصل دوازدهم قانون اساسی[3] به صراحت تبیین وابلاغ گردیده است ، را مشخص نموده است .

خامساً : با این همه نصوحات قانونی ، وبا توجه به باورهای قلبی که هر ایرانی بالغ وعاقلی به آن معرفت دارد ، ومی داند که یکی از وظایف اصلی دولت ، پاسداری از دین مبین اسلام است ، اینک جای این سوال است ، که چرا باید رئیس دولت ، چنین سخنان تعجب انگیز وشبهه ناکی را بیان کند ، که خوراک تبلیغاتی بسیار قوی وزیادی برای رسانه های دشمن وبدخواهان داخلی فراهم نموده که در تیتر یک رسانه های دیداری وشنیداری ونوشتاری آنان مطرح شده است ؟!!!

کلام آخر اینکه ، تفکیک دین از دولت یا دولت از دین ، عاقبتی جز اروپای امروز که غرق در منجلاب وکثافت وحیوانیت است نخواهد داشت ، وبدون تردید اکثریت قریب اتفاق مردم متدین ایران اسلامی ، هرگز دوست ندارند به چنین سرنوشت شومی مبتلا شوند .
پاورقی ها :
ــــــــــــــــــــــــــــــــ

[1] اصل‏ دوم:جمهور اسلامی‏، نظامی‏ است‏ بر پایه‏ ایمان‏ به‏:
1- خدای‏ یکتا ( لااله‏ الاالله‏ ) و اختصاص‏ حاکمیت‏ و تشریع به‏ او و لزوم‏تسلیم‏ در برابر امر او.
2 - وحی‏ الهی‏ و نقش‏ بنیادی‏ آن‏ در بیان‏ قوانین‏.
3 - معاد و نقش‏ سازنده‏ آن‏ در سیر تکاملی‏ انسان‏ به‏ سوی‏ خدا.
4 - عدل‏ خدا در خلقت‏ و تشریع.
5 - امامت‏ و رهبری‏ مستمر و نقش‏ اساسی‏ آن‏ در تداوم‏ انقلاب‏ اسلام‏.
6 - کرامت‏ و ارزش‏ والای‏ انسان‏ و آزادی‏ توام‏ با مسئولیت‏ او در برابر خدا،که‏ از راه‏ : الف‏ - اجتهاد مستمر فقهای‏ جامع الشرایط بر اساس‏ کتاب‏ و سنت‏معصومین‏ سلام‏ الله‏ علیهم‏ اجمعین‏، ب‏ - استفاده‏ از علوم‏ و فنون‏ و تجارب‏پیشرفته‏ بشری‏ و تلاش‏ در پیشبرد آنها، ج‏ - نفی‏ هر گونه‏ ستمگری‏ و ستم‏ کشی‏ وسلطه‏ گری‏ و سلطه‏ پذیری‏، قسط و عدل‏ و استقلال‏ سیاسی‏ و اقتصادی‏ و اجتماعی‏ وفرهنگی‏ و همبستگی‏ ملی‏ را تأمین‏ می‏ کند.

[2] " بسم الله الرحمن الرحیم من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسوولیت هایی ‌که بر عهده گرفته‌ام، به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم ."

[3] - صل‏ دوازدهم ‎‎‎‎‎: دین‏ رسمی‏ ایران‏، اسلام‏ و مذهب‏ جعفری‏ اثنی‏ عشری‏ است‏ واین‏ اصل‏ الی‏ الابد غیر قابل‏ تغییر است‏ و مذاهب‏ دیگر اسلامی‏ اعم‏ از حنفی‏،شافعی‏، مالکی‏، حنبلی‏ و زیدی‏ دارای‏ احترام‏ کامل‏ می‏ باشند و پیروان‏ این‏مذاهب‏ در انجام‏ مراسم‏ مذهبی‏، طبق‏ فقه‏ خودشان‏ آزادند و در تعلیم‏ و تربیت‏دینی‏ و احوال‏ شخصیه‏ ( ازدواج‏، طلاق‏، ارث‏ و وصیت‏ ) و دعاوی‏ مربوط به‏ آن‏

در دادگاه‏ ها رسمیت‏ دارند و در هر منطقه‏ ای‏ که‏ پیروان‏ هر یک‏ از این‏ مذاهب‏اکثریت‏ داشته‏ باشند، مقررات‏ محلی‏ در حدود اختیارات‏ شوراها بر طبق‏ آن‏ مذهب‏خواهد بود، با حفظ حقوق‏ پیروان‏ سایر مذاهب‏.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
۱۲
۴
سلام

چند نکته:
1- نمیشه چند تا از این دلسوزان و فرهیختگان و صاحبنظران را در دولت جا بدهند و کار بدهند در واقع تا بیکار نباشند و اینگونه از دین مردم حمایت بشود و در عین کار کردن دیانت مردم را هم در نظر داشته باشند؟؟؟؟
2- یعنی کسانی که الان در دولت هستند، خودشان دلسوز و فرهیخته و صاحبنظر دینی نیستند؟؟ پس چرا بعضی دولتی ها لباس پیامبر (ص)را پوشیده اند؟؟؟
3- بر فرض محال آمدیم و این دلسوزان و صاحبنظران و فرهیختگان تشخیص دادند که مردم را با زور شلاق به بهشت ببرند، آن وقت این دولت حمایت خواهد کرد؟؟؟؟
4- یاد زمانی افتادم که رئیس جمهور وقت، اغتشاش گران و خرابکاران خیابانی را خس و خاشاک خواند و چه کردند طرفداران جنبش سبز...( کاش رئیس جمهور فعلی این بعضی ها را عینی تر توضیح می دادند و می فهماندند که چه کسانی مد نظرشان است که خدای نکرده شائبه توهین به اهل دین پیش نیاید.)

** واقعا در عجبم ازین همه نسنجیده صحبت کردن.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
یک روضه خوان تازه کار وسط مصیبت به اشتباه گفت شمر علیه السلام دید خراب شد گفت حالا خیلی هم علیه السلام نبود دید چه حرفی زده گفت اصلا علیه السلام نبود اصلا لعنت برشمر خوب شد؟ ولی آقای روحانی با این همه تجربه سخنوری چرا در توجیه یک اشتباه اشتباهات متعدد میکنن؟ من هم در عجبم چه خوب میشد مثل سبد کالا یک جمله عذر خواهی متواضعانه میکردند !
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۵
۷
متوهم کساني بودند که به ... راي دادن
بازم بگيد روحاني مچکککککککککککککککککککککککککککککککککککريم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
آنکس که برای خدا کار کند خدا اورا به حال خود رها نکند و آنکس که برای غیر خدا کار کند روز قیامت از همانان اجر و مزد بطلبد
آیا به دست آوردن رأی برخی به هر قیمتی می ارزد ؟ جواب خدا را چه بدهیم ؟
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
۲۰
۶
ماکه بیسوادیم و تند رو و نه از اخرت چیزی میدانیم و نه از دین .
شما و دوستانتان که هم با سوادید و هم دین و اخرت را میفهمید ، حضرت عباسی برای دینداری و اخرت این مردم در این مدت چه کرده اید ؟ ما با بیسوادی امان حداقل غصه میخوریم شما چکار کرده اید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
از طرف دوستان ایشان : مثل قبلی ها دروغ نمیگوییم چون دروغ کلید همه بدیهاست
به آزادی بیان اعتقاد داریم لذا نظر خودمان در زمینه رفع فیلتر فیس بوک یوتیوپ توییتر بی بی سی ، آزادی ماهواره ، کم سواد بودن مخالفان ، غرض و مرض داشتن آنان ، تمایل 49 درصدی مردم به قانون گریزی و.... را سانسور نکرده و با صدای بلند اعلام میکنیم
اینکه مخالفین جواب ما رو با ملاحظه و خود سانسوری میدن مشکل ما نیست مشکل خودشونه همه در ابراز نظراتشان آزادند (همانطور که در برابر قانون برابرند ) ولی خب یک عده آزادترند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
۷
۴
با یک قانون در یک جامعه آ‌ن‌قدر می‌شود فساد ایجاد کرد و با یک قانون آن‌قدر می‌شود اصلاح کرد که با هزار توصیۀ اخلاقی و کار فرهنگی نمی‌شود، به همین دلیل حکومت در اسلام آنقدر اهمیت پیدا کرده است.
این تذهبون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
۸
۴
همین‌مقدار معنویتی که امروز در جامعۀ ما هست، صدقۀ سر همین مقدار قوانینِ اسلامی‌ است که الان در جامعۀ داریم.
پاسخ
غریب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۴
یکی منو از خواب بیدار کنه رو حانی داره حرف میزنه با عبا و عمامه وووووو یا اقای چی چی کلام نمی دونم خوابم یا بیدار ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
۸
۴
یاد میرزا اغا خان نوری افتادم ! وتشابهه عجیب داره!
نیم کلیو باش اما خودت باش افتاده!
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۷ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۲
۴
امام علی
علیه السلام فرمود،نادانترین مردم کسی است که از خود تعریف کند.

اینکه مردم کم سوادند جهان را نمی شناسند زمان را نمی فهمند و یا متوهمند یعنی تعریف از خود و معتقد بودن به خود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
هرکس از نفسش راضی شود خشم کنندگان بر او زیاد گردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
۹
۴
فقط امیدوارم کار به فحش کشی نکشه! تازه اولشه هزارتا برچسب بهمون زده اند!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
۲
۹
حالاشما به دنیای ما برسید واجازه دهید دیگران هم به فکر آخرت ما باشند این که دعوا ندارد هم دنیای ما درست میشه هم آخرت ما
پاسخ
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۴
چرا رییس جمهوری که صحبت از زبان تکریم میکند هر بار در پاسخ به منتقدانش از زبان تحقیر و الفاظی که در شان رییس جمهور نیست استفاده میکند؟
بی سواد...............
بی شناسنامه................
کسانی که از دین و دنیا هیچ نمیدانند..................
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۶ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۳
۴
۳
بازم اوباما . بابا اون یکی مودب تر بود به قول خودتون!
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
۱
۳
آره بابا راست میگه
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
۴
۱
سلام عليكم جميعا.فقط يك جمله (خالصانه دعا كنيد امام زمان ظهور كند ) چاره كار فقط به دست اقا است حسن وتقي و... بي خيال كار از اين حرفا گذشته تعجيل در ظهورش صلوات
پاسخ
کم سواد بی دین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
۵
۱
آقای روحانی اینهایی که گفتی نمیدانند دین و آخرت چی هست غیر اون کم سوادایی هستند که قبلا افاضه کردید؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
۱
۶
اگر شما حضرت آقا را قبول دارید پس به ایشان احترام گذاشته و مدافع رییس جمهوري باشید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
مگه آقا در 01/01/1393 نفرمودند که نخبگان و دانشمندان و پزشکان و ....... انتقاد کنید
مهرعلی سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
بنازم بنظر !حقیقت را باید گفت اگرچه خوشا یند حسن آقا نباشد ایشان می بایست بامطالعه وقت مردم را تلف میکرد حد اقل توهین بمومنانی نمی شد، اوین گذینه انتخاب ایشان بر اثر دین داری ایشان بوده است !!!
پاسخ
مهرعلی سلطانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
من چند بار نظر دادم هیچ توهینی بکسی نبوده است ولی هیچ وقت درمعرض گذاشته نشد این جا هم پارتی بازی!!
پاسخ
محمد
AUSTRALIA
۱۰:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
در جواب ناشناس ١٣:٢٠ ٩٣/٣/١٧
بايد بكم حصار حماقت دور تو وامثال تو است شماهاي كه توي باور هاي غلط و عصر حجري زندكي مي كنيد تا امثال شماها توي كشور هست نه اميدي به بيشرفت هست نه به اينده كشور ، واقعا براي شماها متاسفم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها