أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۷۴۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
مقاله سیاسی سخنران علمی همایش عمران دانشگاه آزاد:
ادوارد بلکلی با عنوان کردن ایران به عنوان کشوری با میراث اسلامی ولی دارای جهت گیری غربی مقاله خود را نوشته است. مهمانان خارجی همایش ها آزادند تا اظهار نظرهای شخصی خود را در چارچوب اخلاق و قانون ابراز کنند اما گلایه ی اصلی از ایرانیانی است که با رفتارهای خاص باعث می شوند چنین برداشت هایی در ذهن از همه جا بی خبر مهمانان خارجی نقش بندد!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ادوارد بلکلی، پروفسور دانشگاه سیدنی آلمان و دارای دکترای افتخاری سیاست شهری که سخنران ویژه کنفرانس بین المللی عمران شهری سنندج در دانشگاه آزاد این شهر بود (اسفند 92) پس از گذشت حدود سه ماه از حضورش در همایش مذکور، دست به قلم برده و این بار در مقاله ای نه علمی، که سیاسی، ایران را یک کشور غربی در شرق آسیا خواند و توصیه کرد که به تغییرات ناگزیر زمانه تن دهد!

وی در مقاله ی خود می نویسد: ”اگرچه امروزه در ظاهر صحبت از مذاکرات هسته ای ایران و گروه شش تایی است اما در واقع صحبت اصلی در ایران و جهان این است که دولت ایران اکنون فهمیده است خیلی از مسائل تغییر کرده اند! در حالیکه مصر، سوریه، عراق، و اوکراین از هم پاشیده اند، به نظر میرسد ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه دوست بهتری [برای غرب خواهد بود!]"وی هدف از کنفرانسی که به آن دعوت شده بود را اینگونه بیان می کند:”چیزی که ایرانی ها قصد داشتند به من و دیگر بازدیدکننده های بین المللی بگویند این بود که آنها می خواهند اعضای دائم جامعه ی جهانی غربی شوند! و حسن روحانی اولین پیامرسان این جنبش است."



وی ایران را یک کشور صنعتی و مدرن دانست که در پیچ و تاب زمانه گرفتار شده است و به دلیل بحران گروگانگیری سفارت امریکا و تحریم های مختلفِ پس از آن از لحاظ سیاسی و اقتصادی ارتباطش با دیگران قطع گردیده است و اکنون نیاز دارد این زخم را ترمیم کند!

وی در تحلیل خود از اوضاع کنونی ایران می نویسد:”اما ایران نمی تواند با چسبیدن به گذشته، آینده ی رضایت بخشی برای مردمش بسازد. رهبران ایران اکنون دریافته اند که ما در یک دوران اقتصاد جهانی زندگی می کنیم بنابراین ایران باید به جامعه ی جهانی بپیوندد." وی چاره ی کار ایران را این می داند که مغزهای ایرانی به خارج از ایران رفته تا ساخته و یا ”از نو"ساخته شوند!

بلکلی با عنوان کردن ایران به عنوان کشوری با میراث اسلامی ولی دارای جهت گیری غربی نوشت:”نتیجه دهی مذاکرات هسته ای می تواند ایران را دوباره شکوفا و با جهت گیری غربی کند."



البته اظهارات ادوارد بلکلی به خودی خود نگران کننده نیست؛ زیرا پیشتر نیز شاهد بوده ایم افرادی که به کنفرانس ها و همایش های دانشگاهی دعوت می شوند برداشت های مغرضانه و یا توهین آمیزی در رابطه با کشورمان داشته باشند اما بخش تامل برانگیز ماجرا آن است که وی در قسمت دیگری از مطلب خود از مطالبات برخی دانشجویان می نویسد:”تنها چیزی که دانشجویان ایرانی می خواهند حذف تحریم ها است!"

این استاد آلمانی که دانشش درباره ایران فقط و فقط محدود به همان سفر و همان جمعی است که با آنها دیدار داشته به وضوح اسیر تبلیغات رسانه هایی است که وجهه ای متفاوت از واقعیات ایران و جامعه ی ایرانی را به جهان نشان می دهند.

مهمانان خارجی همایش ها آزادند تا اظهار نظرهای شخصی خود را در چارچوب اخلاق و قانون ابراز کنند اما گلایه ی اصلی از ایرانیانی است که با رفتارهای خاص باعث می شوند چنین برداشت هایی در ذهن از همه جا بی خبر مهمانان خارجی نقش بندد! ناگفته نماند اظهارنظرهای دولت یازدهم درخصوص مسائل مرتبط نیز بی اثر نبوده است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها