أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۹۷۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
گزارش لحظه‌به‌لحظه از عراق؛
هلاکت شماری از سرکردگان بعثی صدامی و داعش در شمال تکریت و افزایش تعداد داوطلبان پیوستن به ارتش برای جنگ با داعش به یک میلیون و 200 هزار نفر از جدیدترین خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.
به گزارش پایگاه 598، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.

شنبه 93/3/24

۲۲:۲۰ : قلیچدار اوغلو : اردوغان تسلیحات داعش را تامین می کند

کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه فاش کرد سلاحهایی که در اختیار تروریستهای داعش است، از سوی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه تامین شده است.

 ۲۱:۴۳ : حمله هوایی به مقر نشست سرکرده های داعش در موصل

بالگردهای ارتش محل نشست سرکرده های داعش را در کاخ های ریاست جمهوری در موصل هدف قرار دادند.از سوی دیگر سید صادق الشیرازی از مراجع دینی اعلام کرد: حفظ عتبات مقدسه وظیفه ای بر عهده همگان است. و همه پیروان اهل البیت علیهم السلام باید در راستای حفظ عتبات مقدسه تلاش کنند

۲۰:۳۵ ورود نماینده آیت الله سیستانی به سامراء

منابع امنیتی عراقی از ورود نماینده آیت الله سیستانی به سامراء و تدابیر امنیتی شدیددر کربلا خبر دادند.

یک منبع امنیتی عراقی در استان صلاح الدین اعلام کرد: احمد الصافی نماینده مرجعیت دینی به همراه داوطلبان گردانهای مردمی وارد شهر سامراء در جنوب صلاح الدین شد.

از سوی دیگر قیس الخزعلی گفت: اوضاع امنیتی کربلا خوب است و نیروهای امنیتی مطابق یک طرح محکم آماده رویارویی با هر اقدامی هستند.

۲۰:۰۰ :  نماینده ائتلاف دولت قانون: آمریکا فقط حرف می زند/هلاکت دهها عضو داعش در فلوجه

حنان الفتاوی نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با بیان اینکه آمریکا در عمل هیچ کمکی به عراق نمی کند دولت این کشور را به افزایش همکاری با ایران تشویق کرد.

از سوی دیگر فرماندهی نیروهای ضربتی عراق  از هلاکت 70 نفر از عوامل گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش و زخمی شدن 65 نفر دیگر در فلوجه خبر داد.

۱۹:۲۳ : هلاکت مفتی داعش در شمال شرق بعقوبه / آغاز عملیات پاکسازی منطقه السعدیه

همزمان با آغاز عملیات پاکسازی منطقه السعدیه در استان دیالی از عوامل داعش، منابع خبری از هلاکت مفتی داعش و پنج نفر از همرهان وی در این استان خبر دادن

 ۱۸:۵۷ : اعلام آمادگی هزاران نفر ازاهالی کربلا برای جهاد علیه داعش

استقبال گسترده مردم استان کربلا از فتواهای مراجع دینی مبنی بر جهاد علیه داعش و استعفای دسته جمعی کارمندان دو شبکه ماهواره ای در عراق در اعتراض به سیاستهای مغرضانه این شبکه ها علیه ارتش و مردم این کشور از جمله اخبار امنیتی اخیر عراق به شمار می رود.

۱۸:۴۸ : کشته شدن برادر زن عزت الدوری در شمال بعقوبه

منابع امنیتی عراقی از کشته شدن برادر زن معاون دیکتاتور معدوم در شمال بعقوبه در دیالی خبر دادند.

 حملات آمریکا به داعش ظرف 24 ساعت آینده

رسانه آمریکایی دیلی بیست به نقل از منابع آمریکایی از احتمال آغاز حملات آمریکا به گروه داعش ظرف 24 ساعت آینده خبر داد.

کشته شدن برادر زن عزت الدوری در شمال بعقوبه

منابع امنیتی عراقی از کشته شدن برادر زن عزت الدوری معاون دیکتاتور معدوم عراق صدام در شمال بعقوبه در استان دیالی خبر دادند.

تسلط نیروهای امنیتی بر غرب موصل

منابع امنیتی از تسلط کامل نیروهای امنیتی عراق بر غرب موصل خبر دادند.

سرلشگر ابوالولید فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد غرب موصل بطور کامل تحت سیطره است و منطقه تلعفل تحت کنترل است.

همچنین منابع امنیتی از کشته شدن یک سرهنگ سعودی در شهر سامرا خبر دادند

17:05 : هشدار مقامات عراقی به بی بی سی

مقامات عراقی درباره انتشار گزارش های غیرواقعی درباره تحولات عراق به شبکه انگلیسی بی بی سی هشدار دادند.

همچنین منابع خبری از به هلاکت رسیدن سرکرده گردان موسوم به انقلاب دهه 20 در شهر تکریت خبر دادند.

16:10:بزرگترین تشکل اهل سنت عراق فتوای جهاد صادر کرد

جمعیت علمای عراق به عنوان بزرگترین تشکل دینی اهل سنت عراق فتوای جهاد علیه گروه تروریستی داعش و عاملان مزدور صادر کرد.

شیخ "خالد الملا" رئیس جمعیت علمای عراق با اعلام فتوای جهاد علیه تروریستهای داعش و عوامل مزدور در عراق تاکید کرد: جمعیت علمای عراق با صدور فتوای جهاد علیه داعش از تمامی شهروندان می خواهد که علیه این گروه تروریستی سلاح به دست بگیرند.

16:06: هشت هزار ترکمن برای مقابله با داعش به نیروهای امنیتی عراق پیوستند

یک منبع امنیتی در استان نینوا امروز اعلام کرد: حدود 8 هزار نفر از عشایر ترکمن در منطقه تلعفر برای مقابله با گروه تروریستی داعش به نیروهای امنیتی عراق پیوستند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: گروه داعش با فرماندهان امنیتی و شیوخ عشایر تلعفر مذاکره کردند و از عشایر خواستند مورد حمله قرار نگیرند و بتوانند در امنیت از شهر عبور کنند.

15:38:حمله هوایی به جنوب تکریت/بیش از 200 تروریست داعش به هلاکت رسیدند

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز اظهار داشت: نیروهای ارتش عراق در راستای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از حضور تروریست ها پایگاه تروریست ها در منطقه بیجی در جنوب تکریت در استان صلاح الدین را بمباران کردند.

14:50:وزارت کشور: اوضاع امنیتی بغداد بسیار باثبات است/تشکیل گروه "اهل الغیره" در بصره

"سعد معن" سخنگوی وزارت کشور عراق امروز اعلام کرد که اوضاع امنیتی در بغداد بسیار باثبات است.

خبر دیگر اینکه عشایر بصره امروز از تشکیل گروهی از داوطلبان به نام گروه "اهل الغیرة" (اهل غیرت)  برای دفاع از استان بصره و عراق و مقدسات آن خبر دادند.

13:24:هلاکت دهها تروریست در حملات هوایی به موصل/ ابو قتاده الموصلی سرکرده داعش کشته شد

یک منبع امنیتی در فرماندهی عملیات نینوا (وابسته به ارتش عراق) اعلام کرد: حملات هوایی ارتش عراق به مواضع گروه تروریستی داعش در برخی مناطق جنوب موصل باعث کشته و زخمی شدن دهها نفر از آنها شده است.

گروه تروریستی داعش اخیرا با تخلیه خیابانهای موصل به مناطق جنوبی این شهر و نقاط مرزی با سوریه گریخته بودند.

12:24:بیانیه جدید آیت الله سیستانی درباره جهاد علیه داعش/ صفهای طولانی در پاسخ به ندای مرجعیت دینی

دفتر آیت الله سیستانی با صدور بیانیه ای آخرین اظهارنظر این مرجع عالیقدر شیعیان درباره جهاد کفایی علیه تروریستهای داعش را منتشر کرد. بنابراین گزارش، آیت الله سیستانی تاکید کرده است در شرایط فعلی ضرورتی برای پیوستن کارمندان و افراد شاغل به جهاد کفایی وجود ندارد و آنها در صورت لزوم در آینده می توانند به جهاد علیه تروریستها بپیوندند.

از سوی دیگر، خبرهای رسیده از عراق حاکی از آن است که مردم عراق برای لبیک گفتن به ندای مرجعیت دینی عراق به طور گسترده در مراکز اعزام حضور پیدا کرده و صفهای طولانی تشکیل داده اند.



11:01:بارزانی: نیروهای پیشمرگه اجازه تهدید علیه کردستان را نمی‌دهند

"مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق امروز در اظهاراتی تاکید کرد: نیروهای پیشمرگه در راستای حفاظت از مرزها و جان و مال ساکنان منطقه کردستان حضور دارند و اجازه هر گونه تهدیدی علیه کردستان را نمی دهند.


10:1:ارتش عراق راه های منتهی به کردستان را مسدود کرد

درگیری های ارتش عراق با گروه داعش همچنان ادامه دارد بطوریکه صبح امروز سی ان ان از مسدود شدن راه های منتهی به کردستان از سوی ارتش خبر داد.

9:29:پسر معاون صدام در تکریت به هلاکت رسید

نیروهای امنیتی عراق در جریان پاکسازی مناطق مختلف این کشور از گروه داعش، 50 تروریست را در تکریت به هلاکت رساندند. در جریان این عملیات که مقر تروریست های داعش و سرکردگان حزب بعث را هدف قرار داده بود، احمد عزت الدوری پسر عزت ابراهیم الدوری معاون فراری صدام دیکتاتور معدوم عراق به هلاکت رسید.

8:49:عمار حکیم: عراق را به گورستان داعشی ها تبدیل خواهیم کرد

عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با سخنرانی در یکی از پادگان های داوطلبانه مردم این کشور گفت: عراق به گورستان گروه تروریستی داعش تبدیل خواهد شد. وی در ادامه گفت که از اهل سنت، مسیحیان و ایزدی ها همچون اهل تشیع دفاع خواهد کرد.

4:30:تعداد داوطلبان مبارزه با داعش به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید/پاکسازی کامل سه منطقه صلاح الدین

تعداد داوطلبان پیوستن به ارتش برای جنگ با تروریستهای تکفیری در پاسخ به فراخوان مرجعیت عالی دینی عراق و درخواست نوری المالکی به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید.

مراکز ثبت نام داوطلبان پیوستن به نیروهای مسلح به ویژه ارتش با استقبال گسترده قشرهای مختلف مردم عراق حتی افراد مسن روبرو شده تا جایی که رسانه های عراق تعداد داوطلبان را بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده اند.خبر دیگر اینکه سه منطقه صلاح الدین از وجود داعش پاکسازی شد.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد با ایران درباره اوضاع عراق بحث و تبادل نظر نمی کند.

۰۳:۲۲ : اعلام آمادگی چین برای کمک به عراق

چین با بیان اینکه تحولات امنیتی عراق را به دقت تحت نظر دارد، از بغداد خواست هر کمکی را که نیاز دارد به پکن ارائه کند.

۰۲:۳۸ :  هلاکت 10 نفر از سرکردگان بعثی های صدامی/ شهر الدور هم پاکسازی شد

یگان مبارزه با تروریسم عراق از کشته و زخمی شدن 47 تروریست از سرکردگان حزب منحله بعث و باند تروریستی داعش در حملات هوایی کوبنده به مخفیگاه آنها در شمال تکریت خبر داد.یگان مبارزه با تروریسم اعلام کرد در حملات هوایی کوبنده ارتش عراق به مواضع تروریستهای تکفیری و بعثی های صدامی در شهر الدور در شمال تکریت، 47 نفر از سرکردگان حزب منحله بعث از جمله فرزند عزت الدوری مرد شماره دو رژیم بعثی سابق و سرکردگان داعش کشته و زخمی شدند.

۰۱:۳۴: تشرف مالکی به مرقد مطهر امامین عسکریین(ع/هلاکت والی داعش در نینوی

نخست وزیر عراق که برای بررسی اوضاع امنیتی سامراء و نشست با مقامات امنیتی به این شهر مقدس رفته بود، به مرقد مطهر امامین عسکریین(ع) مشرف شد.
خبر دیگر اینکه منابع امنیتی عراق از هلاکت یک تروریست خطرناک که والی داعش در نینوی خوانده می شد به نام محمد میلادینوف در عملیات نیروهای امنیتی خبر دادند.

۰۰:۵۶ :انتفاضه مردم الضلوعیه علیه داعش/ تکفیریها تار و مار شدند

منابع امنیتی از انتفاضه مردم منطقه الضلوعیه در عراق علیه تروریستهای داعش و تلفات سنگین تکفیریها و پاکسازی این منطقه خبر دادند. مردم در کنار نیروهای امنیتی، تروریستهای داعش را تار و مار کردند و پرچم عراق را بر فراز این منطقه پس از به زیر کشیدن پرچم سیاه داعش برافراشتند.

جمعه93/3/23

۲۳:۵۷ : تلفات سنگین داعش در نبردهای آزادسازی/هلاکت 100 تروریست در یک روز

منابع امنیتی در عراق از تلفات سنگین تروریستهای داعش در روز جمعه و هلاکت دست کم 100 نفر از آنها خبر دادند.

۲۳:۱۳  : مالکی : عملیات پاکسازی شهرها از تروریستها آغاز شده است

نخست وزیر عراق تاکید کرد نیروهای مسلح، عملیات پاکسازی شهرها را از وجود تروریستها آغاز کرده اند.

نوری المالکی ضمن صدور فرمان جذب افراد داوطلب مبارزه با داعش، درباره هر گونه سهل انگاری یا همکاری با تروریستها هشدار داد و از نقش برجسته مراجع دینی در حمایت از ارتش در نبرد با تروریستها تمجید کرد.

۲۲:۲۳ : اوباما : نیروی نظامی به عراق اعزام نخواهیم کرد

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد عراق به حمایتهای لجستیکی نیاز دارد و واشنگتن هرگز نیروی نظامی به این کشور اعزام نخواهد کرد.

باراک اوباما روز جمعه در سخنانی اظهار داشت عراق از حمایتهای بین المللی در رویارویی با چالشهای امنیتی برخوردار خواهد شد.

۲۱:۲۰  : مفتی داعش به هلاکت رسید

یک منبع در یگان مبارزه با تروریسم از هلاکت یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش موسوم به مفتی شرعی خبر داد.این منبع افزود نیروهای کماندویی در یک عملیات پیشدستانه، صقر الناصری مفتی شرعی گروه تروریستی داعش را در شهر تکریت به هلاکت رساندند و جسد وی به یک مرکز امنیتی نزدیک منتقل شد.

20:20: نوری المالکی وارد سامراء شد

نوری المالکی نخست وزیر عراق در رأس یک هیأت نظامی وارد شهر سامرا شد. او در این سفر وضعیت امنیتی شهر سامرا را با استاندار استان صلاح الدین مورد بررسی قرار خواهد داد.

19:56: صدرالدین قبانجی: آماده دفاع از مقدسات هستیم/حمایت از ارتش ضروری است

صدرالدین قبانجی خطیب جمعه نجف اشرف امروز در خطبه های نماز جمعه حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی عراق در امر مبارزه با تروریسم را خواستار شد.

وی با بیان این مطلب افزود: اگر در برابر تروریسم ایستادگی نکنیم میلیون ها نفر با فاجعه مواجه خواهند شد لذا همه طوائف باید در این زمینه با یکدیگر متحد باشند.

19:10: نماینده ائتلاف دولت قانون: حوادث اخیر عراق اجرای سناریوی ترکیه با پول های عربستان است

"عالیه نصیف" نماینده ائتلاف دولت قانون امروز در سخنانی اعلام کرد: حوادث امنیتی عراق در برخی مناطق صلاح الدین، کرکوک و شهر موصل سناریوی ترکیه است که با اموال عربستان سعودی اجرایی می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: این سناریو توسط گروه های مسلح، جدایی طلبان، مزدوران و فرصت طلبان اجرا شد اما این حوادث باید با تلاش شهروندان عراقی پایان یابد.

55: 18: ترکیه در مورد خطر فرا منطقه ای داعش هشدار داد

"اردوغان ایشجان" معاون نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل در مورد خطر گسترش تروریسم در منطقه هشدار داد. وی طی سخنانی در مجمع  عمومی سازمان ملل با اشاره به حملات گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) به مناطق مختلف عراق تاکید کرد پیامدهای این اقدامات تروریستی به عراق محدود نبوده و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

18:53: صدور سند داعش در موصل/از تخریب اماکن مقدسه تا شلاق کارمندان

گروه تروریستی داعش که از 4 روز پیش تاکنون شهر موصل را در اشغال خود دارد با صدور سندی خواستار تخریب اماکن مقدسه در این شهر شد.

در این سند همچنین از زنان خواسته شده است لباس بلند بر تن داشته باشند و حجاب آنها طبق شریعت اسلام باشد. گروه داعش همچنین مصرف دخانیات، مواد مخدر و شرب خمر را ممنوع اعلام کرده است.

گروه تروریستی داعش از کارمندان ادارات و موسسات شهر موصل خواسته است به محل کار خود بازگردند و در صورت تخطی از این فرمان مجازات شلاق برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

18:21: دبیرکل ناتو به ترکیه می رود

"آندرس فوگ راسموسن" دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی طی روزهای آینده به منطقه سفر می کند. بر این اساس راسموسن روز یکشنبه به آنکارا خواهد رفت.

وی در این سفر با "عبدالله گل" رئیس جمهوری، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر و "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو خواهد کرد. سفر دبیرکل ناتو به ترکیه در حالی است که مقامات این کشور به عنوان یکی از اعضای این پیمان نظامی از گسترش خطر تروریسم به دیگر کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرده اند.

18:10: ورود نیروهای مردمی به سامرا

هزاران نفر از نیروهای داوطلب مردمی برای حفظ و حراست از اماکن مقدس وارد این شهر مقدس شدند.

17:53: خروج صدها پرسنل نظامی آمریکا از یک پایگاه هوایی در شمال بغداد

دولت آمریکا با خارج کردن پرسنل نظامی خود از یک فرودگاه در حومه بغداد به پیشروی تروریست های داعش به سمت این شهر واکنش نشان داد. این نیروها در یک پایگاه نیروی هوایی ارتش عراق موسوم به بلد مستقر شده بودند.  

به گفته مقامات نظامی آمریکا این پرسنل نظامی آمریکایی که در حال آماده کردن زمینه تحویل جنگنده های F-16 به عراق بوده اند، به بغداد منتقل شده اند. در زمان اشغال عراق حدود 3 هزار و 600 نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی بلد مستقر شده بودند که بسیاری از آنها پس از تحویل این پایگاه به ارتش عراق در سال 2011 از آن خارج شدند.

17:45: جان کری: از اوباما انتظار اقدامات فوری در عراق داریم

وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت: از اوباما انتظار اقدامات فوری در عراق داریم. وی با خطرناک خواندن اوضاع عراق از سیاستمداران این کشور خواهان اتحاد در مقابل گروههای مسلح شد. وی داعش را دشمنی وحشی خواند و از تمرکز دولت آمریکا بر اوضاع عراق خبر داد.

17:24: گزارش سازمان ملل از وضعیت موصل پس از اشغال داعش

"رابرت کلویل" سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز در گزارشی اعلام کرد: شمار کشته شدگان در روزهای اخیر پس از حمله اسلامگرایان افراطی به شهر موصل به صدها نفر رسیده است.

در این گزارش آمده است: 17 نفر از کشته شدگان غیر نظامیان و کارمندان پلیس و دستگاه قضایی در شهر موصل هستند که توسط عناصر داعش اعدام شده اند.

17:02: علمی اهل سنت بصره: نبرد در برابر داعش یک واجب ملی و شرعی مقدس است

علمای اهل سنت عراق در استان بصره از آمادگی کامل اهل سنت این کشور برای دفاع از خاک عراق در برابر تروریسم خبر دادند. علمای اهل سنت عراق در استان بصره اعلام کردند: گروه داعش نماینده هیچ یک از اهل سنت یا اهل شیعه نیست بلکه انسان عراقی را هدف قرار داده است.

16:58: هلاکت 66 تروریست داعش در مناطق مرزی استان صلاح الدین

یک منبع لواء ابوالفضل العباس (ع) امروز اعلام کرد که 66 تن از عناصر گروه تروریستی در درگیری با نیروهای امنیتی عراق در مناطق مرزی استان صلاح الدین به هلاکت رسیده اند.

15:56: هلاکت 35 عضو داعش در بابل و دیاله/آغاز عملیات آزادی موصل طی ساعات آینده

نیروهای امنیتی عراق در راستای پاکسازی مناطق مختلف این کشور از حضور عناصر تروریستی داعش، محل تجمع شماری از افراد این گروه را بمباران کردند. بر اثر این حمله هوایی که در حد فاصل جلولاء و المقدادیه در استان دیاله صورت گرفت دستکم 18 فرد مسلح داعش به هلاکت رسیدند.

المیادین نیز در این رابطه به نقل از فرمانده عملیات دجله، سیطره داعش بر بخش هایی از منطقه جلولاء و المقدادیه را تکذیب و اعلام کرد که این مناطق تحت کنترل ارتش عراق است. پایگاه خبری المسله نیز به نقل از "سعد حربیه" فرمانده عملیات استان بابل گزارش داد: نیروهای امنیتی عراق 17 تروریست داعش را در شمال بابل به هلاکت رساندند.

15:35: شیخ مهدی کربلایی: اکنون وقت اختلافات سیاسی نیست/مقابله با تروریسم واجب شرعی است

شیخ مهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعه عراق در کربلا در علمای اهل سنت عراق در استان بصره از آمادگی کامل اهل سنت این کشور برای دفاع از خاک عراق در برابر تروریسم خبر دادند.

علمای اهل سنت عراق در استان بصره اعلام کردند: گروه داعش نماینده هیچ یک از اهل سنت یا اهل شیعه نیست بلکه انسان عراقی را هدف قرار داده است.

وی با بیان این مطلب افزود: عراق در حال حاضر با خطر بزرگی مواجه است و هر کسی می تواند سلاح حمل کند باید داوطلبانه به همراه نیروهای امنیتی با گروه های تروریستی بجنگد و اگر در این راه جان خود را از دست دهد شهید محسوب می شود.

15:28: حرکت ارتش و نیروهای پیشمرگه به سمت موصل

ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه به سمت موصل در حال پیشروی هستند.

15:20: خواست مرجعیت دینی از افراد توانمند برای ملحق شدن به ارتش

مرجعیت دینی عراق از افراد توانمند خواست برای مقابله با داعش به ارتش ملحق شوند.

14:11: طرح جدید حمایت از بغداد/کویت مرز مشترک با عراق را بست

شهروندان منطقه ابوغریب در مقابل عناصر گروه تروریستی داعش از سمت فلوجه ایستادگی کردند و مانع از ورود آنها به منطقه ابوغریب شدند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز گزارش داد که کویت مرزهای مشترک خود را با عراق بست و مانع از عبور و مرور اشخاص شد.

13:24: تانکر بمبگذاری شده در کربلا خنثی شد/توقیف کامیون حامل سلاح

یک منبع پلیس استان کربلا امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی یک تانکر بمبگذاری شده را در این استان خنثی کردند.

13:16: حضور 3 هزار شهروند ترک در بین تروریست های داعش

در کنار تروریست های داعش که پس از حمله به موصل تمامی کارکنان سرکنسولگری ترکیه در این شهر را به گروگان گرفتند، نزدیک به 3 هزار شهروند ترک می جنگند. بر این اساس این افراد از کشورهای مختلف از جمله فنلاند، الجزایر، آلمان و حوزه بالکان بوده و از طریق مرز سوریه به داعش محلق شده اند.

12:55: افتتاح دفاتر جذب نیروی داوطلب برای مقابله با داعش در استان های عراق

شماری از استانداران عراق در بیانیه ای اعلام کردند که از دولت و نیروهای مسلح عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می کنند.

در این بیانیه که از سوی استانداران بابل، نجف، المثنی، واسط، دیاله و القادسیه تهیه شده آمده است: دفاتری برای جذب داوطلبانه مردم برای مقابله با تروریست ها در برخی استان های عراق ایجاد شده است.

12:41: خلاء امنیتی در برخی مناطق دیاله/داعش در نفوذ به غرب استان الانبار ناکام ماند

یکی از مسئولان امنیتی منطقه السعدیه در استان دیاله امروز اظهار داشت: در نتیجه عقب نشینی شماری از نیروهای ارتش و پلیس از پایگاه های خود طی 24 ساعت گذشته خلاء امنیتی در برخی نواحی السعدیه ایجاد شده است.

11:43: اوضاع عراق خارج از کنترل نیست/وضعیت موصل ناشی از پیامدهای بحران سوریه است

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق اظهار داشت: اوضاع موصل و مناطق خارج از کنترل دولت شبیه دوران پس از سقوط رژیم صدام است.

وی با بیان این مطلب افزود: اوضاع عراق خارج از کنترل نیست و می تواند به وضعیت قبل و حتی بهتر از آن بازگردد. زیباری خاطرنشان کرد: بهبود اوضاع در گروی اتخاذ اقدامات عملی و پویا و نیز بازنگری در ساختار نیروهای مسلح است.

11:12: گفتگوی تلفنی بایدن و مالکی/کری: اوباما درباره عراق تصمیمات فوری اتخاذ می کند

جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در تماس تلفنی با نوری المالکی نخست وزیر عراق اوضاع امنیتی این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

10:27: اخبار ضد و نقیض از وضعیت جلولاء در نزدیک مرز ایران

رسانه های خارجی اخبار ضد و نقیضی را درباره وضعیت جلولاء در نزدیک مرزهای ایران و سیطره داعش بر این منطقه منتشر کرده اند.

9:58: فابیوس: پیشروی گروه های افراطی حاکمیت عراق و ثبات منطقه ای را تهدید می کند

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در بیانیه ای خواستار اقدامات فوری جهانی برای کمک به اوضاع عراق شد. در این بیانیه آمده است: تحرکات اسلامگرایان افراطی حاکمیت عراق را تهدید می کند. وی خاطرنشان کرد که پیشروی دولت اسلامی در عراق و شام موسوم به داعش تهدیدی برای وحدت و حاکمیت عراق است و همچنین تهدیدی خطرناک برای امنیت و ثبات منطقه محسوب می شود.

9:43: شورای امنیت تروریسم در عراق را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشستی حملات تروریستی در عراق را محکوم کرد و از تمامی طرف ها در عراق خواست که به گفتگو روی بیاورند.

۰۵:۲۰: رغد صدام: از قطر و عربستان به خاطر حمایت از داعش حمایت می کنم

دختر صدام معدوم به صراحت از عربستان و قطر به سبب حمایتهای گسترده از تروریستهای تکفیری داعش در عراق تشکر کرد.

"رغد صدام" در پیامی در تویتر هچنین از تمایل خود برای دیدار با تروریستهای تکفیری در صحرای الانبار عراق سخن گفت.

۴:۵۲ :ورود اولین گروه از نیروهای بسیج مردمی به سامراء برای حمایت از مقدسات

اولین گروه از نیروهای مردمی برای دفاع از حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام شامگاه پنجشنبه وارد شهر مقدس سامراء شدند.

۰۳:۴۷: بسیج مردم عراق برای جنگ با داعش/استانداران : شهروندان به کمک ارتش می آیند

استانهای مختلف عراق دفاتر جذب نیروهای مردمی برای جنگ با داعش را به روی هزاران داوطلب باز کردند که تا کنون هزاران نفر از شهروندان آمادگی خود را برای جنگ با داعش مورد تاکید قرار داده اند.

۰۳:۱۳ : ائتلاف دولت قانون برخی سیاستمداران عراقی را حامی داعش توصیف کرد

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی اقدام سه گروه سیاسی در تحریم نشست روز پنجشنبه پارلمان برای تصویبب حالت فوق العاده در عراق به سبب جنگ افروزی تروریستهای داعش را نشانه حمایت آنها از تروریسم دانست.

عبدالسلام المالکی عضو ائتلاف دولت قانون، سه گروه سیاسی را که با تحریم نشست پارلمان مانع به حد نصاب رسیدن قانونی آن شدند، مدافع تروریسم توصیف کرد.

۰۲:۱۶: رئیس فراکسیون المواطن: بیش از سه میلیون نفر در بغداد آماده نابودی داعش هستند

رئیس فراکسیون پارلمانی المواطن به رهبری سید عمار حکیم تاکید کرد بغداد از نظر نظامی و جمعیتی کاملا مستحکم و امن است و بیش از سه میلیون مبارز آماده مقابله با داعش و نابودی آن هستند.

باقر جبر الزبیدی خاطر نشان کرد از ما درباره احتمال تهدید داعش تروریستی علیه بغداد سئوال شده است،ما تاکید می کنیم بغداد از نظر جمعیتی و نظامی مستحکم است و هیچ جایی برای تروریستها وجود ندارد، اما ممکن است درگیریهایی در اطراف آن رخ دهد

۰۱:۳۷ : هلاکت مرد شماره دو داعش در موصل/51 تروریست در بابل کشته شدند

منابع امنیتی عراق از هلاکت مرد شماره دو داعش در موصل به نام عدنان اسماعیل البیلاوی و کشته شدن 51 تروریست دیگر در استان بابل عراق خبر دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها