أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۳۴۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
روایت رسانه‌‎های بین المللی از مقابله آمریکا با داعش؛
مشکل اصلی عراق نابودی ارتش این کشور است که تا کنون مانع از مهار داعش شده است. کاخ سفید با تضعیف ارتش عراق راه را برای قدرت گرفتن داعش در این کشور هموار کرده است/ اوباما که با شعار خروج از عراق در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به پیروزی رسیده بود حال دوباره سودای حضور در این کشور را در سر می پروراند!

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ سایت خبری یو اس نیوز از ارسال 130 نیروی جدید ارتش امریکا به عراق برای مقابله با گروهک داعش خبر داد. در مدت یک ماه اخیر به موازات افزایش جنایات تکفیری ها علیه مردم بی دفاع عراق تلاش امریکا برای بازگشت به عراق نیز افزایش پیدا کرده است. وحشی گری های داعش علیه مسیحیان و ایزدیان عراق بهانه ی جدیدی به کاخ سفید داده است تا بار دیگر نقش منجی را برای یک کشور نوپای اسلامی شیعه بازی کنند!

واقعیت این است که خروج امریکا از عراق پس از هشت سال جنگ که پیامدی جز ناامنی برای کل منطقه و تاراج ثروتهای ملت عراق در بر نداشت از سر ناچاری و بر خلاف تمایل درونی رهبران امریکا صورت گرفته بود. هزینه های سرسام آور حضور ارتش این کشور در عراق در بحبوحه ی بحران اقتصادی، 4400 کشته ی نظامی که اعتراضات زیادی را در ایالت های مختلف امریکا به دنبال داشت، افزایش غیر قابل تصور نرخ خودکشی و بیماری های روحی و روانی سربازان امریکایی که چالش جدیدی برای وزارت دفاع محسوب میشد و از همه مهمتر روی کار آمدن یک دولت قدرتمند در عراق که بهانه را برای حضور ایالات متحده در این کشور مسلمان از او می گرفت باعث شده بود که کاخ سفید برخلاف میل خود از عراق خارج شود.

اما اهداف و منافع این کشور اقتضا می کرد که به هر بهانه ی ممکن، حضوری اگرچه کمرنگ از او در عراق باقی بماند. بدین ترتیب ایجاد ناآرامی توسط گروهک داعش بهترین فرصت ممکن را به امریکا داد. این منافع به قدری حائز اهمیت هستند که چاک هاگل، وزیر دفاع این کشور که از مسببین اصلی اقناع سران کاخ سفید برای خروج از عراق بود خود مدافع حضور مجدد ارتش امریکا در عراق گردد.

افشاگری های برخی خبرگزاری ها و سایت های امریکایی نشان می دهد حضور داعش در عراق –همانند حضور تکفیری های سلفی در سوریه و القاعده در افغانستان- نقشه ی شیطانی دیگری از جانب اتاق فکر های امریکایی است تا حضور این کشور در منطقه را توجیه نماید.

سایت خبری ایندیپندنت در تاریخ 17 مارس سال جاری میلادی در گزارشی مفصل اثبات می نماید که داعش به طور غیرمستقیم و با پشتیبانی کاخ سفید قدرت خود را به دست آورده است. در مطلب مذکور به این موضوع اشاره شده است که امریکا با ترغیب متحدین ضدشیعی خود نظیر عربستان سعودی به حمایت مالی و نظامی از داعش به حمایت غیرمستقیم از این گروهک تروریستی می پردازد. پاتریک کاکبرن تحلیلگر ایندیپندنت مدعی شد دیوید کوهن، معاون امور اطلاعات مالی و تروریسم، با تقدیر از عربستان در قطع خروج منابع حمایتی مالی و نظامی از مرزهای عربستان برای القاعده، با کمک به دیگر گروه های تکفیری موافقت کرد. دیوید کوهن در ملاقات با سران عربستان گفته بود : ”کمک به دیگر گروهک های جهادی مانعی ندارد" و بدین وسیله مجوز حمایت عربستان از داعش را امضا نمود. کاکبرن با توصیف یک نمونه از جنایت های داعش –که سه راننده ی کامیون سوری را به جرم شیعه بودن به طرز فجیعی به قتل می رسانند- اذعان می دارد همسویی گرایشات شدید ضدشیعی داعش و آل سعود نشانه ی غیر قابل انکاری از حمایت عربستان از این گروه تروریستی است.

سایت دیلی بیست نیز با افشای کمک عربستان، قطر و کویت به داعش با تاکید بر این نکته که این سه کشور از متحدین اصلی امریکا در منطقه به شمار می روند حمایت این سه از داعش را در واقع حمایت امریکا عنوان می کند. فاکس نیوز نیز در مطلبی با اشاره به نقشه ی حضور دوباره ی امریکا در عراق می نویسد: ”اوباما که با شعار خروج از عراق در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به پیروزی رسیده بود حال دوباره سودای حضور در این کشور را در سر می پروراند!" فاکس نیوز علت اصلی این مسئله را ناامیدی اوباما از بر سر کار آمدن یک دولت متحد با امریکا در عراق عنوان می کند.

اما در این میان، گاردین با تحلیلی واقع بینانه تر می نویسد: ”مشکل اصلی عراق نابودی ارتش این کشور است که تا کنون مانع از مهار داعش شده است. کاخ سفید با تضعیف ارتش عراق راه را برای قدرت گرفتن داعش در این کشور هموار کرده است و حال از ارسال نیرو به عراق برای سرکوب تروریست ها سخن می گوید!"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها