أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۳۳۹۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۳
استاد رمضاني صاحب سبك رزمي عياران در گفتگو با پايگاه ۵۹۸:
كلاه بزرگي بر سر ما رفته است و به نام ورزش هاي رزمي سبك هاي مختلفي را به ما داده اند كه سبك عياران رزم علاوه بر فنون رزمي زيبا اين ورزش را تلفيق نموده ايم با اعتقادات شيعه كه مسلك جوان مردي را ارائه مي كند/ عياران خيلي واضح حرف اش را بيان مي دارد و ما خود را وام دار شهيدان مي دانيم/ ما مي خواهيم پرچم هنرهاي رزمي اصيل ايراني را بالا ببريم و ورزش كار معتقد و انقلابی را پرورش دهيم.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، هنرهای رزمی یکی از جذابترین و البته سخت ترین هنرهای نمایشی جهان است، اما این زیبایی وقتی دوچندان می شود که قدرت جسمی در کنار قدرت روحی به نمایش دربیاید و این در مکتب شرق نمایان است. امروز هنرهای رزمی اصیل چون شوالین در جهان نماد روح شرقی شده در حالی که عیاران در تاریخ ایران قدمتی اگر نگوییم بیشتر، همپای آنها داشته اند اما از آنجا که سبک رزمی و تعالیم روحانی ایشان به فراموشی سپرده شده، امروز حتی در بین جوانان کشورمان نیز ناشناخته است. استاد رمضانی پور که از پیشکسوتان هنرهای رزمیست تلاش دارد تا با احیای این ورزش زیبا و باستانی در غالبی جدید و به روز آن را به جهان عرضه دارد.



استاد مهدي رمضاني پور، صاحب سبك عياران رزم در معرفي خود و سبك رزمي عياران می گوید: منيت در مباحث رزمي مطرح نيست ولي در معرفي خودم بايد بگويم كه 18 سال است در مباحث رزمي به فعاليت مي پردازم كه از مدتي پيش برآن شديم كه ريشه ورزش هاي رزمي را بررسي كنيم و ما بعنوان بچه هاي شيعه در مباحث ورزشي و بخصوص رزمي چه رسالتي داريم و در اين ريشه يابي به اين نتيجه رسيديم كه مبدع هنرهاي رزمي سرزمين فارسي ايران است كه اين ريشه ها را در قالب گروه رزمي عياران پياده سازي نموديم.

مبدع سبک رزمی عیاران تاسی به بزرگان و پهلوانان ایرانی را هم در اخلاق و هم در فنون رزمی لازم میداند و می افزاید: عياران در زمان هاي گذشته متخصص بوده اند در فنون رزم تن به تن و در تاريخ ايران پهلواناني چون آرش كمان گير، سمك عيار و نسيم عيار و ديگر عياراني كه در آن زمان اقتضاء مي كرد به كمك مردم بيايند كه علاوه بر فنون رزمي مرام نامه اي داشتند كه بر پايه فتوت و جوان مردي استوار بود.

استاد رمضاني پور درباره آنکه ورزش و قدرت بدنی خود هدف نیست و باید در راه اهداف مقدس کسب شود می گوید : عياران از ظالمان ميگيرند و به فقرا مي بخشند و خودش فقيرانه زندگي مي كند كه اين مسلك بعدها توسط كشورهاي ديگر با نام هاي نينجا، رابين هود، زرو و ... ديگر نمادهاي بي هويت ثبت شد كه متاسفانه براي فرزندان ايراني هم الگو مي شود و قهرمانان ما را به نام خودشان كپي كردند و به فرزندان كشورما معرفي اش كردند.

وي گفت: كلاه بزرگي بر سر ما رفته است و به نام ورزش هاي رزمي سبك هاي مختلفي را به ما داده اند كه سبك عياران رزم علاوه بر فنون رزمي زيبا اين ورزش را تلفيق نموده ايم با اعتقادات شيعه كه مسلك جوان مردي را ارائه مي كند و عياران سبك جديد رزمي است كه اصول مبارزاتي سمك و نسيم عيار را با رزم هاي موجود تلفيق نموده و اصطلاحات اين سبك نيز كاملا بر اساس فارسي دري و همچنين اقوام مختلف مي باشد.



استاد رمضاني پور در خصوص ثبت اين سبك رزمي در جهان بيان داشت:‌ سبك عياران رزم را در كميته ساماندهي وزارت ورزش و جوانان در حال صدور پروانه مي باشد و ثبت اوليه انجام شده است كه در حال حاضر خواستگاه اين رزم قم مي باشد و تا كنون استقبال خوبي از اين سبك در بين جوانان شده كه تعدادي از طلاب هم در اين سبك رزمي فعاليت مي كنند و همچنين با طلاب خارجي هم صحبت هايي داشته ايم كه اين سبك رزمي را هم در كشورهاي ديگه منتشر نموده و دامنه آن را گسترش دهيم.

ايشان با اشاره به استقبال جوانان ايراني از اين سبك اظهار نمود: عياران خيلي واضح حرف اش را بيان مي دارد و ما خود را وام دار شهيدان مي دانيم و براي نسل بعدي كشورمان فعاليت مي كنيم و بايد در اين برهه حساس تاريخي ديد انقلابي داشت و عياران 2014 هدفشان نابودي استكبار جهاني و بالاخص آمريكاست.



استاد سبك عياران رزم افزود: هنرجو بايد يك الي دو سال وقت بگذارد تا بتواند مرحله مقدماتي اين سبك رزمي را طي كند كه اكنون در حدود 200 هنرجو در قم در حال آموزش مي باشند و در سال 92 در جشنواره هنرهاي رزمي در برنامه اي كه اجرا كرديم توانستيم مقام نخست را در بين گروه هاي نمايش رزمي كسب نماییم.

رمضاني پور گفت:‌ ما در حال ترويج تكنيك هاي رزمي عياران هستيم ما مي خواهيم پرچم هنرهاي رزمي اصيل ايراني را بالا ببريم و ورزش كار معتقد و انقلابی را پرورش دهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
علی سرناوک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
عشقس استاد رمضانی ....
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
۱
۰
این جمله اشتباه هست که ایشون گفتن عیاران از ظالمان می گرفتند و به مظلومات میدادن!
این یعنی عیاران دزد بودن!
چون رابین هو و... هم دزد هستن
اول انقلاب برخی به نام گرفتن حق مردم مظلوم به سرمایه داران حمله کردن و اونا رو غارت نمودن ولی وقتی خبر به گوش امام (ره) رسید بشدت با ایشان برخورد کردند!
باید ایشون بگه عیاران در مقابل ظلم می ایستادند و به مظلومان کمک می کردند!
اینجوری قشنگ تر و درست تر و اسلامی تره
موفق باشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها