کد خبر: ۲۷۱۱۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
جعفری در مخالفت آشتیانی:
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: جناب رئیس‌جمهور، سخن از اعتدال است چپ و راست فرق نمی‌کند‌، ای کاش اصولگرا و اصلاح طلب نبود و همه حق طلب می‌شدیم اما چه شده است که تصادفا همه از یک گروه آن هم جناب آقای معین و مجموعه‌اش معرفی می‌شوند؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ قاسم جعفری نماینده مردم مانه، سملقان، بجنورد و جاجرم در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۷ آبان) که به منظور بررسی وزیر پیشنهادی علوم اختصاص داشت، در مخالفت با دانش آشتیانی گفت: خدا را شاکرم که در مجمع نمایندگان ملت قرار است نکاتی گفته شود و امیدواریم که نتیجه آن باشد که خیر ملک و ملت و مصالح عالیه نظام است  
 
وی افزود: جناب رئیس‌جمهور، سخن از اعتدال است، چپ و راست فرق نمی‌کند‌، ای کاش اصولگرا و اصلاح طلب نبود و همه حق طلب می‌شدیم اما چه شده است که تصادفا همه از یک گروه آن هم جناب آقای معین و مجموعه‌اش معرفی می‌شوند؟ تصادفی است! آقای معین همین دو سه روز پیش گفتند که باج خواهی مجلس در این ۳۵ سال بی‌سابقه است.  
 
سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: همکاران! شما چه باج خواهی کردید؟ من خواهش می‌کنم ایشان یا هرکس دیگر بیاید و باج‌خواه‌ها را معرفی کند.  
 
جعفری گفت: آقای رئیس جمهور اینجا جلسه رای اعتماد است. اعتماد یک امر قلبی است، باید برای بنده اعتماد حاصل شود، وزیری که شما معرفی کردید شاید شخصیت محترمی در پیشگاه خداوند، بسیار بیشتر از بنده حقیر ارزش داشته باشد بحث این نیست، ولی امروز بنده حقیر این دکمه‌ای که فشار می‌دهم در سه دادگاه باید پاسخگو باشم، دادگاه خدا، دادگاه ملت و دادگاه وجدان. پس این اتفاق باید بیفتد.  
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: معاون پارلمانی شما انبوه مصاحبه‌هایی را کردند در حالی که معاون پارلمانی شما برای وصل کردن آمده، اما به نظر می‌رسد که گاهی مصاحبه‌ها فصل کردن را دنبال می‌کند تا وصل کردن.  
 
وی ادامه داد: این معاون از اول می‌گوید که دکتر روحانی از ابتدا بنا داشته که از مجلس استفاده کند نبوده است، چه کسی از مجلسی‌ها طالب بوده که وزیر شود؟ شما در جریان سفیر شدن یکی از همکاران دیدید که چقدر با مزایده برای اینکه یکی از همکاران را از دست بدهیم، برخورد کردیم، مجلس افراد زیادی دارد که‌شان وزارت دارند، ولی هرگز راضی نیستیم نخبگان خود را از دست دهیم. این پیام را القا نکنند که مجلس دنبال این است که کسی از خودش بگذارد.  
 
سخنگوی کمیسیون آموزش خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: به بحث مشورت اشاره کردید، آقای رئیس جمهور بفرمایید که آیا مشورت شما با رئیس محترم مجلس چه ضرری برای شما دارد؟ مشورت جنابعالی با دکتر حدادعادل و ابوترابی فرد چه ضرری برای شما دارد؟  
 
جعفری افزود: دیروز آقای ابوترابی به شوخی فرمودند که ظاهرا یا مشورت نیست یا مشورت از باب شاوروهن خالفوهن، مشورت با ما انجام می‌شود. به نظر من باید در این مسئله تجدیدنظر صورت گیرد. معرفی وزیر حق رئیس‌جمهور است اما مجلس هم حق دارد مسیر خود را برای اطمینان خاطر طی کند.  
 
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: وزارت علوم، قوه فاکره دولت است و فردی باید سکان آن را در دست بگیرد که قوه عاقله دین و دانش را با هم داشته باشد و در این مسئله این موضوع باید توسط مجلس احراز شود و به نظر می‌رسد که در اینجا این مسئله نیست.  
 
جعفری گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم، جنابعالی فرزندانتان یکی در اسپانیا، ‌ یکی در مالزی و دیگری در کانادا به سر می‌برند. بسیاری از افرادی که توسط رئیس جمهور معرفی می‌شوند افرادی هستند که خانواده‌های آن‌ها دوست ندارند در این مملکت زندگی کنند.  
 
وی افزود: ‌اساتید و دانشجویان را نباید در مقابل مجلس قرار داد، بنده دیدم که با رؤسای دانشگاه‌ها مصاحبه‌ شده است در حمایت از وزیر پیشنهادی، که این نکته القا شود که گویا اساتید چیزی می‌خواهند و مجلسی‌ها متفاوت‌اند.  
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور شما به نماینده تشکل‌های دانشجویی به دلیل آنکه گفتید وقت نیست اجازه صحبت ندادید. چگونه است که در آنجا برای صحبت نماینده تشکل‌های دانشجویی وقت نیست و در اینجا برای گرفتن امضای ۸۰۰ نفر از اساتید وقت هست، به نظر می‌رسد فضا باید متفاوت شود.  
 
سخنگوی کمیسیون آموزش خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: دانشگاه آزاد امسال ۱۲ تا ۱۹ هزار نفر دانشجو در مقطع دکتری جذب کرده و آقای نجفی سرپرست وزارت علوم که به نظر من این وزارتخانه را ۱۰ سال به عقب بازگردانده از این امر حمایت می‌کند. در دانشگاه آزاد ۵۰۰ هزار تکمیلات تحصیلی است، ۱۰ هزار استادیار که اگر تقسیم شود به هر یک از آن‌ها ۵۰ دانشجو می‌رسد، رساله دکتری ۲۰ واحد است. این چه کیفیتی است که شما برای دانشگاه می‌خواهید؟ آیا وزیر پیشنهادی هم می‌خواهد همین سیاست را ادامه دهد؟ 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها