يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۳۸۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۰۶ آذر ۱۳۹۳
مستند دو قسمتی «مسير سبز» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد منافی تولید گروه معارف شبکه سوم سیما ست و در نوبت اول پخش در روزهای هشتم و نهم آذرماه ساعت ده و نیم صبح از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، کشور عراق در همسایگی ایران از گذشته تا به حال همواره کانون حوادث سیاسی و تاریخی مهم بوده و روشنگری جامعه به ویژه نسل جوان در این خصوص به عنوان یک دغدغه موجب شد که مستندسازان شبکه سه با رویکردی تحقیقی و نگاهی متفاوت جهت توصیف زوایای متنوع پیاده روی اربعین حسینی در عراق و ابعاد این حرکت بزرگ تاریخی در گستره جهانی بکوشند.

محمد تورنگ مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه در گفتگویی با اعلام این مطلب افزود: مستند مسیر سبز بر اساس روایت شماري از خبرنگاران و مستندسازانی شکل گرفته که زمان حمله آمریکا ، سقوط صدام و بعد از آن شاهد راهپیمایی های شکوهمند اربعین در عراق بوده اند و به روایت مشاهدات خود و تحلیل این موضوع از گذشته تا کنون پرداخته اند. این مستند با قالبی متفاوت ،  نسبت به این دست آثار مستند  سعی در جهت توصیف زوایای مختلف این انقلاب بزرگ  جهانی نموده است.

لازم به ذکر است مستند دو قسمتی «مسير سبز»  به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد منافی تولید گروه معارف شبکه سوم سیما ست و در نوبت اول پخش در روزهای هشتم و نهم آذرماه ساعت ده و نیم صبح از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

محمد تورنگ همچنین با اشاره به پوشش گسترده ی رسانه ای شبکه سوم سیما افزود: همزمان با شروع ماه صفر از 4 آذر پخش زنده پیاده روی میلیونی اربعین حسینی را از بصره در فاصله 550 کیلومتری کربلای معلی آغاز کرده، که این تصاویر در قالب برنامه "در آستان خورشید" در فواصل بین برنامه ها روانه دلهای مردم می شود. .

میثم آقابیگی و سید احمد کاظم زاده راوی لحظه به لحظه پیاده روی اربعین هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها