کد خبر: ۲۷۶۱۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۱۴ آذر ۱۳۹۳
استاندار ایلام گفت: با توافق استاندار واسط و وزارت کشور عراق، ارایه ویزا برای زائران ایرانی در هنگام ورود به عراق از طریق مرز مهران لفو شد و زوار اربعین حسینی می توانند حتی بدون داشتن ویزا نیز وارد این کشور شوند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، ‘محمدرضا مروارید’ افزود: این تصمیم با تعامل و همکاری استاندار واسط و وزارت کشور عراق بمنظور تسهیل در تردد زوار از مرز مهران اتخاذ شده و مقرر گردید در ورودی های مرز عراق، تردد زوار مشروط به داشتن مهر خروجی پلیس ایران در گذرنامه ها باشد.

وی تاکید کرد: این تصمیم پس از آن گرفته شد که در روزهای اخیر شمار زیادی از زوار ایرانی فاقد ویزا برای ورود به کشور عراق ساعت ها در نقطه صفر مرزی معطل دریافت مهر ورود پلیس عراق در گذرنامه هایشان در قبال پرداخت یک دلار یا یک هزار و ۲۰۰ دینار می ماندند.

مروارید گفت: با مذاکراتی که عصر امروز با استاندار واسط عراق انجام دادیم به آنها اعلام کردیم شرایطی را فراهم کنند تا زوار کمترین معطلی را در پشت مرزهای ورود به این کشور داشته باشد که با موافقت آنها، ارایه ویزا از زوار ایرانی در این ایام تا پایان اربعین حسینی لغو شد.

وی یادآور شد: همچنین با موافقت استاندار واسط عراق مقرر شد پلیس ایران با توجه به امکانات مناسبی که در پایانه مرزی مهران وجود دارد همه مراحل کنترل و بازرسی های زوار را انجام دهد و طرف عراقی به همین کنترل ها بسنده کند تا در تردد زوار تسهیل شود.

استاندار ایلام گفت: آن دسته از زواری که ویزای ورود به عراق ندارند می توانند با ارایه گذرنامه معتبر و ارایه فیش ۱۲۵ هزار ریالی عوارض خروج از کشور قابل پرداخت در همه شعب بانک ملی ایران سراسر کشور، پس از اینکه پلیس گذرنامه مستقر در پایانه مرز مهران مهر خروج در گذرنامه آنها ثبت کرد وارد خاک عراق شوند.

وی افزود: امکانات موجود در پایانه مرزی مهران برای تردد ۳۰ هزار زائر در روز مناسب است ولی اگر بخواهیم روزانه تعداد بیشتری از این مرز تردد کنند آن وقت ممکن است زوار با تاخیر از مرز خارج شوند.

مروارید اظهار کرد: به همه کسانیکه قصد دارند برای شرکت در آیین اربعین حسینی به عراق سفر کنند توصیه می کنیم با توجه به فرصت باقی مانده تا روز اربعین، بتدریج و بدون عجله به مرز مهران مراجعه کنند.

وی از فراهم شدن امکان اسکان و پذیرایی از زائران در شهرستان مهران با همکاری مردم و مسوولان خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اینک با برپایی اردوگاه های اسکان و تبدیل خانه های مردم بصورت خودجوش به بیت الحسین (ع) خدمات رسانی و پذیرایی از زوار به بهترین شکل در حال انجام است.

مرز بین المللی مهران در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی استان ایلام این روزها با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی مملو از زواری است که برای شرکت در حرکت عظیم پیاده روی عازم کربلای معلی هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها