کد خبر: ۲۷۷۹۱۴
زمان انتشار: ۰۲:۳۴     ۲۲ آذر ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خانم ابتکار باید توضیح دهد علی‌رغم اظهارات وی که بنزین تولید پتروشیمی‌ها آلوده‌کننده هوای تهران است، چرا با وجود متوقف کردن تولید این بنزین، همچنان آلودگی هوا ادامه دارد و مردم با این مصیبت بزرگ روبه‌رو هستند.
به گزارش پایگاه 598 ، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره ادعای معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست مبنی بر اینکه منبع آلودگی هوای تهران، بنزین تولید پتروشیمی هاست و در حال حاضر با توقف تولید این بنزین همچنان آلودگی در هوای تهران شدت دارد، اظهار داشت: تولید بنزین در داخل کشور اقدام خوبی در جهت خودکفایی بنزین در جلوگیری از خروج ارز از کشور بود که متأسفانه فضاسازی‌هایی مبنی بر آلوده بودن این بنزین‌ها انجام شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: براساس همین فضاسازی‌ها، تولید این بنزین متوقف و واردات بی‌رویه بنزین شروع شده است.

سعیدی در پاسخ به اینکه آیا معاون رئیس‌جمهور نباید در برابر این ادعایی که داشته و هوای تهران همچنان با حذف این بنزین‌ها آلوده است، پاسخگو باشد؟ تصریح کرد: من معتقد هستم خانم ابتکار در این باره باید توضیح بدهد که چرا علی‌رغم اظهارات خود با وجود متوقف کردن تولید بنزین در داخل کشور همچنان آلودگی هوا ادامه دارد و مردم با این مصیبت بزرگ روبه‌رو هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس سازمان محیط زیست به جای کارهای سیاسی، در مقابل مسئولیت خویش پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سؤال که چرا در حالی که فراکسیون محیط‌ زیست نامه‌ دعوت ابتکار به مجلس را ارسال کرده است، همچنان محیط زیست از حضور در مجلس و پاسخگویی به نمایندگان طفره می‌رود، بیان داشت: این هم از برکات سال‌هایی است که این جریان انجام می‌دهد و برای مردم ارزش قائل نیستند و من معتقدم باید برای مردم ارزش قائل شوند و به آمارها اکتفا نکنند و با عمل خود پاسخگوی مردم باشند.

سعیدی در پاسخ به این سؤال که آیا معاون رئیس‌جمهور می‌تواند حرفی را بدون تحقیق و مستندات علمی بیان کند، خاطرنشان کرد: مقامات مسئول در هر سطحی که باشند حتی خود رئیس‌جمهور باید حرف‌های خود را با پشتوانه مستند بزنند.

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا مجلس درباره عملکرد ابتکار نمی‌خواهد از رئیس‌جمهور توضیح بخواهد، اظهار داشت: معتقد هستم که ابتکار باید توضیح بدهد و در صورت عدم این کار، شخص رئیس‌جمهور در این مقوله ورود کرده و قضیه را حل کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: هر اقدامی که مجلس می‌خواهد در این باره انجام دهد، فضاسازی می‌کنند که مجلس در مقابل دولت ایستاده و با آن تعاملی ندارد.

سعیدی با بیان اینکه باید خارج از این فضاسازی درباره این موضوع توضیح دهند، یادآور شد: باید مردم را متقاعد کنند و برنامه‌هایی را در ارتباط با محیط‌ زیست به صورت شفاف و زمانبندی‌شده ارائه کنند و پاسخگوی آن باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها